Alla inlägg under juni 2011

Av anette - 27 juni 2011 16:11

 




När det e tid för att jobba.. Ja ja bara den kommer på onsdag oxå :)

 

jag rast nu på jobb.. Så passar på att skriva här, hinner inte ikväll..

 

Vilken tur jag har, köttbullar här oxå till kvällsmat  ...

 

Ja vi säger väl så, jobbar så det kommer väl inte hända så mycket mer idag ha ha.. Fast det vet man aldrig, ska juu him oxå.. kanske blir en spännande busstur..

 

Hasta la vista..

 

dagens :

 

det ser ljust ut :))..

 

 

 

 

 

Av anette - 26 juni 2011 17:08

 



typ..   ..  Varit hemma nu några timmar.. Lugn och harmonisk efter dagarna hos morsan i trollemolle skogen..

 

varit roliga och mysiga dagar.. Lugnt och skönt..

 

Härligt på morgonkvisten att gå ut med kaffet och bara titta in i skogen och lyssna på det stilla och fåglarna :))        

 

Denna morgon gick jag ut och satte mig lite trött o slö.. Satte mig ner och njöt av kaffet o min cigg och bara var.. Tills plötsligt jag hörde typ wrrrrrrrrroooooooommmmmmmmmm ha ha...

 

trodde det var en helikopter som flög över huet på mig... Men det var en bålgeting ha ha stora mother fuckers det.. fy fan alltså..

 

kanske andra eller tredje g jag ser en sådan.. En sån jäkel kan faktiskt ta kål på en ko med sticket.. tur att jag inte är en ko då :)) Vet faktiskt inte hur en människa tål det...

 

Ja jag överdriver inte ha ha fråga själv min mor :))...

 

Joan jett rockar loss nu från högtalarna :) Inget fågelkvitter längre... I love rock...

 

kaffe har jag i koppen, myskläderna och min strama kärringaknut :) Hoppas jag inte får oväntat besök..

 

Minstingen kommer snart hem, kanske den store med :) Får väl se när dörren öppnas..

 

Nä nu ska jag kasta fötterna i fotbadet, så de oxå bibehåller hälsan :)..

 

Hasta la vista och peace and love.. And some f... anderstanding ...

 

Dagens:

 

Feel the fear and do it anyway" (John Harrisson)

 

 

 

Av anette - 25 juni 2011 22:27



Ingen boogieman eller älg ännu som visat sig :) Bara ekorrar och en massa olika fåglar i trädgården.. Kul att studera dem faktiskt..

 

Ja snacka om att känna sig avslappnad här ha ha.. Skönt som fan.. Åker hem imorgon och sen börjar verkligheten igen tjohoo..

 

Men klart mysigt att vara här hos min lilla mor :)..

 

ja god mat och jordgubbar idag med.. Pastasallad med kyckling o bacon mm (gott som bara den )

 

Här har vi tagit det lugnt, suttit och pratat och ja vi har varit tysta oxå haha.. Som jag brukar säga, att käften behöver inte gå i ett om man trivs i någons sällskap..

 

Snart ska vi kolla på film, om vi båda inte somnar i soffan (gäsp)..

 

Hasta la...

 

Dagens:

 

Inatt ska jag vända på kudden.. Dock inte på den kudden som jag ska sova på.. Utan den kudden som är brevid..??!! Vad snackar jag om ? ha ha hittar bara på spontant nu , och orkar inte tänka ut nåt bättre..

 

 

 

Av anette - 24 juni 2011 21:16



varit en härlig midsommar hos mor min    ... Tyvärr så har väl vädret inte varit så fett ha ha Men men vad gör det när man får äta morsans köttbullar...

 

precis ätit jordgubbar( mums) det.. Och nu e det kaffe i soffan med morsan, och vi kollar på mord och inga visor( smart kärring det :) ..

 

Så det har verkligen varit nice här, och rogivande, ingen rock tyvärr ha ha men skönt även med tystnaden ibland..

 

Annat fågelkvitter och annan skogsluft.. Man känner en inre frid inombords här :) Amen...

 

Olika djur/ odjur här ha ha..  Flyger monster i huvudet på mig och surrar omkring när jag är ute.. Ekorrar oxh igelkottar smyger och skuttar överrallt, och snart kommer väl en älg oxå och vill hälsa haha..


Men i det stora hela så e det ju jag som är monstret :)

 

 Men lite läskigt sent på kvällarna när jag ska röka haha några meter ifrån finns den kusliga skogen, och där finns konstiga ljud :) Kanske en älg, ett troll, eller boggiemannen...

 

Nä kaffet väntar..

 

hasta la vista..

 

Dagens:

 

Lägg sju blommor under kudden, ja inte om ni vill ha en kärlek, utan om ni vill bli av med den :))..


                        

Av anette - 23 juni 2011 18:48

 




Ja då har man haft arbetsmiljö och säkerhet hela dagen i skolan.... ganska tråkigt ha ha men dock viktigt.. men dagen har gått undan i 120 ändå :)

 

Och haft det kul under tiden oxå, skratta en del och tycker fortf att vi är ett härligt gäng..

 

Så lite läxor har vi fått, och tänkte göra och leta upp info om det i helgen...

 

hunnit med en del oxå här hemma, städat o fixat lite, så slipper man tänka på det i helgen :) och kan njuta av midsommaren...

 

ja den kommer så klart att innehålla med god mat, trevligt sällskap och natur, så sol vill jag ha då tack :)..

 

hasta la vista..

 

dagens:

 

imorgon ska jag få träffa er, ska bli trevligt och sett fram emot det ett tag nu :) jag har t om drömt om er, detta möte.. Mötet som ska bli nice.. det ska bli så jääävla gott att äta er, morsans köttbullar   ...

 

 

Denna är till dig Lena :) trevlig midsommar... Kram

 

     

 

 

Av anette - 22 juni 2011 19:43

  Snackar om spindeln som jag fajtades med på dasset ha ha.. Ja okej då, inte som på bilden, men den var fan stor bläää..

Skrek som en jävla fjollig kärring  Ja och dem vet ni hur de låter ..

ja men jag vann ha ha, brottade ner den typ :)

 

Eller rättare sagt, duschade den jäveln med hett vatten så han nästan blev kokt.. ( nä jag e ingen sadist, eller? ha ha ja det kan man analysera om..

 

Idag har jag pluggat och varit på nätet och kollat upp lite grejer, som jag läst om osv.. även om det som vi e klara med.. upprepning skadar inte..

 

Varit ute för syre oxå... har t om sovit middag   somnade halv fem typ, och vaknade halv sju..

 

Så sen middag blir det ha ha ja sonen har ätit innan.. Gjorde den klar för ett par timmar sedan.. men ska jag äta nu?.. oki varit vaken i snart två timmar, men inte hungrig än..

 

Eller så skiter jag i det o tar nån mackjäkel.. Kanske med makrill, salt, majonäs och ost ha ha fett som fan( mums)..

 

skola hela dagen imorgon på Rönnen :) kul att vara där som vanligt.. Ny kurs..

 

Nä får väl äta något och sen slänga mig i duschen oxå innan det blir försent.. Sen myskläderna och kanske e det nåt på tv hm..

 

Annars finns det alltid saker som jag kan hitta på.. brukar inte känna mig rastlös eller uttråkad ha ha..

 

:) måste förresten se family guy innan bad o stuff..

 

 

hasta la..

 

dagens:

 


Facile Agatoras

3 cl Facile Punsch
3 cl Crème de Cacao
grädde
riven choklad

Skakas med is och silas upp i cocktailglas

Sen tar du i lite krossde maränger, en klick grädde.. Sen på toppen lite chokladsås, o avslutar med chokladpraliner... Obs( snåla inte).....


 


Av anette - 21 juni 2011 18:40

  


precis badat, och tror jag får ta en dusch med haha.. Så jävla varmt.. Men det var nice det..

 

Avslappnad och luktar avoccado :) ..

 

Kaffe nu, bara andra kannan sen jag kom him.. Snart film kanske, om jag inte somnar i soffan, den gröna.. Har ingen annan..:))..

 

Allt har varit bra som vanligt på jobb ( ettan).. och snart ska jag vara där på heltid under sommaren, när det inte är skola.. Blir kul det ..

 

Annars har det inte hänt så mycket sedan jag kom hem från jobb...

 

 Det vanliga som typ, laga middag ha ha.. hade lite kvack kvack som jag skickade in i ugnen.. Sen lite sallad till det med grillkrydda..

 

Städat golven, dammat.. Läst och skrivit lite, sen badat och tänkt över mina synder..

 

Snart midsommar och morsans köttbullar, enda jag tänker på just nu    snacka om love .. Mums..

 

haft /har tankar just nu om vissa personer.. Som jag saknar och tänker på   kanske de tänker på mig oxå ibland, eller inte ha ha..

 

hasta la vista.. Peace and love.. And some fucking anderstanding..

 

Dagens:

 

En del går med trasiga skor från och till i livet.. En del går med trasiga skor nån ekstaka gång.. Vem har lärt sig mest om livet?! med eller utan trasiga skor...

 

 

 


Av anette - 20 juni 2011 19:40

 


Fortf idag hm.. Så ingen jävla powerwalking idag.. men var ute på en liten vanlig runda..

 

ja imorgon ska jag jobba äntligen igen tjohoo... Skönt med de vanliga dagsrutinerna igen :)..

 

Just nu har jag en stor längtan till morsans köttbullar    ska snart få träffa dem.. Bara några dar till, sen jävlar..

 

ja annars har det inte hänt så mycket de närmsta dagarna, har ju varit isolerad i hemmet ha ha..

 

haft en del tankar och funderingar som vanligt :) om lite av varje..

 

Så vi säger väl så..

 

hasta la...

 

Dagens:

 

Många tänker på att förändra världen men alldelles för få tänker på att förändra sig själv.  (okänd)..

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards