Alla inlägg den 30 november 2012

Av anette - 30 november 2012 09:45

  Och jag som sagt att jag är min egen *s* ..



ledig idag här och äntligen jobba imorgon :) Fortf ont i fingret och saknar 100 kraft men det blir väl bättre med tiden..


Sitter och njuter av kaffet som jag har i koppen   Tvättmaskinen e igång och snart hoppa in i the shower, ska nog lukta persika idag *s*


Ja då bakade jag lussebullar igår   hm första g kanske på 20 år .. Gillar inte att baka annars när det tar tid, vill gärna att det ska gå undan och brukar inte baka nåt som krävs mer än 10 min..


 



Gjorde dem laktosfria, förrutom kasselan och den innehöll knappt laktos!..


 


Gjorde lite olika :) Tycker det är roligare... Längs ner syns lussebullarna IDA , grannarnas dotter heter det, så var där igår kväll med dem och några andra till dem själva..


Skulle bara dumpa av dem, men blev inbjuden på kaffe :) ja det säger man väl inte nej till..


farsan var in om här igår innan han skulle jobba, gav några till han och morsan :) han är inte så förtjust i lussebullar *s*


Men han ringde efter 2 minuter, hörde att han tuggade på nåt haha.. Oooh det var dem godaste lussebullarna jag har ätit någonsin..


Så det var skoj tyckte jag :)


Iväg snart till byn och möta upp sonen, som slutar tidigt idag.. Handla till dagens dinner.. Det blir köttabullar , potatis med en fet sås   så bara hem sen och rulla de små liven, innan de snabbt åker in i flabben.. Lingon får jag köpa med, sugen på brysselkål oxå..


Kvällen blir lugn här, X- factor blir det , kanske lussebullar *s* till och bara mysa hela kvällen..



Hasta la vista!!


Dagens:


 


Av anette - 30 november 2012 08:46

Du där som gillar blodpudding :) Hör av dig på ( T ) Allt är borta som vinden hm!!

Ovido - Quiz & Flashcards