Alla inlägg den 28 december 2011

Av anette - 28 december 2011 21:52

 



Ja snön kan hålla sig borta nu och is och halka.. Det e bara katastrof tycker jag, visst fint ibland och bla bla..

 

Men inte så jääävla fint när de inte tar bort snön från vägar och gångbanor..  Många människor kan ju inte alls gå ut då, äldre, de som har rullstol,rullator med mera..

 

Förra året kunde jag själv knappt gå.. Fick ju gå skumt för att inte trilla bläää...

 

jaha jag och minstingen har varit i malmö, inte klokt det eller ?!!.. Fick stå här i hörby i en jääävla timme innan bussen kom... Hm.. Det skulle ha gått två bussar under tiden, men var faan var dem haha..

 

Ja imorgon , vet i fan när jag ska gå egentligen.. Börjar kl 11 vid lindängen.. Ska jag ta bussen här 09 så får jag gå halv nio.. Men vågar jag ta den kvart över nio?.. Kanske den då inte kommer..

 

Ja det löser väl sig.. Tror jag sticker halv nio.. Sen byta oxå på södervärn..

 

Kvällen blir lite tuffare :) Slutar 20 men den gula bussen går inte förrän 21 30 på södervärn... Så då är jag väl himma ca 2240..

 

Sen upp typ 04 15- 04 30.. Tjohooo Åka buss har jag inga problen med, gillar att åka.. Bara att vänta, vänta och byta och byta som kan vara lite bull..

 

Har snart semester så då blir det inte så mycket åkandet haha tja bara in kanske tre g :) möte och ärenden..

 

Annars har jag annat för mig på min semester.. Jag ska koppla av :) andas och andas haha fixa lite här hemma..

 

Sen ska jag ta fram min husliga sida och baka bröd   lyssna på rock.. Och jag ska faktiskt oxå koka och göra min egen marmelad:) bara fixa några glasburkar..

 

Ja detta ser jag fram emot.. Sova ut :)  den senaste tiden har jag gått upp tidigt och varit och farit på mina lediga dagar.. Men thats life..

 

Tänk att bara gå omkring i morgonrocken hela dagen :) har ingen men ni hajar nog principen..

 

Vara rufsig i håret och se halvdan ut haha fast vet inte om jag fixar det.. Nä håret måste vara i hyfsat skick :) Ska ju ut och röka, nån kan se mig... Ja har ju luvtröjor som jag kan trä över huet..

 

ja och mascara måste jag oxå ha   annars ser jag sjuk ut bläää..

 

Nä nu ska jag kolla klart på en film, bara sett lite med ena ögat.. kanske går in på facebook och skriver nåt skumt igen..

 

Hasta la vista..

 

 

 

Av anette - 28 december 2011 07:08

 


Hade gärna legat kvar under täcket och Zzzzzz.. Gick upp halv sju.. kaffe nu här i det lugna och sen ska jag och sonen in till malmö under dagen..

 

Inte varit här på ett par dagar.. Varit trött och haft lite att göra..

 

Julen har varit bra och firat den hos morsan och farsan.. Mina syskon var där oxå med sina familemedlemmar..

 

Och god julmat så klart :) Ja mandeln fick jag heller inte detta året haha.. Det med mandeln e en rolig grej det.. I vår fam i alla fall..

 

Sönerna har firat hos sin pappa och minstingen kom hem igår.. Varit där sen dan innan julafton..

 

Fick igår julklapp av mina barn, bestick och plastmuggar i olika färger, :) ja de kan jag väl inte ha sönder haha..

 

ja snart kan jag lägga in foto själv här .. Har köpt en ny mobil :) skönt det.. Ska bara lära känna den lite först haha.. Känns lite ovant..

 

Imorgon och på fredag ska jag jobba på tvåan, kul det.. var ett tag sedan.. Haft semester och varit sjuk de senaste g som jag skulle jobbat där..

 

Och på nyår ska jag fira här med familjen, dock inte mina egna barn.. De ska vara i malmö..

Så ska fixa nån god middag :) förhoppningsvis..

 

Hasta..

 

dagens:

 

Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg...

(Frencois de la Fénelon)

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards