Alla inlägg under november 2013

Av anette - 6 november 2013 15:36

 




Känns som om klockan är mitt i kvälla ju, fast mysigt med det oxå, speciellt hemma med tända ljus...


Somnade vid 20 30 typ igår gäääsp.. Vaknade 0415 idag och var vaken i två timmar, sen somnade om till 10 15 oops!!


Sa hejdå till sonen 04 30 skulle till sin praktik.  Han övningskörde igår med skolan i Kristianstad . Snart klar med körkortet :) De väntar in några innan halkan och uppkörningen. 


Lastbils terorin är han redan klar med :) och nästa v börjar han även med truck kortet..


Förresten så tror jag vår chef blev nöjd med blomman hon fick igår,  av oss personal och ja även för krukan :)  


Hasta. ...


Av anette - 1 november 2013 12:28

 




Fredag igen :) och ledig idag innan jobbehelgen.. Riktig sovmorgon idag, till ca 09..  och somnade igår vid 21.

 

Somnat tidigt denna vecka, vid 20-21.. och igår vaknade jag 05 45 oj då,  där gick bussen till jobb.. Började 07 30 och kom till jobb 08. Inget vidare att försova sig, och är nästan 6 mil från jobbet..

 

Efter jobbet igår stack jag till triangeln i Malmö för att möta och fika med en arbetskamrat :) satte oss ute på expresso house, drack en laktosfri cappuccino som kostade 40 spänn haha 

 

Visst får man unna sig ibland absolut,  men tänkte ändå att det får jag ett helt paket kaffe för..

 

Så vi satt där ute och bla bla i ca 2 timmar om ditt och datt,  livet i allmänhet.. Blev lite kyligt men det fanns filtar som vi slängde över våra ben.

 

 När vi satt där kom en gammal skolkamrat fram till mig, sett han ibland och han är hemlös och missbrukare. 

 

Usch att vara hemlös hemlös över huvudtaget,  speciellt på höst och vinter. 

 

Vill inte döma varken han eller andra hemlösa, jag har inte gått i deras skor och vet inte deras historia om vad de har varit med om.. I alla fall fick han några cigg och en tjuga.

 

Hade inte mycket pengar med mig och har inte det så fett själv, men jag har ett hem att gå till, kan äta om jag är hungrig, sova i en varm säng och det är guld det och värdefullt. 

 

Minsta sonen och jag har varit ute och gått och bla bla, knappt sett varandra på en vecka,  så nu är vi uppdaterade om vad han och jag gjort :)

 

Städat lite och håller på att tvätta sen blir det lugnt, äldsta sonen kommer hit senare idag, då blir det sons of anarchy tjohoo det nyaste avsnittet av säsong 6..

 

Hasta!!!

 

Dagens: Ta vara på det som du har,  och var tacksam för det lilla som är egentligen stort :)

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards