Alla inlägg under april 2014

Av anette - 14 april 2014 21:34

 

 

Gå till jobbet igen, eller jag menar dags att åka bussar igen :) Tuppafan kommer runt 04..

 

Nu tänket ni kanske: Gå och lägg dig ;)  tja borde, men inte trött än.. Blir annat imorgon kväll när jag varit igång och blir tröttare.

 

Tagit fram kläder till imorgon, lagt fram busskort och nycklar :) så blir det ingen förvirring i kin morgon dimma *s* gjort frukost att ta med,  kokat ägg och slängt 2 mackor i en posse.

 

Ska bli skönt att komma igång igen :)

 

Hasta!!!

Av anette - 13 april 2014 20:31

 

 

Fast alla kvällar när mörkret faller ner, tänds ljusen :).. Och åt för nån timme sen, inte varit hungrig idag så detta är alla måltiderna i ett..

 

Regnat från och till idag men igår fick blommorna och plantorna lite sol, inte mycket men lite i alla fall..

 

Kommer film på trean och fyran 21, hm vilken ska jag se egentligen :) ja sicket dilemma..

 

Dagens:  Dåtiden har skapat nutiden, nutiden skapar framtiden. Planera för framtiden men lev här och nu...

 

Hasta!!

Av anette - 12 april 2014 20:20

 


i halvmörkret :) dricker kaffe och kollar på tv.

 

Tack min granne :) för råden om rädiserna, tagit bort lite nu så det blir rädisor och inte bara grönt.

 

Om 3 dagar är det dags att börja jobba igen, varit sjukskriven sedan den 3e mars. Ska bli kul att komma tillbaka.

 

Hasta la!!

Av anette - 11 april 2014 20:54

 







Av anette - 11 april 2014 20:30

 

 

 

Här är det rädisor på gång :) spännande eller !?

Av anette - 9 april 2014 18:09

 

 

Något som jag aldrig drömt förrut, jag drömde det var fred på jord och alla krig de var slut!! Not not not ;)) Drömde inte om fred, utan jag hade en ny pissedröm haha.( där jag kissar hela tiden i floder överallt och det tar aldrig slut, och sen vaknar jag och går på toa..

 

 Sen drömde jag att jag planterade träd....

 

Både stora och små :) dock utomhus, men vet inte riktigt var.. Men de ar jättefina så.. Märker tydligt den röda tråden absolut, eller jag ska säga de gröna fingrarna, som jag inte trodde fanns.. Var har de varit egentligen hm i nån svag dimma kanske.. 

 

Lämnar dimman och pissfloder...

 

Mor min var här i morse ett par timmar :)  hon hade ärende i byn och sen mötte jag upp henne.. Köpte bullar på hemvägen och åt frukost, drack kaffe och bla bla lite.. Nice nice..

 

Sen har jag promenerat en sväng, tvättat och städat golven.. Tittat till mina planter och frö historierna :) såg innan idag att även i en annan kruka börjar det smått hända grejer *s* ska bli rädisor är det tänkt..

 

Bara några dagar kvar innan jag börjar jobba igen :) ska bli kul.. Såg att måndagen efter min nästa jobbehelg är en röd dag, så problem att komma till jobb, så får se om jag kan byta eller ta semester..Kan inte komma till jobb 10 eller 11 när jag börjar 7.. 

 

Vet inte varför men känner mig trött och frusen, lite hängig.. kanske vädret *s* eller jag börjar bli rastlös, eller är jag fortf besviken och deppig över att jag inte fick jobbet :(  känns fortf jobbigt.. 

 

Sitter här i myskläderna i min myssoffa med tända ljus och myser.. Kanske blir det nån film ikväll, eller inte.. Tror jag ska se Greys anatomy. På tal om den serien *s* när jag nu sist skulle opereras, var jag väl lite nervös för narkosen, att inte vakna upp, kanske löjligt..

 

I alla fall såg sköterskan det, sa att det skulle gå bra.. Och jag sa , ja men tänk om jag fiser under op, har ju kass mage haha och undrar  om det är så som i Greys anatomy, där de lägger ner op verktygen och börjar dividera med varandra om deras priatliv ;)..

 

Vet knäppa tankar *s* men men det är mina tankar.. Sköterskan nä nä så är det inte, och jag började skratta och sa att jag skojade :) gjorde jag det!?

 

Var ombytt och klar för att gå in i ett annat rum, plötsligt kommer sköterskan och ger mig en stor kram och säger att allt kommer att gå bra.. Kärt sagt och gjort tycker jag..

 

Ja och sen... Sen vaknade jag haha men det har ni väl märkt tjohooo!!!

 

Nu är det dags att fylla på kaffekoppen och snart dags att ringa mor :)  Ibland pratar vi nån halvtimme, ibland en kvart och ibland bara några min.. Skönt att bara höra hennes röst, att allt är bra, sen kan jag lägga på ;)) pratar flera gånger i veckan..

 

Hasta la !!!

Ovido - Quiz & Flashcards