Alla inlägg den 2 april 2014

Av anette - 2 april 2014 10:30

 

 

 

Sov till ca 09:45 oj länge sedan jag so så länge.. Dricker kaffe nu men mitt kaffe ser inte ut som på bilden *s*..

 

Blåser satan därute och ingen värme idag inte usch!!

 

Skrev igår att jag blev lurad av min granne här brevid :) tänkte inte på att skriva om det, ringde min mor och hon skrattade så tårarna rann haha och säkert roligare när man berättar om det än skriver, men skriver det ändå, ni kanske inte tycker det är roligt :) men det var det *s*

 

Stod igår vid busshållsplatsen och väntade på den gule. då kommer min granne gående och ser mig och stannar till för att prata. Hon tittar mot kyrkan och säger, har du läst på nätet om kyrkan?

 

Nä vaddå då?  Jo de ska bygga om kyrkan till lägenheter.. Nää svarar jag va fan, Guds kyrka som är byggt för flera hundra år sedan ( Kyrkan gillar jag jättemycket, så fin både inne och ute )

 

Kände att jag började bli upprörd över att de skulle bygga lägenheter och förstöra kyrkan. Ska de riva ner hela kyrkan sa jag lite upprört, nä sa grannen, utvändigt ska vara kvar, men hela insidan ska förstöras, bygga om helt till lägenheter..

 

Inombords kände jag mig nästan förstörd haha hur kan man bygga om en gammal kyrka till lägenheter för jävelen liksom..

 

Efter några minuter kände och sa jag, ja det kanske blir fint, men då vill jag ha översta våningen, och kanske lite coolt att bo där, och då har man ju Gud med sig dygnet runt..

 

Sen sa Grannen att hon skämtade haha skitroligt.. För hon var verkligen allvarlig och jag köpte det helt av :))

 

Men historien var roligare live haha :)

 

Ja då lämnar jag Gud lite .. Känner mig lite seg nu men förmodligen för att jag har sovit så länge.. Brukar gå upp vid 07-08 nu när jag är hemma.. Två veckor till sen är det dags att börja jobba igen :)

 

Ska bli roligt faktiskt att komma tillbaka, få in rutiner och träffa alla..

 

Jaha kommer telefonen att ringa idag då haha ja onsdag och veckan är inte slut än, fan osså asså...

 

Undrar om regionchefen har ringt min chef än :)  men inget jag oroar mig för, min chef är ärlig.. Och jag har inga mörka sidor som jag döljer, inte på jobb i alla fall ;)) Och min chef stöttar mig i detta att jag sökt jobbet i min by..

 

Hasta la vista!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards