Alla inlägg den 3 mars 2012

Av anette - 3 mars 2012 18:58

 




Mysigt och roligt att ha familjen här, ja inte alla.. Fattades några kids, även mina haha.. Den store kom i torsdags och åkte till malmö idag, med minstingen..

 

Har ju firat med dem innan.. den lille haha skulle köpa byxor så han har varit med brorsan hela dagen.. han e på väg hem hit nu.. Så 20 ca öppnas dörren här..

 

Och brorsans trollungar hoppas jag få se en annan dag..

 

Ja nu vill jag faktiskt inte se en kladdkaka haha inte på några dagar i alla fall.. Och på måndag, tja kanske redan imorgon får jag skärpa mig hm åter igen..

 

Skärpa mig med träningen och äta regelbundet med mera.. Måste gå ner 4 kilo pust :) låter kanske inte mycket men det är det för mig..

 

Inte ätit middag än , bara skit idag så kan lika gärna fortsätta.. Slängt in feta kyckling lår i ugnen, lagom till melodifestivalen, med sallad till..

 

Så nu blir det mys pys.. Kommer en bild här nere vad jag fick av min syster och hennes fam :) av morsan och farsan har jag fått innan..

 

Hasta..

 

 

 

 

 

I like :)  sniff sniff sniff sniff

Av anette - 3 mars 2012 06:58

 




Ja om några timmar e det full rulle här :) inte blir vi många, men ändå mer liv och rörelse.. Vet inte än hur alla ska sitta :) men det ordnar väl sig, jag o nån annan får väl göra som kineserna, sitta på golvet.

 

Tycker det kan vara rätt roligt att allt inte e perfekt haha och de som kommer vet jag att de inte bryr sig heller..

 

Har inte köksbord eller stor soffa, men skönt med folk som tar det som man har det, finns faktiskt de som inte gör det..

 

Igår hade jag kaffebesök här av en gammal vän, arbetskamrat som jobbade på mitt första jobb inom LSS.. Ses lite då och då, och har telekontakt ibland..

 

Hinns inte umgås eller träffa vänner så mycket just nu , undrar varför haha.. Ja denna tiden, inte många timmar över på dygnet efter, jobb eller skola, åka o vänta på buss, byta, nån pluggtimme minst varje dag, sen sova..

 

Så när de e gjort har jag kanske högst 5 timmar över på dygnet jipppi.. Och på de timmarna ska jag träffa vänner, handla, laga mat, städ, duscha, uträtta ärenden, egentid och annat..

 

Snart e skolan slut så visst tar det fortf tid med bussar och jobb, men blir inga läxor i alla fall, så några timmar där får jag tillbaka :)

 

Ja finns de som alltid har det så här år efter år pust, men det vill inte jag ha, tiden är för dyrbar för det tycker jag.. Så ett tag till sen får vi se vad som händer..

 

Någon i min klass bor tror det e i åkarp, men hennes bussar går mer sällan än vad mina gör här.. Hon går upp 04 varje morgon, då honm jobbar dagtid fyyy fan..

 

Tror hon har gjort den i typ 20 år haha och jag klagar efter 3 månader.. men nu är hon trött på skiten och tänker oxå söka nytt jobb närmre..

 

Nä tiden man har är värdefull sen är det upp till var och en vad den betyder för en..

 

Nä oj vad tiden går haha en kopp till nu, sen göra mig i ordning, iväg sen och handla det sista inför kalaset.. Och måste köpa grädde, får bli en burk haha har ingen elvisp, och blir inte detsamma att göra det för hand, enligt mig..

 

Ha en underbar och skön lördag..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Gör det inte svårare än vad du gör det till.. Och oftast är det ren enkelhet som kan vara lösningen

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards