Alla inlägg den 22 november 2011

Av anette - 22 november 2011 20:42

    




Och enda dagen där på denna veckan.. Känner mig nästan grön där ha ha att inte vara där lika ofta.. Nja inte så farligt :)

 

Imorgon har jag egna studier.. Så plugga här hemma inför nästa kurs, en kurs som jag heller inte har betyg i.. En kurs som jag inte läste på min förra utbildning..

 

Det är Funktionshindrad/utvecklingsstörning, och Rehabilitering/habilitering.. Börjar med den nästa torsdag.. Så Ska kolla runt på nätet och läsa lite av varje på det, gäller att vara förbered inför kursen..

 

Jobbar inom det, så det är ju en fördel, men ändå finns det mycket att lära så klart..

 

Innan jag börjar plugga imorgon, så iväg snabbt och fixa en grej inför flytten..

 

Denna helg är jag ledig, så sortera en del, som ska kastas sen nästa vecka.. Skönt att börja, så jag kan komma härifrån fortare ha ha..

 

På fredag ska jag köpa busskortet inom skåne, ska då be om en tidtabell mellan malmö och hörby.. Finns på nätet men vill hellre ha en tabell, tycker det är lättare ..

 

Ja denna kvällen latar jag mig.. Legat en tid i soffan och kollat på tv, simpsons.. med kuddar och täcke, fett det :) Ska snart återgå till det igen..

 

ja tankar på lägenheten har jag ju, ja även minstingen :) vet hur jag vill ha det ungefär.. Och kan se det framför mig sen , när det är klart..

 

Vill sen ha mattor, blommor, krukor, saker på väggarna och massor av kuddar i soffan med många mysfiltar :)) mysiga smålampor och värmeljus överrallt.. gardiner av mörka varma färger, ja med mera med mera ha ha..

 

Man får ju börja någonstanns, och jag längtar verkligen.. jag vill ha ett mysigt och varmt hem, och det ska jag ha oxå...

 

Bara att öppna ytterdörren och gå in :) ja det kommer att kännas ljuvligt och fridfullt..

 

Nu slipper jag bo på skitiga vandrarhem oj oj.. Ja jag hade inte fixat det fyyy fan..

 

Och mina arbetskamrater och vänner är välkomna närsom :) Och till sommaren när och om ni är på hörbymarknad, så kom gärna :))

 

ja den där affären i närheten ha ha ganska nyfiken på den :) och bra att där finns all mat och annat.. kanske ska skaffa en kärra som jag kan ha maden i och dra him..

 

Det är om jag hittar en som ser hyfsad ut :) ingen tantig för faan.. Kan inte gå runt och se ut som en tant i heller ha ha då får jag hellre förkalkningar efter upprepade muskelinflammationer av att bära tunga kassar, eller hur   ..

 

hasta la vista..

 

Dagens:

 

Det är min tur nu, vinden har vänt..

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards