Alla inlägg den 16 januari 2012

Av anette - 16 januari 2012 19:27

 



Dagen nörjade med att jag sov till 09 30 :) skönt det, men somnade nog inte förrän lite efter 01..

 

Så en verkligen en lugn och skön morgon, och dagen har varit bussfri   ...

 

Softat mer eller mindre idag, fixat lite samtal, hamdlat och promenerat och städat här..

 

Läst och pluggat oxå idag, skola på torsdag :).. ja nu går månaderna snabbt och utbildningen e klar i april, både kul och tråkigt samtidigt..

 

Kul med utnildningen att få lära sig så mycket på skolan av lärarna och de andra studerande, och sen att jobba på annat jobb oxå, förrutom mitt vanliga...

 

Så ska rama in mitt betyg sen när jag har fått det :) då ska här firas..

 

Nu lite kaffe här och läsa och kolla upp lite på nätet om lite olika saker som kan komma till bra nytta..

Sen blir det täcket i soffan och njuta av resten av kvällen..

 

Hasta la..

 

dagens :

 

Skator, de kan vara rätt jävliga och opålitliga, läste jag igår på nätet..

 

 

Och ibland står träden stilla, och ibland svajar dem...

 

 

Vissa björnar är kalla och vissa är varma..

 

 

Makt eller jakt!!

 

 

 

Haha det e inga dikter i fall ni undrar.. Vad det e , tja det kan man analysera om..

 

 

 

 

Empati  eller sympati !!

Av anette - 16 januari 2012 00:08

 





Ja här sitter jag och är vaken.. Kom inte hem förrän 22 30 ikväll från jobb...

 

Så fortf uppe i varv och vill lha lite kväll oxå, inte tillräckligt trött för att Zzzzz än.. ( e så pigg så jag skulle kunna storstäda här)

 

Jobbat på tvåan i helgen :) Roligt det, fortf mycket att komma in i .. Lite annorlunda än mitt vanliga jobb.. Det är tufft men jag trivs och lär mig jättemycket här på olika vis..

 

Har inte haft tid eller ork att skriva här innan, varit full rulle... Ja mer tid, var kan man boka det ?!! Haha

 

En sak e säker, tänker söka jobb närmare eller här i kommunen när utbildningen e klar.. Har inget liv nu nästan.. Har 4- 5 timmar över på dygnet, då jag ska handla, städa, mat, egen tid, vara social och fixa saker o shit haha

 

Resten av tiden jobbar jag och bytar, väntar och åker buss :) håller inte i längden och tar för mycket tid..

 

Trivs på mitt jobb så klart men måste tänka i andra banor oxå... Sen är jag så nöjd här i min lilla kommun så jag hoppas jag hittar nåt här sedan..

 

Även om det kommer att kännas konstigt att lämna andra jobbet med alla härliga boende och personal.. Man vet vad man har och vet inte vad man får, men men är en risk och chans jag måste ta...

 

Och det kanske dröjer, ingen aning.. Det ända jag vet är att allt blir bra i slutändan och det är allt som betyder nåt.. Livet verkligen ljusnar på olika sätt , bara en sak som ska fixas haha och det kommer att bli så..

 

Hasta la...

 

Dagens:

 

En del får besök av djävulen i sömnen och vissa kommer att få det i verkligheten hahahaha...

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards