Alla inlägg den 5 maj 2014

Av anette - 5 maj 2014 17:13

 

 

Som sagt Tjohoo ;))  

 

Det jobbet som ligger här i byn som jag inte fick på grund av att jag inte hade körkort :(( annars hade jag fått det..

 

Förra veckan ringde regionchefen i Hörby ( hon som gjorde intervju nr 2)

Sa att de kollat över bemanningen, och behovet av vad de boende behöver, och att de behövde en nattpersonal till :)

 

Att de tänkt på mig då, och hon sa: ja det behöver du inget körkort till..

Men problemet blev att de ville ha mig så fort som möjligt, svårt sa jag, och min chef måste ha en månad på sig att fixa ersättare..

 

Verkade som hon ville att jag skulle ha den ju, så hon skulle kolla med samordnaren på boendet, om det gick att sätta in personal till jag skulle börja..

 

Så vänta vänta igen usch haha.. Hon ringde imorse :)) Jag fick tjänsten jippii hurra!!

 

Så jag börjar i början av juni, och då börjar mitt nya liv.. Vill ju helst ha dagtid, men va fan, en dörr öppnas och vet inte om jag får dagtid ändå där senare..

 

Känns kul och spännande och känner mig glad, de andra känslorna kommer senare usch att lämna mitt jobb efter 12 år.

 

Jobbar med de bästa  så det blir tufft att lämna dem och de boende..

 

Känns även nervöst *s* om vad det är för personal och sånt, men men det går säkert bra, redo att pröva på denna utmaning, tagit 3 månaders tjänstledighet från mitt jobb fall i fall..

 

Så full rulle här på min lediga dag :) massa mail, sms, telesamtal och kommentarer på facebook :) som stöttat innan och är glada för min skull..

 

Hunnit även med tvätt, städ, gjort fisksoppa till mig för 4 dagar och mer soppa till sonen *s*..

 

Handlat mer grönt haha aldrig varit så jäla nyttig och tänker på vad jag äter nu, visst ibland äter jag nåt gott haha måste leva oxå för fan..

 

Men ändå ändrat mycket i kosten och tänkandet, fortf 2 g i veckan som jag kör 500 kalorier . de andra dagarna äter jag mycket grönsaker, frukt och bra mat, och det viktigaste flera mål om dagen i små mängder, och ändå blir mätt..

 

På fredag ska jag mumsa på nåt gott i lagom dos, ja just det vad är lagom haha men lagom för mig i alla fall :))

 

Nu ska jag ta mig en kopp, ganska van vid det där pulverkaffet :)visst dricker zoegas oxå, men hemma bara det andra, mycket snällare mot min mage..

 

Hasta la !!

Ovido - Quiz & Flashcards