Alla inlägg under januari 2012

Av anette - 30 januari 2012 19:39

  '




Ja det går alldeles utmärkt haha.. Hm tänker ni, brukar bitchen se ut så där   .. Mer eller mindre..

 

Varför då hm tja för jag kanske vill det.. Kan och får jag det ?!!  Måste jag se ut på ett visst sätt, eller vara för min ålder haha..

 

Har inte med åldern att göra.. Tänker ibland, många g man har hamnat med folk man inte kan vara sig själv, o tyvärr hyckla lite.. Klart sen att man ändå e dig själv, men e man på vissa ställe så får man kanske tänka sig lite för..

 

Pratar jag med en pensionär kanske jag inte svär lika friskt haha visst ibland pratat med myndigheter eller annat shit då jag har svurit   men då med humor och min spontanitet haha..

 

ja min humor då hm.. Ja den kanske kan diskutera och analyseras.. Så bäst att skita i det..

 

Nån tanke idag då?!! Javisst för fan.... Att inte passa in?!! snacckar om mig själv, sen vet jag inte hur det är med alla andra..

 

Många g har jag känt det i vissa  sammanhang, men det är väl inte ovamligt eller ?!! Måste man passa in överallt eller hm..

 

Nja det tror jag inte.. man kan inte passa in till höger och vänster, och rakt fram och what ever haha men ändå vill man vara omtyckt :) helst då utan mask för det känns inte så tungt då..

 

Själv tycker jag att jag funkar med de flesta, men visst älskar inte alla, Och alla älskar och gillar inte mig :)) helt ok :).... Hur faan skulle det då se ut ( harlel)..

 

Vissa som jag inte gillar fullt ut inombords kan jag ändå ha respekt för och komma överens med, gör det mig till en hycklare då hm kanske ..

 

Sen finns de nån/några kanske som jag inte gillar, och då går det fan inte att hyckla alla alla gånger :) men det ska mycket till för att jag inte ska tycka om någon..

 

Gillar inte egotrippade typer, de som inte kan känna empati för mänskligheten.. haha gillar inte mycket kanske ..

 

Hasta la vista   ...

 

Dagens:

 

Be your own bitch   Ja fyyy fan för att vara någon annans haha...

Av anette - 27 januari 2012 23:41

 




Jag och minstingen, kul det.. Blev ett spontant kaffe besök dit nu ikväll..

 

Nu sitter man här åter i sinnesrummet och kopplar av, och ljusen skimrar som vanligt här haha.. Ja även min skalle (döskallen) på bordet..

 

Igår var jag i skolan hela dagen, roligt att vara där.. E väldigt dåligt oplanerat med lokalerna där vi egentligen ska vara, och inga datorer..

 

Lagt in semester denna helg och idag, varit back med en del så inte så mycket val.. Måste bli klar.. Inte bara jag, de andra oxå..

 

varit vissa otydligheter med vissa läxor och inlämningar hm så vi har fått tagit upp det i skolan.. Ingen fattade nåt haha så fixat en del idag, imorgon ska jag upp tidigt och plugga och skriva halva dagen..

 

Så vet inte om det jag gör eller skickar e rätt egentligen haha ja vi alla e förvirrade, men men jag gör i alla fall vad jag kan och tror vad läraren vill ha, o så ska den kursen sättas betyg på nästa v? haha ja galet det..

 

Imorgon kväll blir det inga läxor och sånt shit :) Tänkte vara social då :) Får besök så då blir det bara till att ha det nice..

 

Nä ska kolla på lite tv nu innan Zzzzz..

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Vissa saker kan man aldrig få igen, men vissa kan man hahaha..

 

 

 

 

Av anette - 24 januari 2012 19:33

 




Ja det kan man ju analysera om eller inte :).. kanske måste man vara det varje dag eller kanske varannan dag..

 

lite lagom klok då hm visst och vad e det.. Kan man få göra misstag och vara klok ändå?.. Vad e klok då? egentligen..

 

Hur pass man är allmänbildad och läser 28 böcker om året/ månaden.. Erfarenhet och att verkligen ha levt livet??.. Eller e det nåt typ av kombination kanske.. Ja det kan väl de kloke svara på..

 

Måste man vara klok hela tiden, fy fan vad jobbigt det måste vara haha.. Ja att alla människor gick omkring och var kloka hela tiden..

 

Hm klok , ja det var ett jääävla stort ord det, och det är ju inte riktigt klokt det tycker jag...

 

Ja alla är väl kloka på sina sätt.. Själv e jag nog klok :) på vissa sätt, men inte på andra så klart..

 

Varit enligt min mening, oklok många gånger, men det är väl då man lär sig, att bli klokare och att gå vidare och förlåta sig själv och andra..

 

Klok klokare klokast heter det väl!! ja och vem avgör det, enligt vem ? hm..

 

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Lagom är bäst :))

 

 

 

 

Av anette - 23 januari 2012 22:57

 






  Ca 22 40.. Hoppade in i duschen direkt då, på med myskläderna, tog fram kläder tills imorgon, kokat vatten, ska ha lite the nu..

 

Snart upp, om 5 timmar och 20 minuter Bingo..

 

Jobbat kvällen på ettan, kul det som vanligt..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

varje dag är en upplevelse, varje dag är ny, som aldrig kommer åter, tänk på det hahahah

Av anette - 22 januari 2012 20:08

 




Är en film ( thriller) som kommer 21 00 på femman..som förlorar sin fästman i ett våldsamt överfall, på kuppen blir hon själv svårt misshandlad. Hon upptäcker en främling inom sig själv - en beväpnad, rasande hämnare som irrar omkring och letar efter förövarna. Producerat år 2007. Regissör: Neil Jordan, Skådespelare: Jodie Foster,

 

kanske har sett den innan haha ja minnet ni vet, kan vara en fördel då man inte tröttnar på vissa filmer eller seier :))

 

varit en riktig mysdag här himma   Vaknade samma tid idag som igår , 9 15.. Skönt att inte behövt ställa kl..

 

Gått i mina myskläder och haft det fett haha.. Läst en del på nätet om ditt och datt och sånt shit. ja har faktiskt läst om olika grönsaker och olika fetter, frukter och lite annat..

 

Myst även nu ikväll både inne och ute.. Satt härutanför i min vita stol på min blåa dyna :) så jag inte får urinvägsinflammation, fy fan..

 

ja hade även min svarta jacka och satt och tittade på den svarta himlen, då jag ser alla dessa vackra och tydliga stjärnor.. Väldigt rogivande och nice att bara studera himlen..

 

Haft lite egenvård haha ja tycker de dagarna behövs mer nu för tiden hm, undrar varför haha nä det gör jag not, vet varför.. Den där stigande åldern..

 

Man blir ju grövre med åldern haha, ja jag i alla fall.. men än så länge har jag inte märkt att öronen har blivit större, skönt det.. Kommer kanske vid 45..

 

Skiter i dessa jääävla siffror, och e ju 28 inombords :) man överhuvudtaget alltså, jag vill fan inte bli äldre med utseendet.. Nä det vill jag inte..

 

ja näsan ska oxå bli större med den stigande åldern ju, det vet vi.. men när egentligen? haha eller har den redan växt..

 

Är förresten inte näsan större på morgonen när man precis har vaknat ?!! Min e tror jag, känns förjävligt haha har kanske alltid varit så, men har inte uppmärksammat det förrän nu i alla fall..

 

kanske arslet blir större under natten oxå, ja det skulle inte förvåna mig , men det beror nog på annat kanske, tja man vet fan aldrig egentligen..

 

Nu ska jag och mitt arsle cykla en stund innan filmen kommer här..

 

hasta la vista..

 

Dagens:

 

Vill du ha en förändring, handla och snacka inte :)..

 

 

 

Av anette - 21 januari 2012 09:46

 





Oj då , här sov jag till 09 15   inte klokt det.. Men skönt var det i alla fall att Zzzzz.. Kastade mig lite över 24..

 

Kaffe här nu i det lugna och kollar på nyhetsmorgon.. Sen tvätta en maskin :) så skönt att slippa gå ner i källare nu..

 

Här nedan kommer lite bilder på insidan av kyrkan som finns här i byn..

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Det är fel att göra fel men det är värre att förneka misstag...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Av anette - 17 januari 2012 21:38

 



Ja kul att jobba där så klart igen.. Varit på tvåan pch skolan förra v, och innan dess hade jag lite semester..

 

Så jobbat där idag och inte åter där förrän nästa v.. Blir lite nytt varje g jag jobbar på ettan :) alltid nytt som händer, och vissa förändringar med allt..

 

Så känner mig nästan som ny där ibland :) *s* ja inte helt grön så klart, kanske orange typ..

 

haft konferans oxå idag, och hade nån typ av kortspel *s* ett tag där.. Som leder till diskussioner i arbetsgruppen, intressant och kul var det.. Ja nyttigt oxå..

 

Ja du Lena :) Du e väl brun som bara den där borta, i värmen och solen.. kanske kan ta med dig lite till jobbet..

 

Imorgon är det plugg och läxdag   så en del att läsa, skriva och lite shit.. Sen en del som jag är intresserad av tänkte jag forska runt på nätet, för nöjes skull..

 

Nåt otroligt har hänt idag haha så fort som jag kom hem idag , ja det e inte klokt.. Det får gärna hända igen..

 

Allt flöt bara på, inget väntande alls på bussarna :) så fort jag kom till hållplatserna så kom de direkt och ingen jääävla kö på motorvägen heller..

 

Några ord jag jag haft i huet i dag är många och en del kommer från kortleken vi höll på med på jobbet idag..

Säger bara två, för det var många.. Öppenhet och pålitlighet Ja det skulle jag kunna skriva flera a4 papper på..

 

Vad det betyder för mig, och varför det är viktigt, både i privatlivet och i arbetslivet...

 

Och det kan man oxå diskutera i grupp som vi även gjorde i dag, intressant att höra olika uppfattningar och olika åsikter..

 

Nä en kopp kaffe nu, och tända skallen på bordet, på med mysfilten i soffan och bara relaxa :) lugnt, tyst och rogivande haha fan vad fett..

 

Det gillas så klart, tycker det är betydelsefullt för mig, alltid liv och rörelse hela dagarna, och man är social och träffar vänner och pratar i tele och så, men den senaste tiden har jag inte haft så mycket tid, och skönt oxå att bara vara..

 

Jag vill inte vara social 24 timmar om dygnet, inte min grej.. Är heller aldrig utråkad själv.. Behöver inte ha nån i handen hela tiden, fy fan haha..

 

Blir lite sociala grejer till helgen så helt isolerad vill jag heller inte vara.. Men vissa dagar och stunder som mina lediga kvällar uppskattar jag verkligen att bara finnas och göra vad fan jag vill..

 

Oj då mitt kaffe :) börjar bli kallt ööörk glömde bort att dricka för att jag skriver här i 134..

 

Så hasta la..

 

Dagens:

 

Ljusen skimrar och träden är smala.. haha

 

 

  ja det är bud på det :) Kunde jag haft när jag sover ju.. kan sova ändå, spelar ingen roll hur mycket jag än dricker, det bider inte pooo maj.. E för beroende typ..

 

Av anette - 16 januari 2012 19:27

 



Dagen nörjade med att jag sov till 09 30 :) skönt det, men somnade nog inte förrän lite efter 01..

 

Så en verkligen en lugn och skön morgon, och dagen har varit bussfri   ...

 

Softat mer eller mindre idag, fixat lite samtal, hamdlat och promenerat och städat här..

 

Läst och pluggat oxå idag, skola på torsdag :).. ja nu går månaderna snabbt och utbildningen e klar i april, både kul och tråkigt samtidigt..

 

Kul med utnildningen att få lära sig så mycket på skolan av lärarna och de andra studerande, och sen att jobba på annat jobb oxå, förrutom mitt vanliga...

 

Så ska rama in mitt betyg sen när jag har fått det :) då ska här firas..

 

Nu lite kaffe här och läsa och kolla upp lite på nätet om lite olika saker som kan komma till bra nytta..

Sen blir det täcket i soffan och njuta av resten av kvällen..

 

Hasta la..

 

dagens :

 

Skator, de kan vara rätt jävliga och opålitliga, läste jag igår på nätet..

 

 

Och ibland står träden stilla, och ibland svajar dem...

 

 

Vissa björnar är kalla och vissa är varma..

 

 

Makt eller jakt!!

 

 

 

Haha det e inga dikter i fall ni undrar.. Vad det e , tja det kan man analysera om..

 

 

 

 

Empati  eller sympati !!

Ovido - Quiz & Flashcards