Alla inlägg under juni 2011

Av anette - 15 juni 2011 18:56

    



Ja och vad menar jag med det?! ja ni :) Positivt i alla fall.. Och det gillas...

 

Kom hem nu vid sex tiden.. Varit i en park med en vän/dude/ kompis? :) Haft det nice i solen.. Promenerat och sen suttit på en bänk och pratat om allt möjligt..

 

Var iväg innan oxå på ärenden i morse, och sen promenerat.. Härligt att gå och rensa tankarna, få lite sol och värme.. Och lite motion :) Går mycket den senaste tiden, och det känns nice..

 

Sönerna har umgåtts med varandra, och varit på ribban :) Och nu e de båda här hemma hos mig :).. Den store kanske stannar över eller inte ... han vet inte än :) ..  men kul att han är här..

 

har läst lite oxå idag i pluggeboken, har skoldag hela dagen imorg..:).. Längtar..

 

Hasta la vista...

 

Tanke fundering shit kommer nu..

 

 Sen om nån tar åt sig eller tror jag skriver om den personen, så är det inte mina problem ha ha... Jag kanske menar nån, några, eller bara i allmänhet, mig själv, eller flera st what ever :)) min blogg..( kanske inget ni vill läsa, då kan ni stänga här nu)    

 

 

 

*  Man träffas blir kär, flyttar ihop, förlovar sig bla bla skaffar barn och är lyckliga... Vad fan händer sen i många fall?!..

 

Svartsjuka, brist på kommunikation, kanske otrohet och bitterhet.. Gräl och sen tomma ord..

 

 Går skilda vägar, hatar och spyr galla över den andra, och undrar hur fan kunde jag skaffa barn med den jävelen typ..

 

Bråk om barnen, min dag, din dag och du ska fan inte ha dem då, och du får inte ringa barnen på min vecka.. vad fan e det..

 

 Tänk på vem som straffas istället och får lida, jo barnen.. och dem märker hatet, om du snackar skit om den andra föräldrern eller inte..

 

Sen pratar man bara om det är nödvändigt, om det hänt nåt i skolan eller bråkar om småsaker..

 

Sen kan inte den ena eller båda föräldrarna se varandra, inte ha öppen dialog om barnen, som det faktiskt handlar om.. kan inte gå på föräldramöten tillsammans eller barnens julfester, skolavslutning, student mm på grund av hat eller annat.. hallå !!

 

 barnen blir lidande åter.. För att föräldrarna inte kan prata med varandra.. Men de märker, och de vet..

 

 Barnen lider och mår dåligt hela barndomen på grund av korkade, bittra, tjurskalliga föräldrar..

 

 Men till sist blir det den ena eller andra, eller både föräldrarna som får lida.. Då barnet, barnen fått nog och kanske inte vill vara hos någon av dem, eller den ena..

 

Måste lägga hat och gammalt skit bakom sig, försöka prata och komma överens, för barnens skull.. Det är dem det handlar om..

 

Bara hata och bla bla alltid, ja då mår man inte så bra själv.. om man bara har behov att trycka ner, och snacka skit om andra, nä  då e man fan inte lycklig..

 

Om man är nöjd med sig själv och sin tillvaro, så har man inget behov att hata.. Även om det finns svek, konflikter mm .. Då kan man ta itu med dem på ett snyggt sätt och man vet vem man ska tänka på, Barnen.. Inga behov att hämnas eller göra skit mot den andra..

 

Barnen har rättigheter oxå.. Rättigheter att få vara barn, och inte må dåligt i flera år för att sina föräldrar inte kan prata eller komma överens med varandra.. 

 

ja det behöver kanske inte vara som Tomten är far till alla barnen ha ha.. Eller varför inte :) Det finns ju dem oxå.. De som inte e bittra och hatiska mot sina ex..

 

Höra ena föräldrern kränka den andra inför sitt, sina barn e fan katastrof... Men det kommer tillbaks på en förr eller senare... Och då e man kanske inte är närvarande i barnens liv längre, för de har fått nog...

 

 

 

Av anette - 14 juni 2011 22:25

Tror du att   Skulle vara snällare och ödmjukare än mina döskallar... Hi hi..

 

Då har jag något hemskt att visa dig.... Detta är den verkliga sanningen om puh......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ringer förresten på söndag innan jag kommer :)) kram o hasta...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 


Av anette - 14 juni 2011 18:42

Och inte lönt nu heller, kväll nu ju.. Dagen på jobb har varit nice, sen fixat lite här hemma..

 

Nu e det   kaffe ha ha vilken stor bild, men vill heller inte göra den mindre :) Sån här kaffemugg vill jag juuu ha.. Vore fett :)..

 

´Lugnt annars förrutom att jag sover fortf dåligt,trött,förvirrad och virrig just nu, men annars Ok :)..

 

Imorgon e jag ledig :)  Ut på ärenden på förmiddagen sen kaffe med min vän..

 

önskar bara att det fanns fler timmar ibland på dygnet.. kul med full rulle, men ibland hinner jag inte med allt och alla som jag skulle vilja..

 

Kul oxå på torsdag då det är skola hela dagen :) Hoppas att de fortf inte hittar någon ny lokal, för jag tycker det e roligare så här.. Men det är ju inte tänkt så att vi ska ha dagen i skolan, utan i en lokal..

 

Nytt block har jag nu, skriver mycket om det jag läser med plugg.. Nytt block även till mina tankar och dikter :)..

 

Nu har jag varit härifrån en stund.. Rakat av håret på min son :) Han hade inte klippt sig på ett år..

 

Många som tyckte han så hemsk ut, men det ska dem inte bry sig om(hans hår) de kan ju titta titta sig själva i spegeln, eller skaffa sig ett liv haha..

 

han gjorde det nu för han själv ville, o inte för vad andra tycker :) Lik sin mamma.. Tycker gör alla ändå, hur fan man än ser ut eller gör..

 

nä nu ska jag oxå raka av håret ha ha, eller inte.. Vet man aldrig med mig heller.. Blir en suprise :))....

 

Nu ska jag kasta mig i badet för att sedan kasta mig i soffan tjohoo...

 

Hasta la vista..

 

dagens:

 

Om någon vill ha dig åsikt, då säg.. Vill ingen ha din åsikt, håll käften..(kränkande).. Vissa fattar inte det o sårar, sen stöter bort den personen..

 

Ha en fucking bra kväll :)) peace and love..

 

 

 

 

Av anette - 13 juni 2011 23:32

     

  men det är jag inte hm.. ändå jobbat kvällen oxå.. Sen 04 45 väcks jag av heavens on fire ha ha hur ska detta sluta.. ja ja får sova middag imorg, eller inte...

 

dagen o kvällen har varit bra på jobb, förrutom ingen rast :) men det överlevde jag..

 

min studentson är här :) Nice det.. Fått se han lite grann i alla fall idag...

 

Hasta la vista..

 

dagens:

 

Borde jag ena välja sidan?.. Kan väl välja båda?.. Tydligen inte.. Men men..Alla gör fel, alla gör misstag..

 

  Nä men.. Nu igen ha ha..

 



Av anette - 13 juni 2011 07:59

                                                                                  


                                      


                         

                                                  
       


       

                                                  
                                       

                    

Av anette - 12 juni 2011 18:46


  



Hittat fler döskallar och skelett ha ha.. men det kommer ändå repriser..

 

Imorse var jag hemma hos två vänner en stund :).. Sen har jag varit himma.. Fast det har varit ett härligt väder..

 

Haft saker och stuff att göra... Skönt att jobba imorg och det e ettan som gäller, både imorg och på tisdag..

 

Hittat lite ordspråk och citat som gillas.. Så det kommer här...

 

hasta la vista..

 

Dagens:

 

* Jag tänker inte på allt elände som varit utan på
allt det underbara som ska komma..

 

 OKÄND -

Dansa som om ingen ser dig,
älska som om du aldrig har blivit sårad förut,
sjung som om ingen kan höra dig,
lev som om himlen fanns på jorden..

 

Följ inte den stig som leder någonstans.
Gör istället en ny stig och lämna ett spår efter dig..

- GEORGE BERNARD SHAW -

 

* En fattig människa är inte den som är utan pengar
utan den som är utan en dröm...

