Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Grått och mörkt i byn!!

Av anette - 11 september 2013 11:01

 


Regnar inte i alla fall, not yet.. Men säkerligen senare när jag ska ut och gå.. Men annars skönt väder att promenera i ..


Men innan dess blir det dammsugning och damma lite, men det går snabbt :) 78 kvadratmeter så det är ganska skönt tycker jag.. Och det räcker oxå, för 2 personer, och ibland när den store är här.. Och om några år bor jag här själv *s* kommer bli tomt men första g då som jag bor själv..


Sitter just nu och   funderar utan att skryta då   på sätt som jag kan vara mer här och nu..


Ja kanske nästa vecka oxå :) men inte för mycket i det förflutna som har varit, och flera månader i förväg..


Det förflutna har varit och inget jag kan göra nåt åt nu, visst kan man tänka tillbaka ibland och det man har varit med om, vad nu det är så har det bidragit till den man är idag.. Gjort en starkare och fått bättre självförtroende..


Men det negativa i det förflutna har jag svårt att släppa ibland hm, kan vara människor man varit omgiven av som gjort en besviken, illa och tryckt ner en.. Och misstag jag gjort som jag har svårt att förlåta mig själv för..


Men va fan, man är väl bara människa :) även om livet är tufft ibland.. Kanske finns det en mening med det, att man ska gå igoenom vissa saker och motgångar i livet..


Och att tänka på framtiden hela tiden , kanske inte är så hälsosamt alltid *s* oroa sig för saker som inte gäller kanske förrän om tre månader eller nästa år..


Så har en del att jobba med att ta itu så jag kan vara mer här och nu :)..


Ska faktiskt i helgen göra en sak haha eller en lek hm..  Ska skriva ner vissa saker på lappar som är från det förflutna, som handlar om jobbiga saker om mig själv, händelser,och även om andra..


Sen ska jag trycka ihop lapparna och samtidigt som jag slänger de i papperskorgen ska jag säga hej då och hasta la vista förevigt..


Undrar nu hur många lappar det blir   kanske det hjälper att släppa det gamla och se framåt på ett annat vis..


Egentligen ska man väl bränna skiten :) men vill inte orsaka en brand och massa rök i lägenheten, och ska jag ut här i grönområdena så kanske nån ringer och anmäler mig usch pyroman *s* nä jag håller mig till plan 1..


Hasta la vista!!


Dagens:


Andas!!




 
 
Ingen bild

mig själv..

11 september 2013 11:40

Förresten, lägenh är 68 kvadratmeter, inte 78

 
Ingen bild

Lena

11 september 2013 17:49

Hi,hi tänkte också 78 kvm så stort.
Ja det är bättre att tänka på framtiden för det är den man kan bestämma över. Göra rätt val är inte alltid lätt men att stanna upp och fundera på valmöjligheterna kan ju inte vara fel.
Först måste du sätta dig själv först för mår du bra så gör du ett sju helsikes jobb som du ska vara riktigt stolt över. Om sen inte allt blir gjort så är det inte ditt fel du är inte ensam om att jobba . Jag har lärt mig att göra det bästa av dagen och vara nöjd med det jag har gjort och skita i vad andra har gjort under dagen. Jag har även lärt mig att ta en dag i taget och inte oroa mig för allt som måste fixas längre fram. Hoppas du också kan finna lite lugn inombords och tänka på allt du gjort och inte på allt du inte gjort.
Kram

anette

12 september 2013 17:28

God middag/kväll på dig Lena :) Du har rätt, får lära mig mer att vara nöjd med vad jag har gjort.. Ibland svårt, får ibland vill man mycket.. Ja oroat mig länge nu för redan december haha jobbar jag då?, vilka tider, måste jag byta under julen, hur går bussarna, och tänk om jag inte kommer hem på grund av bussarna!! Men bestämt mig, att jag ska inte ens kolla hur jag jobbar till julen, förrän den 1 december :) har tagit för många strösemesterdagar hm, brukar ju spara några till jul, men missat det detta år, tror jag har en halv semesterdag kvar.... Kram po dig..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards