Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Då var det kalas här i byn idag, inte klokt haha..

Av anette - 3 mars 2012 06:58

 




Ja om några timmar e det full rulle här :) inte blir vi många, men ändå mer liv och rörelse.. Vet inte än hur alla ska sitta :) men det ordnar väl sig, jag o nån annan får väl göra som kineserna, sitta på golvet.

 

Tycker det kan vara rätt roligt att allt inte e perfekt haha och de som kommer vet jag att de inte bryr sig heller..

 

Har inte köksbord eller stor soffa, men skönt med folk som tar det som man har det, finns faktiskt de som inte gör det..

 

Igår hade jag kaffebesök här av en gammal vän, arbetskamrat som jobbade på mitt första jobb inom LSS.. Ses lite då och då, och har telekontakt ibland..

 

Hinns inte umgås eller träffa vänner så mycket just nu , undrar varför haha.. Ja denna tiden, inte många timmar över på dygnet efter, jobb eller skola, åka o vänta på buss, byta, nån pluggtimme minst varje dag, sen sova..

 

Så när de e gjort har jag kanske högst 5 timmar över på dygnet jipppi.. Och på de timmarna ska jag träffa vänner, handla, laga mat, städ, duscha, uträtta ärenden, egentid och annat..

 

Snart e skolan slut så visst tar det fortf tid med bussar och jobb, men blir inga läxor i alla fall, så några timmar där får jag tillbaka :)

 

Ja finns de som alltid har det så här år efter år pust, men det vill inte jag ha, tiden är för dyrbar för det tycker jag.. Så ett tag till sen får vi se vad som händer..

 

Någon i min klass bor tror det e i åkarp, men hennes bussar går mer sällan än vad mina gör här.. Hon går upp 04 varje morgon, då honm jobbar dagtid fyyy fan..

 

Tror hon har gjort den i typ 20 år haha och jag klagar efter 3 månader.. men nu är hon trött på skiten och tänker oxå söka nytt jobb närmre..

 

Nä tiden man har är värdefull sen är det upp till var och en vad den betyder för en..

 

Nä oj vad tiden går haha en kopp till nu, sen göra mig i ordning, iväg sen och handla det sista inför kalaset.. Och måste köpa grädde, får bli en burk haha har ingen elvisp, och blir inte detsamma att göra det för hand, enligt mig..

 

Ha en underbar och skön lördag..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Gör det inte svårare än vad du gör det till.. Och oftast är det ren enkelhet som kan vara lösningen

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Lena

3 mars 2012 07:43

God morgon!
Vaknade med huvudvärk idag men som tur var gick det över med 2 treo.
Nu ska jag göra mig iordning och gå ut med Koki. På helgen brukar vi gå och handla bullar till frukost. Jag köper även till Patrik och Cindy också och går upp och hänger dem på deras dörr. Det ser ut att bli en fin dag idag så det blir till att stå och titta på Jocke när han ska spela match. Jag ska också ha kalas idag för Jocke han fyller år på onsdag . Ha en mysig lördag. Kram

anette

3 mars 2012 08:03

Hej och god morgon.. Fy att vakna med huvudvärk, men skönt att det släppte..
Bullar :) gott det ju och vilken lyx att få det hemlevererat, kan tänka att det uppskattas.. Sugen blev jag nu på en ostbulle :) vet inte om kondiset i byn har öppet haha men tar en macka med makrill istället, gott det oxå..
Oki kul att kolla på lite fotboll ju och vädret blir säkert nice.. Ha en bra kalasdag idag.. Och vi ses på måndag, då e det du och jag, kul det.. Kram..

 
pärle

pärle

3 mars 2012 09:42

God morgon ungen min..
Jag kan också sitta på golvet, om du hjälper mig upp sen.. :-D
Personligen tycker jag inte det är av betydelse hur man har det,
huvudsaken är att träffas, för mig betyder det mer att jag
får träffa er alla, det behöver inte vara perfekt för det.
Det viktigaste är att vi bryr oss om varandra..
kram, mor din..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

anette

3 mars 2012 18:57

God kväll min mor :)..

ja det gick ju bra *s* inte många som behövde göra som kineserna :)..

Tack för idag.. var kul att se er alla, ja nästan alla..

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards