Alla inlägg den 19 februari 2014

Av anette - 19 februari 2014 17:35

 

 

 

Vardagsrumet då :)   Skulle ha jobbat idag, men var tvungen att sjuka mig fast jag var frisk hm..

 

Glasögonen gick i sönder, nån skruv som höll glaset på plats.. Försökte leka MacGyver *s* men lyckades inte..

 

Och utan klarar jag inte mig, allt blir suddigt och hade troligtvis redan slagit ihjäl mig på trappan här.. Surt bara att det blir en karensdag på nästan 1000 kr men men.. Har varit och fixat glasögonen idag, här i byn och jag behövde inte betala något :) inte klokt!.

 

Har varit iväg med föräldrarna i citygross i Höör oxå idag.. Vi tar var sin vagn, sen ses vi antingen där ute eller vid fiket där inne..Även om vi inte ses så mycket där så blir det ändå några skratt :) Lik min mor på många sätt, men märks oxå ofta att jag är lik min far , lite galen humor ibland..

 

Tänkt på olika saker från kursen jag går på, som vi har diskuterat och de har föreläst om, ett ord som kan verkligen påverka en mycket och ge inre stress, och det ordet är : Måste

 

 

Måste:  Försöker ändra det ordet till : Vill.. Inte så lätt..

 

För mig kan det stressa inombords att tänka, måste göra det, måste fixa det, måste och måste *s* blir ganska så utmattad faktiskt av dessa jäkla måsten som är ett krav egentligen..

 

Visst har man måsten som måste göras eller fixas, men vissa saker behöver man ju inte göra på en gång, omöjligt egentligen..

 

Så det har jag att jobba lite med mig själv :)

 

Ordet Behov har vi pratat mycket om oxå.. Att kanske man stör sig på något, som kanske andra inte tycker är så viktigt, och varför ska de då anpassa sig efter mina behov..

 

Att vara här och nu har vi diskuterat mycket..  Ofta säger jag, ja här sitter jag i det tysta, njuter och bara är!  Men i själva verket så kanske jag småtittar på tv n, som ljudet är på, sitter och kollar min mob, skickar iväg nåt mail.. Är jag då verkligen här och nu ?!

 

Om du äter din middag ex, kanske kollar mot disken, äter vid tv n, kollar mob hm tja nä då är man väl inte ett med middagen haha eller! tänker du då på vad som är mjukt och hårt, vilka kryddor och smaker som upplevs här och nu?!

 

Ja det var lite djupt shit!!

 

Alla som känner mig vet att jag funderar mycket på jobbet här i byn, som jag har sökt.. Bara vänta och vänta, hoppas komma på intervju nr 2 och sen få jobbet.. Får jag jobbet så har jag plötsligt ca 78 timmar mer i månaden att ha ett liv *s*

 

Kommer att bli glad om jag får det, mindre stressigt, mer sömn och nya utmaningar.. men tufft att lämna mitt jobb :( Min trygga hamn och mina arbetskamrater som jag kommer att sakna) men men inte där än och inte säkert jag hamnar där i heller..

 

Tvättat nån maskin nu ikväll och dammsugit, torkat golven, och det var inte för att jag måste göra det, utan för att jag vill *s*

 

Just det, remiss till OP är skickat nu, ang min vänstra axel, höger blev opererad för snart 4 år sedan, Jäkla förkalkningar usch mycket sjukskrivningar och sånt skit, så glad att jag äntligen ska få göra det.. Läkaren som opererade mig, ska jag träffa i malmö nästa ons, sen operation i Trelleborg inom 3 månader..

 

Nu ska jag ringa min mor ..


Hasta la vista!!

 

Dagens:   

 

 

     Här och nu !!!  

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards