Alla inlägg den 16 april 2012

Av anette - 16 april 2012 23:20

 




God kväll eller snart god natt... Ja kom hem vid 22 30 från jobb ca.. Och allt blir lite stressigt hm *s* när jag kommer hem..

 

Går inte heller att somna direkt, uppe i varv, och inte heller kan jag somna om jag inte får kaffe i mig.

 

Så andra koppen här nu, kläder framme till imorgon och nyduschad.. ja länge sedan jag luktade jordgubb *s* sniff sniff så det var tid för det tyckte jag..

 

Skönt att lägga sig oxå i en renbäddad säng som luktar en doft av sommar blomma :) somnar så gott då..

 

Just nu e kl 23 32 pausat här från och till, medan jag gör annat med.

 

Imorgon tja eller snart idag *s* behöver jag inte gå upp förrän 05, ska på föreläsning/utbildning hela dagen imorgon, steg två och den sista..

 

Handlar om salutogent förhållningssätt/arbetssätt.. Väldigt intressant ..

 

Salutogen omsorg...

Aaron Antonovsky, professor i medicinsk sociologi grundade det salutogena synsättet.

Faktorer och omständigheter som kan förklara förmågan att upprätthålla hälsan trots sjukdom, funktionshinder, förluster av närstående och andra påfrestningar handlar om hälsans ursprung (salutogenes). De som förmår att upprätthålla hälsa trots påfrestningar är vad Antonovsky kallar KASAM- en stark känsla av sammanhang. Tre komponenter ingår i begreppet KASAM; begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet.

 

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

 

 

 

 

 

  Natti natt och snark snark ZZzzzzz

Ovido - Quiz & Flashcards