Alla inlägg under mars 2012

Av anette - 29 mars 2012 22:36

 




Alltså i vardagsrummet :) ja hela hemmet och byn känner jag sinnesro, så jävla skönt..

 

Innan ikväll här ute vid parkeringen hm haha skrek jag som en jävla kärring, inte nu igen tänker ni..

 

Rädd som fan blev jag i alla fall.. En stor hund kom spingandes rakt emot mig, och skällde som en jääävel fyyy fan alltså..

 

Haha nu skrattar jag men det gjorde jag inte då kan jag lova.. Skrek gjorde jag AAAhhhhhhhhhhhhhhhhh

 

Ägaren sa förlåt, den dumme jävelen hm.. Koppla hunden för jävelen om man inte har pli den den..

 

Ja annars har jag väl inte skrikit idag :) varit i skolan idag..

 

Imorgon e jag ledig tjohooo skönt det.. Full rulle här ändå.. Sedan har jag äntligen tid att vara social på kvällen, nice det..

 

Fick kaffebesök här innan ikväll oxå :) alltid kul att bla bla bla och dricka kaffe..

 

Inte klokt att det bara är två skoldagar kvar :) men mycket att göra tills dess, och även tills nästa torsdag haha ja en del att göra i helgen, och nästa mån tis ons innan redovisning på torsdagen..

 

Just det, skulle berätta om vad det handlade om, men det gör jag i morgon förmiddag..

 

Trodde jag skulle få reda på något betyg idag, enligt den läraren jag var hos i tisdags, men den här läraren idag visste inget hm, men skulle kolla upp.. ja jag blir ju godkänd ju, hon sa att jag inte behövde komplittera och sen ringer hon senare samma dag, för att berätta att allt var jättebra :)

 

Tankar..

 

ja vissa tror de är oskyldiga att jag inte märker när de spelar, men haha till dem / den jag märker visst..

 

Glad för att jag lärt känna någon, någon som jag träffat ett tag, men inte förrän nu som vi har fått mer kontakt, och verkligen är en fin människa, synd bara att det tog tid :)

 

ja sen behöver jag inte förklara om det är en man/ kvinna vänskap eller vad haha.. Nä behöver inte förklara mig,berättar absolut inte allt här..

 

Inte i första hand som jag har denna blogg för det, sen är det skillnad på att vara personlig och privat, ja ibland e jag kanske både och..

 

Men det väljer jag själv..

 

Det som man tycker är ens svårigheter behöver inte bara negativt, kan vara väldigt positivt oxå och man ser från andra vinklar haha.. ( kan ofta vara en fördel oxå för både dig själv och andra)  vad jag menar med det, ja jag vet haha ska förklar mer en annan dag...

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Tänker på en viss idag, hm skyll dig själv och vet nu vad du går för..

 

 

 

 

 

 

 

 

Av anette - 27 mars 2012 21:53

 



Kan vara bra att ha huet på skaft i bland eller :)..

 

Åldern eller bara tröööt tallmänt, vilket dilemma.. Skulle bara ta fem minuter 17 i sängen hm men det slutade med att jag Zzzz till typ 20 30 hjälp..

 

Men kommer att somna gott sen ändå, no problems.. Skönt var det i alla fall..

 

Äntligen är jag inte back med läxor ( pust).. Synd bara att jag inte fått göra munligt innan, detta gick skitbra, och verkade som läraren oxå tyckte det..

 

Och hon förstod klart oxå, med min diagnos att det inte är så lätt, och man behöver inte vara tom i huvudet för att man har svårt att leverera på papper..

 

Back lite var jag i två kurser och satt i tre timmar med henne, ja läraren med dessa byttor, kärnor, vinklar och krokar haha fan vad roligt.

 

Hon fick även med en verktygslåda idag :) men fattar mer nu vad hon menar med mycket, givande tre timmar så jag är mycket nöjd..

 

Hon sa oxå att jag kunde mycket och hade en del kunskap, och ja med mycket.. Med allt, så nice det.. behöver inte komplittera mer, men betyget för dessa två kurser får jag på torsdag av en annan lärare..

 

Ska fixa en kruka/ bytta och en jääävla massa krokar tänkte jag :) och ge den andra läraren den när vi slutat, vet att hon kommer att uppskatta det.. Även om det låter konstigt så tror jag hon blir glad.

 

Hon lär ut på ett annat sätt bara, så man inte fastnar i samma tankar, ideer och arbetssätt.. tar lite tid att fatta bara i början.. Ja se från andra vinklar :) olika intryck med mera..

 

Imorgon är det egna studier här hemma, så en del att göra, läsa, hitta info på nätet och lite sånt..

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Imorgon blir en jobbig dag på annat sätt (pust) men det vill jag inte skriva om här.. Men det löser sig säkert..

 

 

 

 

Tog detta för några dagar sedan när jag var ute och gick..

Av anette - 25 mars 2012 06:20

 





Gick upp 05 30.. hade kunnat sova en timme till, men gillar morgnar i det tysta och bara njuta.. Veta att jag har god tid på mig innan jag ska jobba..

 

Sovit gott som bara den i natt :)

 

Har inte hänt så mycket sedan jag skrev igår kväll..  Hade det lugnt och skönt här, fast inget roligt på min tv, lördag och allt..

 

Ska njuta och bara vara till 07 sen får jag göra mig i ordning innan ettan..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Ibland förstår jag, och ibland förstår jag inte ett jävla dugg.. Vilket dilemma haha..

 

 

 

Av anette - 24 mars 2012 21:44

 




Väldigt gott och det är jag helt övertygad om, i alla fall om man ser det ifrån min vinkel..

 

Ja vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta denna dagen, hm och åter inte alltid man kan skriva allt som sker i min värld...

 

Kan ju säga att det har slutat bra i alla fall, och dagen imorgon :) ja längtar.. Imorgon är jag inte liten ...

 

Många funderingar kanske jag har och vissa tankar.. Tänker mycker på bemötande och välkomnande... Tja det är väl i alla fall viktigt att man möter människor med respekt och ödmjukhet..

 

Kanske inte i allas värld hm, men då vill jag inte vara i deras värld, den vill jag pissa på..

 

Oxå att även i livet, där man inte gillar alla eller att alla gillar en, så tycker jag att alla har samma värde och man ska visa respekt och försöka komma överens..

 

Ja jag har oxå svårt för kanske nån/ några men det e fan inte många... Ska mycket till för att jag inte ska tycka om någon..

 

Sen finns det någon som jag känner direkt bläää känner de dåliga vibbarna fy, men oftast ger jag den personen att visa vem den är, och kanske jag har fel..

 

Men ärligt, de gånger jag känt så har det stämt med magkänslan.. För många år sedan blev jag varnad för en, men ville lära känna personen i fråga först..

 

Många går efter efter andra direkt innan de vet nåt om människan, men ja det är deras sak.. men de kan oxå ha missat att lära känna en fin människa på grund av det..

 

Ja alla gillar inte mig heller haha men va fan ska jag göra åt det?!! Nä ingenting.. Har de bestämt sig så har de..

 

Alla har fel o brister, suprise   det visste ni kanske haha..

 

Mina vänner, familj och mina arbetskamrater tror jag nog de vet vilka jag har :) ja bristerna.. men de accepterar ju mig ändå..

 

Och de får gärna säga till mig om de tycker jag sagt nåt galet eller gjort nåt annat som de tycker jag kunde,gjort annorlunda..

 

Ibland e jag bara så klumpig haha både fysiskt och genom verbal kommunikation hm , bättre att fråga då vad jag menade, och det tror jag nog att de gör..

 

Ibland kommer jag på mig faaaan vad sa jag och ska rätta till det med förklaring, men hänt att det blivit värre hm *s*..

 

Alla som känner mig vet att jag är klumpig på många sätt haha ja herregud, tror ibland det e för jag är lite stressad kanske..

 

Ja har ju fått armen halvt i sönder på jobb för många år sedan, blodet pissade och såg köttet i armen *s* ja fy fan..

 

Fick åka ambulans till sjukhuset och sys med en del stygn, och det enda som jag skulle göra på jobb var att sätta på kaffet haha..

 

Efter det , så sa ( S ) på jobb när jag jobbade kvällen, ta det lugnt och du behöver ju inte fixa kaffet ikväll haha glömmer det inte..

 

Ja sen skär jag mig hit och dit..Men det var ett tag sedan.. Knack knack..

 

 

Vill oxå säga vad jag tror om annat, vissa människor som inte gillar vissa hm e de inte avundsjuka?? på den andra,inte alltid dock.. Och när en del inte mår bra så ska de trycka ner andra för att själva må bra..

 

Ja de gör de kanske, men bara för stunden hm träffat en del *såna oxå* men de är borta i mitt liv tjohooo .. En del gillar intriger och sånt shit, men va fan.. Skaffa ett liv för jääävelen..

 

Mår man bra själv inombords så tror jag inte man har det behovet att förtrycka andra..

 

Oj oj oj då, här babblas det haha ja där ser man..

 

Måndagen är jag ledig igen, och då blir det djupdykning i två böcker här.. Ska ju på tisdagen till skolan och göra en del muntligt som behövs, och något som jag är back i ..

 

Ska träffa förra läraren *s* ja hon är bra, men dessa byttor, krokar, vinklar och alla dessa kärnor hm :) ja det fixar jag sökert, bara jag följer den röda tråden..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Ta ingen skit...

 

 

 

 

 

 

 

 

Av anette - 23 mars 2012 17:46

 



Ja fy fan vad det stinker bläää haha jag som har fönster öppna, men inte nu längre.. Tycker inte att det är trevligt att äta dinner medan skiten utanför stinker så jääävligt..

 

Brukar inte vara så känslig av mig faktiskt, men tydligen e jag det ibland.. Undrar om det inte var likadant förra fredagen haha, snacka om fredagsmys typ Muuuuuuu....

 

Om en timme kommer det hit vampyrer   så får se till att kaffet är färdigt då..

 

Enda lediga dagen här i veckan idag, så passat på att göra lite av varje.. Vandrat i byn tjohooo sol och härligt väder även här..

 

Städat och tvättat, dammat och lite sånt shit.. Snackat några minuter med morsan i tele..Läst lite av varje på nätet, letat efter lite nya bilder till bloggen..

 

Var i skolan igår, ny kurs Vuxenpedagogik.. Trodde inte att vi skulle få direkt tunga eller läxor över huvudtaget nu mot slutet :) men såååå jävla fel jag hade hm..

 

Så min lugna nästa vecka, blir allt annat än det.. Ja förvirring åter fy haha men jag ska fixa det... Enskild redovisnig inför hela klassen, skitmysigt..

 

Min förra redovisning förra veckan blev en katastrof.. hade feber den dagen och var nervös, så tyckte att jag kom av mig, svamlade och bara bla bla bla..

 

Fick inte med allt jag hade hm.. Men lämnade alla mina papper till läraren, för att *bevisa* att jag hade gjort min läxa..

 

Den nya redovisningen är nässta torsdag igen, men vet i fan hur jag ska göra den, den e jobbig, tung enligt mig i alla fall.. Mycket e det fyyy fan haha..

 

Måste ge gärnet i detta nu, inget annat har jag tid med tills skolan e slut.. Allr jag vill är att bli godkänt och klar med utbildningen, enda som betyder allt nu.. Bli klar med detta ..

 

Tyvärr kan jag inte jobba på ettan på tisdag, tagit semester.. Måste pust.. Back med en läxa i förra kursen som jag bara inte kan få ner på papper, och nåt annat med som jag ska göra muntligt på tisdag..

 

Enda dagen den förra läraren kan träffas och vill ju bli godkänd för jävelen.. hade velat från början att bara göra muntliga inlämningar, men det går inte tydligen hm..

 

Hade jag fått det, så kanske jag hade fått mer än G men men .. G är väl inte dåligt, men känner ändå frustration över det, eftersom jag vet att jag kan mer, än vad det syns på det skriftliga..

 

Så håll tummarna för mig på tisdag.. Och efter tisdagen får jag hålla på med det andra tills redovisningen är, vad den handlar om, kan jag skriva om sen..

 

Ja tvåan i helgen blir det..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Kan inte hjälpa det, men ibland e jag så jääävla trött på människor som aldrig kan hålla käften i två minuter, bara jag jag jag och så jävla dåliga lyssnare, och avbryter hela tiden, suger efter uppmärksamhet hela tiden, de vet allt, kan allt, varit med om allt och bara jag jag.. Bläää ja trött på en del ibland... Vet dem inte att man även har fått öron och inte bara en käft..

 

Så där ja haha dagens kräkning..

 

 

 

 

 

 

 

Av anette - 21 mars 2012 22:11

 



Detta foto tog jag i måndags när jag var på väg till jobb, från den gula bussen *s*

 

Just det, ja igår.. Bara somnade i soffan pang boooom... Sedan vaknade jag imorse prick 0415 haha jääävla tur det..

 

Hade ju inte ens ställt klockan och skulle jobba på tvåan.. Så himla tur att jag vaknade.. Frös gjorde jag, hade två fönster öppna i vardagsrummet och bara en filt på.....

 

dagen på tvån har varit intressant, roligt och spännande att få lära sig nytt varje g jag jobbar där, och även idag har jag fått jobba med något, någon som jag inte gjort innan..

 

Svårt att förklara ingående typ, och vill inte berätta hur som helst med de jag jobbar med och var..

 

Men i alla fall, så e jag stolt över mig själv   över vissa saker jag gjort den senaste tidem, som jag kanske inte vågat innan..

 

Haft ett givande samtal med ena chefen där oxå idag, något som har tyngt mig den senaste tiden hm och bara tänkt skita i det, att berätta..

 

Men det är oxå jobbigt att må dåligt över något och stoppa huet i sanden.. Fick motivationen av Lena på jobb  ( Tack ) annars hade jag nog inte gjort det..

 

Ibland behövs råd eller en spark i röven haha .. Ja Lena brukar inte sparka mig i arslet, men kommer alltid med goa råd..

 

Kan inte säga vad jag pratade med chefen om här, men mitt i allt hopa så sa hon det som jag tycker om mina arbetskamrater och jobbet på ettan, att vi e mjuka och omtänksamma ( helt jääävla rätt) haha..

 

Snart ettan, ja tjatar men jag längtar verkligen..

 

Skola imorgon, och tuppajääävelen har gett mig sovmorgon till 05 15 tjohooo eller hur haha..

 

Denna trötthet försvinner kanske oxå snart, att hitta ork, ork och tid att vara social med vänner.. Hinner fan inte mycket ..

 

Men det kommer väl snart, tid och ork.. fick sms innan idag av en likasinnaig förvirrad själ haha saknar dig ( S ) men båda har röven full just nu.. Men vi måste snart fan hitta tid, vet att du är här ibland :)

 

Nä hasta la vista..

 

Dagens:

 

När jag ska ta itu med något jobbigt, brukar och försöker jag tänka ( vad är det värsta som kan hända) Det brukar hjälpa..

 

 

 

 

 

Nu snart täcket över huet och det brukar se ut nåt så här haha natti natt

Av anette - 19 mars 2012 23:08

    




Kom hem ca 22 40 och jobbat kvällen på ettan   Härligt det och varit en nice dag där.. Bakade även två kladdkakor, en för dagen och den andra frös jag ner till helgen ..

 

Blir ettan imorgon med.. kan inte Zzzzzz just nu, för pigg hm, fast jag ska upp 04 20..  På onsdag och i helgen ska jag jobba på tvåan..

 

Men bara några veckor till nu sen blir det ettan för hela slantan :) längtar.. Då e skolan slut och förhoppningsvis har jag blivit förståndigare, eller nåt haha..

 

Haft skoj under denna skoltiden, absolut .. Och lärt mig så mycket, och träffat nytt folk..

 

Skola åter nu på torsdag och ska lämna lite läxor som jag e back i .. Så får fixa klart dem imorgon och på onsdag kväll..

 

Så på fredag ska jag bara andas 1, 2, 3 enda lediga dagen och umgås med min ena son, kanske får jag besök med..

 

Ja sonen jobbar till 17 så ja det blir väl en tur till byn :) Lite städ och tvätt..

 

Hasta la vista ...   ..

 

Lade in ett foto igår på facebook haha om vad jag åt till middag :) ska slänga in den här nu.. Natti natt..

 

 

 

 

 

ja det är väl ganska så tydligt :) Macaronipudding..      ( ketchup, grillkrydda, vitlökssås..)

 

Av anette - 18 mars 2012 20:47

  ja då börjar denna strax :)

 

Action och köttigheter haha vilken perfekt söndag.. Längtar tills tvåan kommer..

 

ja den börjar ju snart, så skriver snabbt utav helvete nu haha..

 

Ska sammanfatta dagen i det stora hela... Haft en fet dag :) Och öm i örat haha på ett positivt sätt..

 

Nu ska jag njuta av denna kväll och med kaffet här brevid så klart.. Och skallen den skimrar på bordet   en perfekt kväll..

 

I morgon är det jobb på ettan   mitt härliga och underbara jobb tjohoooo...

 

Nä har inte tid mer nu även om jag skulle kunna fortsätta att bla bla bla haha..

 

Ha en mysig kväll i dimman eller utanför den :)..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

 Äger du för mycket,  giv av ditt överflöd;.. Äger du för lite giv av ditt hjärta. ( okänd)

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards