Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Igår!!

Av anette - 26 april 2014 16:39

 

 

 

Såg jag Nisse igen :) på jobb, det lilla livet.. Men han som en del blev rädd för mig och försökte gömma sig hm undrar varför då liksom asså typ *s*

 

Så tog några foton snabbt bara och sen stack jag in igen haha..

 

Jobbade dagen igår och på natten innan sov jag bara 3 timmar pust och suck och dyligt :) tur man alltid har att göra på jobb så det brukar gå bra, hinner inte bli seg liksom tjohooo balooo!!

 

Igår på vägen hem tog det 30 min extra att ta mig hem med den gule usch, de håller på i malmös gator, som vanligt eller !!! tröttsamt.. undrar hur länge hallå!!!

 

Lite ärenden igår när jag kom hem, och sedan mötte sönerna mig i byn :) den äldsta kom igår, kul det..

 

Så vi handlade lite på netto i byn, hittade en kul och bra grej :) för 50 spänn som annars kostar ett par hundra. Säger inte än vad det är, för jag ska köpa en likadan till nån, nån som bor i skogen haha ett skogstroll kanske ;) ja det hade ett sådant nog behövt om jag ska vara ärlig, men det är klart någon som är sötare...

 

Även om kidsen är vuxna så är det härligt att ha båda himma här samtidigt ju :) Har alltid så jävla kul, eller jag menar himla kul ;)

 

Vi har samman jäkla hm vad ska jag säga, sjuk, galen, bisarr humor.. Ja ja de som känner mig haha vet, men man får ju vara flexibel och anpassa sig, var man är och vem man umgås med lixsom ju..

 

Även om jag och barnen har en fin vänskap , så är och har jag varit * mamma* oxå..

 

De har alltid kunnat fråga och prata med mig om allt, och det känns tryggt att de kan göra det.. 

 

Tycker själv över lag att jag har/är varit en bra mamma.. Sen visst har de oxå haft det tufft :( går inte in i detalj..  Jag har själv haft det tufft och då har mina barn oxå haft det..

 

Haft många motgångar, gjort många misstag, men inget av det har jag gjort för jag tycker det har varit roligt..

 

Livet har inte varit lätt, kanske inte meningen i heller.. Mycket jag gjort eller varit med om vet jag många inte förstår, inte ens jag själv..

 

Att var ensam i mörkret i livets elände är inget som är roligt och förlora allt, och förlora sig sjävlv..Även om man kan ha folk omkring sig, kan man vara och känna sig ensam..

 

Det värsta är att inte kunna förlåta sig själv även om andra gör.. Även i drömmarna kan jag inte förlåta mig själv, skammen och rädslan kan även visas där och kännas fruktansvärt..

 

Idag är idag och imorgon är imorgon men det gamla kan vara svårt att släppa.. 

 

Tragiskt är det att det finns människor som dömer en för det förflutna, det som har varit..  Visst mycket av det förflutna har gjort mig starkare och till den jag är idag..

 

Tycker jag är mycker starkare som person på många olika sätt och vis.. Vissa saker är svårare, som att släppa in personer i mitt liv..

 

Finns många som utnjyttnar och använder sin makt mot det som de vet mot en.. Sånt gillas inte.. Kan bli lite misstänksam men men vissa saker tar sin tid..

 

Lämnar det djupa för idag, och kanske återkommer med det :))

 

Från början då jag började blogga, typ 09, som finns på förra bloggan ( finns att se här på sidan, min förra blogg)

 

Var det mest om tankar och funderingar, inte så mycket om min vardag, men efter ett tag så tar ju tankarna och funderingarna slut haha va fan asså..

 

Funderar på att lägga ut dikter igen men vet inte.. Jag är den typen som inte skriver om lugna dikter och så, om fåglar som kvittrar ( gillas ändå )

 

Utan mer djupa dikter, skrev lite här för några år sedan, och nån sen som trodde jag nästan var självmordbenägen..

 

Ja djupa och mörka dikter om själva livet , kan vara om mig själv, men kan även vara om någon annan, eller så.. Så därför vet jag inte vad jag ska göra, om jag ska skriva elller inte här..

 

Och livet är väl inte alltid tjohooo även om man skulle kunna tro det om vissa haha , så får tänka på det, men om jag skriver mörka och djupa dikter här sen, så behöver ni inte känna oro :) vissa människor, även jag då, kan förstå och känna med andra människor och kanske lättare att förstå och känna empati om man har varit med om vissa saker och kan känna igen sig..

 

Just det, skulle lämna det djupa :))

 

Varit på City Gross med kidsen innan idag och handlade, lite av varje, 4 kilo kycklingfile bland annat..

 

Så det blir kvack kvack till dinner med sallad idag..

'

Dagens:

Så jävla mycket man vill ha och göra :) men man gör det bästa av vad man har, och vem man är.. Att ha ett hem, kunna betala sina räkningar, mat i kylen är jäligt värdefullt tycker jag, inte alla som har det.. Och de som har fett med pengar och inte behöver titta på prislappar- Grattis haha ja missunnar absolut inte, för ni har säkert jobbat för det, och jag själv har det bättre om några år, så behöver kanske inte då titta på röda lappar, utan köper vad jag vill :))

 

Kunna ta sig en kopp kaffe när man vill :) göra vad du vill är oxå värdefullt.. Vara frisk och alla omkring en oxå, är guld värt..

 

Även att vara den du är är värdefullt, att våga vara sig själv, även om andra tycker du är annorlunda och dyligt..

 

Hasta la vista!!!


 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
pärle..

pärle..

26 april 2014 19:43

Kram ungen min, love you..
Du är en riktig kämpe..
Minns dina dikter, jag gillar dem.
Kommer även ihåg att någon trodde att
du var självmordsbenägen, vilket är helt fel.
Det man skriver i dikter behöver ju inte alltid
vara självupplevt..

Dikterna jag skrev för några år sen
var inte självupplevt, kunde bli inspirerad
av något jag läst i någon tidning.
Minns när Carolina G var med i Big B..
de skulle måla varsin tavla, blev inspirerad av det..
-----------------------

Min bild
Ville måla en bild av dig..
min bild..
Ville måla dina fina ögon..
ditt leende..
Ville måla utifrån som jag ser dig..
låta penseln glida på duken..
Ville göra bilden av dig vacker..
så som jag ser dig..
men penseln ville inte lyda..
det blev bara några svarta streck..
.............................................

Jag kan inte måla så den är inte självupplevd *s*
kram mor din.. <3

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards