Alla inlägg under augusti 2012

Av anette - 31 augusti 2012 19:59

 




Luktar varken koskit eller svinpiss här haha som det brukar göra på fredagar, inte klokt ju :)... Men jag klagar inte alls..


Igå kväll blev det en jävla runda med grannen här, i en timme :) powerwalk.. Gick en annan väg, trodde inte att här fanns så många vägar haha..


Nä men det var riktigt nice faktiskt, förrutom att var vi än gick så var det fullt av grodor och mördarsniglar bläää örk..


Ja fullt av dem, så vet i fan hur många man tog kål på *s* kunde knappt se i heller ju, gick vid grusvägar vid bondgårdar och småskogar..


Roligt hade vi oxå samtidigt :) När vi kom hem så kollade vi under skorna , vill ju inte ha lik med oss hem..


Skönt att vara ledig i alla fall idag, sovmorgon till ca 07 sedan tog jag det bara lugnt.. Städ, tvätt och fixat här nu idag, skönt att städat och här luktar rent sniff sniff, citron..


Skulle i efterm bara ta några minuter :) men det blev kanske två timmar, skönt att kunna sova så när man vill och kan..


Vanlig promenad har det varit oxå idag,och nu ska det bara bli mys i soffan med mitt kaffe och film...


Hasta..


Dagens:


 




    


Av anette - 29 augusti 2012 08:03

 




Var ett tag sen här, inte suttit vid datan så mycket, mest via mobilen..


Kaffe här nu i det lugna, innan jobbekvällen.. Har lite att fixa innan, så det blir full rulle här snart.. Ringa samtal, sen blir det en härlig dusch..


Igår kväll powerwalka jag med grannen här, och avslutade med en kopp kaffe hos hennes mamma inne i byn :)..


Och vi ska åter igen på torsdag, känns verkligen skönt att komma igång här nu.. Känns redan lite tycker jag att jag har gått ner, kanske inte mycket ? men det kommer.. Blev en halv mil ca igår med ett jävla tempo *s*


Nä ska hänga upp tvätten här nu, gå ut med kaffet och njuta några minuter:))


Hasta la..


Dagens:


Ibland kanske man bara gör saker och ting i ren rutin, utan att veta varför! varför gör man som man gör?!..



 

Av anette - 21 augusti 2012 21:21

                




Och ha lite kväll :)) Fast ska ju snart sova .. Knappt suttit sedan jag kom hem från jobb.. Tiden har bara sprungit iväg..


Vi har städat och fixat lite, tvättat.. Sen åt jag en god broccolisoppa :) men en kanelknäcke till, inte klokt haha men gott gott..


Varit nu ikväll på powerwalking , blev väl ca 4 kilom i ett jäkla tempo :) roligt sen när jag kan öka tempot och längden..


Nä nu orkar jag inte sidda här vid datorn gäääsp, ska kolla på lite tv innan Zzzzzzz


Hasta la..


Dagens:



 





 

Av anette - 20 augusti 2012 22:56

 





Helt otroligt men där gick en extra buss till byn innan den andra skulle komma ikväll, efter jobb.. En kvart innan ca, bara för festivalen tror jag.. Men vi var bara ca 5 st haha..


Men den kvarten var guld värd :) hann mycket på den kvarten när jag kom hem 22 15 ca istället för 22 35.


Satte på kaffet, hoppade in i duschen, fram med kläderna till imorg,fixade lite annat, sen var kvarten slut pust..


Hasta la..



 

Av anette - 19 augusti 2012 23:23

 



Sova nu? går ju inte.. Kan inte andas pust suck, dö äckligt haha svettas hela tiden ju, inte klokt.. Nä lite kyla nu vore inte dumt :)))


Men ska snart slänga mig, och hoppas på att somna snabbt innan värmen tar kål på mig..


Härlig söndag här annars med lite av varje...


Ikväll gick jag i riktig rast fart, kanske i 240 haha nja inte riktigt m,en fort var det, lite mer än en halv mil blev det, nästa g blir på tisdag..


Grannen, hon vill hänga på hon oxå :) roligt det.. Hon skulle med annars idag om hon inte trillade ner från äpple trädet igår *s* Stackare, gjorde sig riktigt illa..


Äpplena här på gården är riktigt goda faktiskt, åt ett igår när vi satt där ute och drack kaffe..


Nä nu får jag fan duscha åter för idag, kallt får det bli..


Hasta..


Dagens:



 





 

Av anette - 18 augusti 2012 18:14

 



En riktig härlig dag med sol, bara lite svårt att andas haha pust men men lite sommar får här ju vara innan hösten..


Varit full rulle så inte hunnit skriva här eller varit inne på datan, bara använt mob lite..


Igår var jag lite kass bläää men det varade bara under dagen, tack o lov, vet vad det var men inget jag vill skriva om här *s*


Stora sonen kom hit igår och stannar tills imorgon, roligt det..


Så denna dagen har varir lugn och skön :) Ska snart ut här till vår stora gräsmatta och dricka kaffe med mina malmö grannar :) de frågade innan om jag ville dricka kaffe och äta himmabakt *s*


Senare ikväll blir det att gå 5 kilometer, gick 4 igår kväll i raskt tempo tjohooo..


Hasta la..


Dagens:


 








  Peace and love!!!!!







Av anette - 14 augusti 2012 22:45

 



Kom hem vid ca 18 tiden från jobbedagen.. Känner mig lite trött gääsp, så skönt att vara ledig imorgon..


Handlade på vägen hem, sen pratade jag en stund med mina grannar, ett ungt par huset brevid :) från malmö de oxå, inte klokt *s*


Jag och tjejen brukar prata med varandra när vi röker från våra så kallade balkonger *s* ja de andra grannarna hör väl oss oxå.


Annars är det mest gamlingar vid dessa husen haha ja förrutom jag då..


Så öppnade ytterdörren lite innan 19 sen sen middag och kaffe, efter det fick jag spontant besök av brorsan och hans tjej..


Snart tid att snarka, ska bli så skönt att krypa ner .. Ingen stress att jag måste somna snabbt *s* Så jag kan ligga och analysera och spekulera om jag vill, men spar det nog tills imorgon..


Hasta la..


Dagens:


Jag gifte mig aldrig, för jag har tre husdjur som fyller samma funktioner som en man. Jag har en hund som morrar varje morgon, en papegoja som svär dagarna i ända och en katt som kommer hem ( Okänd)




  God natt och snark snark!!!

Av anette - 12 augusti 2012 21:04

  Tittut   ...



Ja då var jobbehelgen över, och ska inte jobba förrän imorgon igen :) Nice det.. Och som vanligt har jag haft det bra på jobb..


Tänkt lite idag Oooopppsss haha ja kanske tjatar om mitt jobb ibland om hur bra jag har det där, men det e ju sant, i framtiden då jag hamnat på annat jobb så kan det oxå bli jättebra.. Men inte som här, helt övertygad om det..


Den gemenskapen på jobb, och att man alltid försöker ställa upp för varandra så pass man kan, och om man är sjuk, eller mår dåligt, så finns där omtanke och förståelse med mera... Och vi har jäkligt kul ihop oxå, fast vi kan ha olika sorters humor   det gillas..


Igår efter jobb sov jag över i min gamla hemstad.. Idag när jag var på väg hem så längtade jag att få komma hem, hem till det lugna och fridfulla, och att bara öppna dörren var så härligt, knäppt kanske *s* men jag e ju lite knäpp så för mig är det normalt!


Vattnat och pratat med mina blommor, jag har döpt de alla eller?!! Och klippt till dem *s* Städat golven, tvättat lite..


 


Hahaha jag bara älskar detta sköljmedel, en känsla av friskhet hela dagen, det e ju fan inte klokt sniff sniff..


Har även en flaska med det blandat med lite vatten   som jag sprutar lite på gardinerna så jag får en ny friskhetskänsla där med :) när jag har städat..


Ja man kan ha det till mycket, på med lite överrallt, håret med faktiskt, om man nu har hår *s*..


Nä nu ska jag ta mig lite kaffe och kolla klart en film här..


hasta la v..


Dagens:


     



          

Ovido - Quiz & Flashcards