- HARRY KEMP

 

* Det är inte vad du är som håller dig tillbaka,
utan det är vad du inte tror att du är...

- DENIS WAITLEY-

 

* Kärleken går dit den vill och inte dit den borde...


* Det är lätt att håna kärleken för den som aldrig har älskat.

 

*En evig kärlek kan vara en enda natt, för evighet är inte det som varar, utan det som upphäver varaktigheten. ..
Emmanuelle Arsan

 

* Den rätta tiden att koppla av är när du inte har tid till det....

 

* Vad du ser kan du inte hjälpa,
men vad du säger beror helt på dig själv...

 


 

  

Av anette - 11 juni 2011 12:42

   Till en riktig nice dag :).. Vad gör puh här nu igen hm...

 

ja skiftande med mitt humör och mitt inre ( lite djupt det) ha ha..

 

Ja va fan.. kanske e i övergångs åldern   .. Ja jag börjar undra?!.. Eller så e det bara min personlighet, att jag e lite skum..

 

Släppt min bitterhet ganska mycket nu ang: (m) Väntar inte längre... Går vidare... Vidare mot nya vägar och möjligheter..

 

Aldrig kommer jag att glömma honom, men redo att släppa taget..

 

 Och vissa saker vet jag nu om vissa ?? som jag hade, vissa ?? finns kvar, men det har jag slutat att analysera om, och plåga mig själv..

 

 Nu e det bra.... Så visst jobbigt, men jag förstår varför det är som det e...

 

Nä grannar.. nu e jag trött på denna tystnaden ha ha nu skruvar jag upp rocken för jävelen.. ska städa lite o då går det lite fortare och roligare..

 

ja städa i detta härliga väder?.. Hm.. men om det e så här hela sommaren, ska man då skita i att städa :) bara till att sätta igång o se happy ut, sen e skiten över...

 

( iväg om till en vännina , sen him igen) ett snabbt besök bara..

 

då senare kan jag koppla av och njuta av denna lördag, placera arslet i min gröna soffa med kaffet.. kanske kommer det nån film, eller not..

 

Ja sommaren är här, kanske det blir en riktigt nice sommar och man vet aldrig vad som händer :).. men ser fram emot den i alla fall och även min semester.. Och jobba mina helger på ettan par veckor, men kul på tvåan oxå, helt klart..

 

Känner mig lite busig idag, som om jag ville hitta på nåt jäkelskap ha ha .. vet inte vad det skulle kunna vara.. varför ska bara barn få ha kul..

 

hittade på lite bus själv som barn, ja inget så allvarligt :) en g blev jag o två kompisar jagade av en man / gubbe ha ha.. men vi sprang ifrån honom jippi.. ( säger inte vad vi gjorde)

 

Hasta la vista så länge..

 

Dagens:

 

Potatissallad, kotlett med grönsaker och grillkrydda och ketchup :)).. fett som fan..

 

 

 

 

 

Av anette - 11 juni 2011 07:08

 


Ser fortf min son framför mig, när han tog studenten.. han var verkligen stilig.. Sen åkte han iväg i en röd corvette :) Som hans pappa hade ordnat... På vägen hem såg vi dem köra förbi oss på hemvägen :)

 

Härlig syn att se alla studenter, även om det var ett jäkla tutande.. Kan känna en viss saknad till att jag inte själv tagit studenten..

 

Men jag hade så kassa betyg tyvärr, att jag inte kom in :) Kanske därför min utbildning betyder så mycket för mig, att jag ska klara av den.. Men inte lätt när man har svårigheter.. Men jag fixar detta nu, det vet jag :))

 

Kan jag få ha en studentmössa då, kanske ingen student men jag har ju läst in tre år för fan :)( även 05) ha ha Jo jag ska ha min egen student med en mössjävel och äta jordgubbar och champange tjohoo :))...

 

Hoppas min son hade en nice dag/ kväll i alla fall, var ju hans dag.. Han skulle ut på disco efter hans fest.. Så han sover väl fortf nu..

 

Hasta la...

 

Dagens:

 

Kommer senare idag med ett nytt inlägg..

Ovido - Quiz & Flashcards