Alla inlägg under januari 2012

Av anette - 16 januari 2012 00:08

 





Ja här sitter jag och är vaken.. Kom inte hem förrän 22 30 ikväll från jobb...

 

Så fortf uppe i varv och vill lha lite kväll oxå, inte tillräckligt trött för att Zzzzz än.. ( e så pigg så jag skulle kunna storstäda här)

 

Jobbat på tvåan i helgen :) Roligt det, fortf mycket att komma in i .. Lite annorlunda än mitt vanliga jobb.. Det är tufft men jag trivs och lär mig jättemycket här på olika vis..

 

Har inte haft tid eller ork att skriva här innan, varit full rulle... Ja mer tid, var kan man boka det ?!! Haha

 

En sak e säker, tänker söka jobb närmare eller här i kommunen när utbildningen e klar.. Har inget liv nu nästan.. Har 4- 5 timmar över på dygnet, då jag ska handla, städa, mat, egen tid, vara social och fixa saker o shit haha

 

Resten av tiden jobbar jag och bytar, väntar och åker buss :) håller inte i längden och tar för mycket tid..

 

Trivs på mitt jobb så klart men måste tänka i andra banor oxå... Sen är jag så nöjd här i min lilla kommun så jag hoppas jag hittar nåt här sedan..

 

Även om det kommer att kännas konstigt att lämna andra jobbet med alla härliga boende och personal.. Man vet vad man har och vet inte vad man får, men men är en risk och chans jag måste ta...

 

Och det kanske dröjer, ingen aning.. Det ända jag vet är att allt blir bra i slutändan och det är allt som betyder nåt.. Livet verkligen ljusnar på olika sätt , bara en sak som ska fixas haha och det kommer att bli så..

 

Hasta la...

 

Dagens:

 

En del får besök av djävulen i sömnen och vissa kommer att få det i verkligheten hahahaha...

 

 

 

 

Av anette - 12 januari 2012 19:45

 



Menar mitt vardagsrum :) ..

 

Idag med all resetid , bytande och väntande bara tagit 3 timmar :) och inget stopp på motorvägen.. Undrar om jag sa rätt igår ? hm tog då med allt 4 h och 15 min..

 

Haft skoldag idag och är roligt att det är igång igen.. Håller forft på med utvecklingsstörning/funktionshinder/nedsätningar...

 

Och boken specialpedagogik är verkligen bra..  Så idag har vi pratat om olika nivåer av utvecklingsstörning.. Om att mäta förmåga, rumsuppfattning, tidsuppf, kvantitetsuppf, kvaliteuppf och orsaksuppfattning..

 

Ärftlighet, orsaker och sårbarhet inom utvecklingsstörning...Pratat om olika hjärnskador, och symptom med mera..

 

Håller oxå fortf på med våra grupparbeten där vi bygger våra gruppbostäder :) Rätt kul faktiskt, men mycket jobb med det..

 

Ni behöver inte undra om jag har blivit klokare även idag haha, för det har jag :)) Ja alla i gruppen faktiskt..

 

Fått information om 2 saker som vi inte visste om , och blev förvånade över.. har oxå kollat på nätet så källan är säker :)

 

 1 ) Ni visste kanske att det är farligt för människor med ADHD att dricka red bull och andra energidrycker, ska förvärra symptomen..

 

2) Och att de som har hjärnskada kan det vara ganska farligt att få i sig vissa färgämnen, som i  ex godis.. Kan få ökade kramper, utbrott, depression..

 

Energidrycker vet vi ju att det är farligt, men för vissa kan det vara riktigt katastrof..

 

Lugn och skön kväll här.. Ska snart se en film här.. Så lite kaffe här nu och myskläderna är redan på :) sen mitt täcke och lite kuddar   Vilken jävla lyxig livskvalite tjohooo..

 

Sonen där inne e helt kass, ja han ser och hörs helt eländig.. Den store e visst oxå kass och han var här förra veckan..

 

ja alla säger att det går en massa shit och jag vill inte ha shit.. har haft shit och varit hemma tillräckligt, men jag behöver ju faktiskt inte bli smittad .. Får ta hand om min basala hygien :)...

 

Hasta la ..

 

Dagens:

 

Att gå omkring och känna hat eller bitterhet över någon eller något
är detsamma som att låta  det som du avskyr få bo helt gratis i ditt huvud.
citat av okänd..

 

 

 

 

Av anette - 11 januari 2012 20:37

    


Ja nu gnäller jag igen om de jäääkla bussarna och väntetiderna   men idag har det varit rent fackat åt helvete med det..

 

Till jobb imorse var det väl lugnt och allt flöt på, tja fick frysa i en kvart bara haha innan den gula bussen kom, stack hemifrån lite innan halv 6 och två minuter över 07 klev jag in genom dörren på tvåan..

 

Så egentligen var jag sen haha..

 

Slutade 16 men gick några minuter innan, så var vis bussh 15 58.. Ja och där stod jag och stod, hm skumt men den bussen kom inte som skulle komma.. Och inte den efter i heller   ...

 

För fan alltså.. Så stod där i typ 35 min innan bussen kom , så missade den gula bussen halv fem ..

 

jaja så kom till söderv och där fick jag vänta i 20 min Brrrrrrrrrr och Grrrrr.. Frös som en jävel..

 

Och sen tar det en timme och 45 minuter innan jag landar i min kommun haha inte klokt det.. Ja vi fastnade oxå på motorvägen av kö..

 

= 9 timmar på jobb + 3 timmar och 15 minuter har det tagit med allt med väntan, bussar, och byten..

 

Var hemma 18 45 haha tjohooo eller..

 

ja nu har snart hela inlägget handlat om bussar, konstigt att jag inte har drömt om de jävlarna än..

 

 

Hungrig var jag, så åt direkt när jag kom hem, ja jag satte på kaffet först :) på med myskläderna och åt i lugn och ro..

 

Sen på cykeln en ca 15 minuter, ingen mer ork till det idag :) men jag sket ju inte i det haha..

 

Härlig dusch efter det och ville inte lämna,det var ju så varmt och nice att bara stå där och låta vattnet rinna..

 

Känner mig ändå belåten och nöjd med denna dagen, denna dagen som är den första och inte kommer åter..Imorgon är det en ny dag (suprise ) haha ja eller inte, vet ju inte hur det börjar eller slutar..

 

Konstigt men tycker att jag fått mycket gjort här hemma fast jag kom hem så sent, har t om lagt fram kläder till imorgon som jag har hängt på mormora gungestol :)..

 

ja nya myskläder e på och skallen den lyser som vanligt, ja tjatar kanske om den, men vadå då haha.. Den gillas grymt i alla fall..

 

Så nu ska jag mysa här i soffan med filten på och bara relaxa och smälta in dagen med alla dess intryck och tillbehör..

 

Vt inte varför, men några ord har ploppat upp i skallen flera g i dag ?? Välkommnande, bra bemötande.. Ja dessa två ord har bara kommit flera g i dag i mitt hue :))

 

Kanske jag har tänkt på andra saker o shit idag utan att veta om det, tror nästan att det är så..

 

Men  tycker att det är viktiga ord så.. Nu i efterhand så tror jag vad jag menar, men det skriver jag inte här, kan missuppfattas..

 

Då var det skola imorgon, roligt det.. Lite sovmorgon då, sticker hemifrån kvart i 7..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 


 

Man är inte alltid glad när man är snäll
men man är alltid snäll när man är glad...

 

 

 


 

 

 

 


Av anette - 10 januari 2012 20:16

    



Vilken lyx det, det är ju inte klokt   .. Inte alla som varken har toa eller tak över huvudet..  Står mycket om de hemlösa i tidningen idag..

 

Pratades även om det i nyhetsmorgon på tv 4.. Där en förra detta hemlös var med i och pratade om hur det kan vara och arbetar för detta nu.. har han nog gjort länge, för jag kände igen honom..

 

Ja och som vanligt handlar det väl om pengar?!! Kunskap och resurser finns ju hm.. Finns klart de oxå som vill vara fria där ute och inte vill ha hjälp av samhället..


Många vill ha och behöver hjälp, rådgivning och ett hem ..  Vem som helst kan bli bostadslös av hur många anledningar som helst, inte bara för man inte har betalat hyran, inte alla som tror eller förstår det..

 

Ja och var vänder man sig då ?!! Socialen eller hm hm många som oxå tror det att de hjälper en med  lägenhet hur som helst..

 

Och att man har barn spelar ingen roll heller, barnet / barnen får bo hos den andra föräldren, även om den inte kan ha barnet eller om barnet inte vill vara där av någon anledning..

 

Ja fint samhälle vi har tjohoo.. jaja eget ansvar har man över sitt liv och sina handlingar absolut, men kanske inte alltid de går att styra över, av vissa saker som händer i livet..

 

Sen tycker jag många saker i samhället är jävligt orättvisst men det får jag väl tycka.. Och många människor som ber om olika sorters hjälp får inget stöd eller hjälp, och vet inte var hjälpen finns..

 

Ibland får man överdriva och skrika för att få hjälp. men det går inte alltid.. Men de som är tysta och svaga, orkeslösa förblir det om de inte har någon som kan stötta och hjälpa..

 

Ja så jag är glad över min toa :)

 

Och nu ska jag fortsätta att titta på min film här, ja lyx det oxå.. Blir Zoombies..

 

Varit ute i solen och gått innan idag, och njutit av det lugna och harmoniska miljön haha.. Sen har jag gjort lite av varje här hemma, motion cyklat här i storarummet till family guy..

 

Nya kraftfulla tag e det nu, fy fan :)

 

Hasta la..

 

Dagens.

 

Den tid som har gått kan vi inte få tillbaka, även om vi kan lära av den.
Framtiden är inte ännu vår, även om vi planerar för den. Vår tid är nu.
Vi har bara idag.

 

 


Charles Hummel, författare)

 

 

 

 

Av anette - 9 januari 2012 17:19

 




Det småsnöar här hm god jul   så dags .. Kan hoppas det stannar vid där nu..

 

Ja här sitter jag och är mätt haha så nu vet ni det.. åt ostsnitzel med såna där nyttiga grejer, tomat och gurka var det visst..

 

Så kaffet har jag här brevid och skallen lyser på bordet, och ler lite snett haha belåten och nöjd, brukar se sne ut då, eller !..

 

Fy fan då har man varit i malmö igen , ja lite så känns det faktiskt och inget jag ber om ursäkt för... Var där en timme och fixade en grej och sen hem fort  igen..

 

Så fort jag hoppade av bussen i malmö, kände jag hur stressen jagade mig, hjärtat steg fortare och folk började gå i fatt mig i hälarna haha .. Stressade människor överallt, tutande, bilar och cyklar hela tiden..

 

ja det har man levt i snart 40 år haha men som jag har sagt till morsan att jag e fan ingen stadsbo :) Så det är väl ödet att jag har hamnat här..

 

Känner ro inombords.. Klart det är kul att gå till jobbet och träffa vännerna i malmö :) men om jag ser klart i stjärnorna så visar ödet ett annat jobb här i framtiden, när ?? ja det får bli en suprise..

 

Och nu är det klart och papper påskrivna, att minstingen är helt totalt färdig med skola i malmö :)

 

Så det är vad vi har gjort innan i malmö.. Och han var så nöjd när vi lämnade skolan.. Han vantrivdes där oxå, så jag förstår han.. Sen att gå i en linje som inte man är intresserad av..

 

Även han var glad att åka hem igen och slippa malmö haha och det syntes oxå.. Han är glad att det ska bli praktik innan han börjar skolan i hösten igen..

 

Så nu på fredag ska vi till någon som tar över nu med skola och praktik :) skönt det, och det blir nog bra detta..

 

Den stora sonen har varit här tills idag, och kom i torsdags :) Så det har varit nice att haft de båda här..

 

Vi har haft det mysigt i helgen här, pratat och druckit kaffe ( inte den minsta haha) och haft filmkvällar.. varit ute och gått lite här..

 

Tror faktiskt att han kommer hit snart igen   .. Även han kände väl lugnets harmoni haha..

 

Ja fy fan  tror detta året blir fett :)) ja det är väl fan dags.. Lite tur, ödet och egna val så blir det nog ett händelserikt år med alla dess tillbehör :).. det tänker jag fan se till..

 

Inte mycket negativt eller jobbigt kvar att ta itu med, tack o lov :) ja  nåt kan jag väl inte göra så mycket åt, men tror att det som jag tänker på löser av sig själv, tja jag vet och då blir jag glad, ja nån annan oxå hahahaha.. ( på tiden )

 

Fast det andra jag tänker på e egentligen inte så negativt :) hm nä, det kan bli bättre med det, inte fan sämre i alla fall :) hm ja då e det ju lugnt och fridfullt.. I livet.. Livet som ska levas dag för dag och uppskattas och var rädd om :)

 

Nu ska jag cykla om en stund :) ja ska jag cykla där ute på de krokiga vägarna ?? Eller ska jag cykla i den raka hallen här ?? hahaha ja det kanske man kan analysera om, men morsan vet :))..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Tålamod tålamod ja det finns, till en viss del :) En grej/ person typ eller nåt finns det tålamod till, och tror faktiskt inte att jag behöver vänta så länge till :)...

 

 

 


Av anette - 5 januari 2012 07:37

 




Vaknade 07 av mig själv *s* rena sovmorgonen ju, inte klokt.. Har fortf semester   fett det haha.. Mysigt ändå att gå upp när allt är tyst och stilla..

 

Igår var jag och minstingen i malmö fy fan haha.. Ja bara bara där snabbt och stack så fort vi blev klara med våra ärenden..

 

Men vi stod nog här i en timme innan den gula bussen kom? hm..Ringde skånetrafiken under tiden, och frös gjorde man brrrrr..

 

Jo de sa att den bussen vi väntade på skulle inte alls komma haha och fanns inte hos dem ? men de skulle så klart kolla upp det, så det var fel..

 

Så då hjälper det inte att kolla här i busshållsplatsen på deras tidlista eller de gula listor som finns hm..

Ska jag behöva ringa skånetrafiken varje g ? ja det måste jag nog göra, kommer att terra dem ofta ..

 

Ska terra dem 2 g idag , och fråga om två tider till sonen här, som ska iväg idag..

 

Idag kommer morsan hit :) ska hjälpa mig med gardinerna här *s* som sagt det är inte min grej.. Hade jag inte haft nåt val så hade jag kanske fixat och lärt mig mer om det haha..

 

Så det blir kul att hon kommer hit :) och roligt att vi kan träffas mera nu..

 

lade in innan foto på de saker jag fick i tisdags :) så fina saker, inte klokt.. Men såg sen att fotot på det kunde ha varit bättre :)

 

Kanske man inte såg ordentligt vad jag fick, men fick jättemycket :) Och kul med blommor i .. Även mina favoritblommor ..  Så ska vårda dem väl..

 

Nu blir det lite mera kaffe här och kolla på lite nyheter hm ... Fy dessa skjutningar i malmö, jobbar på tvåan nära där den sista var.. Kanske borde fixa en skottsäker väst ..Jäävla chicago.

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

ja åter, lev idag, imorgon kan det vara för sent..

 

 

Av anette - 3 januari 2012 21:32

Skyndar mig att skriva här haha..  Har bråttom...

 

 

haft besök av tvillingarna och av lena :) Kul att de km hit, och vi hade det nice.. Fick en massa gåvor :) Tack åter snälla ni, så mycket.. Inte klokt.. Har några foto av det, o en del av lägenh..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards