Alla inlägg den 18 februari 2014

Av anette - 18 februari 2014 19:49

 



Det var inte igår Jag var här. Jag har varit på rast :)  Hänt sen sist då? Varit på jobb intervju ang jobb här i Hörby, nytt LS boende öppnar i mars/april.  Av 150 sökande så var jag en av 25 som blev kallad :) De ska intervjua feb ut, sen hör de av sig om man kommer till intervju nr 2 spännande!!

 

 

Idag har jag varit på kurs genom jobb. 6 veckor, 3 timmar 2 g i veckan. Handlar om hälsa och stress, och är förebyggande. Ligger mitt i skogen. Det är föreläsningar i stress, promenader, avslappnings övningar med mera.

 

Ute i skogen varje g, ibland när gruppen är ute, får vi inte prata med varandra, ska lyssna på naturen ;) en dag skulle vi gå två och två, den ena skulle prata i en kvart och den andra bara lyssna, fick inte säga nåt och sen böt man. Kändes lite skumt haha prata utan att få feedback eller så, intressant.

 

Förra g målade vi sten hjärtan som vi får ta med oss hem.

 

Idag satt vi utspridda i ett rum. Sen skulle 2 hundar komma in en i taget, och vi var tvugna att blunda *s* lite läskigt, inte rädd för hundar, men just det att inte ha kontroll.

 

Hundarna skulle inte komma mot oss första g. Meningen var väl att vara lyhörd . De sa nr 1 är här nu, vi blundade och hunden gick omkring i rummet, sen likadant med hund nr 2. Sen diskuterade vi om vad vi hörde och uppfattade,  typ att nr 1 var nog en stor hund, när man hörde stegen och nr 2 var liten och några gissade på ras.

 

Sen likadant igen :) blunda men denna g skulle hundarna komma fram till oss, läraren/ledaren knackade då på vår axel när hunden kom till oss, då skulle vi känna *s* roligt men skumt, hördes skratt emellanåt i rummet.. 

 

När jag kände på nr 2 skrattade jag, kände det var en liten hund, hår på huet, när jag skulle känna längs ryggen blev det kallt, och naket.

 

Sen fick vi öppna ögonen :) ja nr 2 var liten och en nakenhund, nr 1 var mindre än jag trodde, var nån collie nåt, kommer inte ihåg.

 

Sen var vi ute med dem och såg vad de kunde för trick och fick vara med och gjorde övningar med dem, skitkul. 

 

Ha de nice!!





Ovido - Quiz & Flashcards