Alla inlägg den 6 mars 2012

Av anette - 6 mars 2012 20:23

 



Människans frihet består inte av att göra vad hon vill. Den består av att hon inte är tvungen att göra det hon inte vill...


Gör det du kan, med det du har, där du är...


 Gör det som du är rädd för, och din fruktan ska försvinna. Utför handlingen, och du ska få kraft. Låt bli att utföra den, och kraften ska tas ifrån dig...


Handling är den enda vägen till kunskap...


Lär mig - och jag ska glömma. Visa mig - och jag ska komma ihåg. Gör mig delaktig - och jag ska förstå. Ta ett steg tillbaka - och jag ska handla...


 Man ska aldrig ångra det man gör och aldrig göra det man ångrar...


Tala inte med mig om hur mycket du arbetar. Berätta istället hur mycket du får gjort...


Vissa får saker och ting att hända, vissa registrerar vad som hände och vissa undrar vad som hände...


Det var bättre att få se dig gå
än att inte få se dig alls...



Var visare än andra om du kan,
men tala inte om det för dem....


Att dölja ett fel med en lögn är som att ersätta en fläck med ett hål..


Att inte välja är också att välja...


Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivit klokare...


Barn tänker inte på den tid som gått eller den tid som kommer. De njuter ögonblicket, vilket få av oss gör....


Behärska din vrede och du fattar kloka beslut...


De sanningar som vi inte vill höra är nyttigast för oss alla...


Den farligaste av våra fördomar: tron att vi inte har några...


Den sko som passar en person skaver en annan; det finns inget recept på ett liv som passar alla.
Var och en av oss bär på sin egen livsform...


Den som inte är en smula galen, är inte så klok som han tror...


Du kan misslyckas många gånger, men är inte misslyckad förrän du börjar skylla på andra..


Du står inte bara i ansvar för vad du säger utan också för vad du låter bli att säga...


Handla inte mot andra som du skulle vilja att de handlade mot dig. Ni har kanske inte samma smak. ....


Huruvida ens handlingar är goda eller skadliga bedöms utifrån hur gott eller hur skadligt deras resultat är..


Håll inte tillbaka dig själv. Du är allt du har.....






 




Ovido - Quiz & Flashcards