Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Då var jag himma åter..

Av anette - 2 september 2012 17:32

 



Varit hemma nu några timmar, varit hemma hos mor min sedan igår :) Varit roligt att vara där och umgås, och bara vara..


Ikväll ska jag ut och powerwalka   vet inte än om grannen ska med, men ska gå ändå..  Imorgon hinner jag inte, jobbar kväll och måste sticka tidigt ändå..


På tisdag jobbar jag till 16 och sedan ska jag vara på föräldrarmöte på landet lite utanför hörby kl 18 från malmö.. bara en sak till mig att säga om det haha lycka till att komma i tid oj oj vilken utmaning :))..


Då kan jag sedan powerwalka hem och gå extra :) kommer säkert att somna fort den kvällen, gäääsp känner redan hur trött jag är på tisdag..


Känns så himla skönt att komma igång med powerw :) och efteråt känns det så jävla nice faktiskt.. Tror att vi pw lite över en mil i torsdags..


Nu ska jag bara komma igång med maten haha att äta regelbundet och lagom, är ingen direkt bantartyp haha och vill kunna äta lagom med allt, men inte alltid lätt..


Att ta nån kaka, choklad vill jag ju :) äta såser och ost, annars kan jag lika gärna lägga mig ner och bläää..


Gör detta för min egen skull och ingen annans, att gå ner några kilo då.. Sen är konsten att stanna där..


När jag nu talar om vikten, tänker jag på en del , att vissa människor är tanklösa ibland i övrigt om det, kan säga rakt ut har du gått upp i vikt, är det därför du är stor på grund av mat ( gäller inte mig ) då blir jag så jävla förbannad..


Om en person har gått upp i vikt, det vet man för fan själv, ingen behöver påpeka det åt en , min åsikt i alla fall..


För övrigt : Ingen annan lever ens liv förrutom en själv, fast vissa människor skulle behöva ett liv i stället för att leva i andras jämt och ständigt..


Hasta la vista..


Dagens:


  Att våga vara sig själv, att säga vad man tycker och känner utan att vara en bitch haha.. Att våga stå ensam med sin åsikt vad än andra tycker och känner..


Tycker att jag vågar det, men inte alltid.. kommit lång väg på det, men kan gått utvecklas mer i det bitch or not bitch.. bara man är en snäll sådan i hjärtat ;))



 

 
 
Ingen bild

Lena

5 september 2012 21:43

Håller med dig om vikten vet av egen erfarenhet att taskiga kommentarer och blickar gör att man tröst äter mer så det hjälper inte utan bara skjälper( vet inte hur det stavas).
Klart att man som överviktig vet att man äter fel så det behöver man inte påpeka utan man ska älska och lyfta fram det positiva med personen alla människor har något positivt.
Det ska bli kul att komma iväg på en semestertripp med dig och de andra. Undra hur långt det är att gå runt Finjasjön?

anette

7 september 2012 08:45

God morgon Lena :) Ja du snart åker vi :) Ska bli jätteroligt tjohooo.. Blir packning här sen idag.. Hoppas vi får härligt väder, bara det inte regnar hela tiden.. Ska bli mysigt att gå på promenader där borta oxå.. Kram

 
Ingen bild

Lena

5 september 2012 21:52

Kollade upp Finjasjön 18 km är nog i längsta laget så det kan vi glömma.

anette

7 september 2012 08:47

Oj då *s* ja det var ju en bit..

 
Marre Rasmus& Ice

Marre Rasmus& Ice

6 september 2012 19:08

Men så duktig och flitig du är med träningen och håller med om att vissa bör hellre hålla munnen stängd än kasta ur sig en massa goja. Har också fått höra otrevliga kommentarer angående min vikt, suck säger man bara här och mer eller mindre spyr på dom elaka.

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

anette

7 september 2012 08:49

God morgon på dig :) Ja det känns skönt att vara igång med P.W Fy ja vissa kan vara elaka, inget vidare.. Tråkigt oxå att andra ska blanda sig i det..
Kram kram

 
Marre Rasmus & Ice

Marre Rasmus & Ice

7 september 2012 09:16

Tack och nej du är inte förvirrad. Har bytt namn på lillen då Ice kändes så här så rätt.

Trevlig helg önskar vi dig. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
MarreRasmus&Ice

MarreRasmus&Ice

14 september 2012 19:34

Hoppas du inte sprungit vilse då inget nytt på bloggen din sen sist. Ho,

trevlig helg till dig vännen min. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

anette

24 september 2012 15:04

Hej där :) Nej då, inte varit vid datan en tid bara.. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards