Direktlänk till inlägg 9 november 2011

En tanke och fundering som man haft från och till genom åren..

Av anette - 9 november 2011 19:59

                                           Att vara rädd för någon..

 

 

 

 

Varför är man rädd ibland för någon?   Hm.. Kanske alla är någon gång.. Att vara rädd för vissa människor, att inte säga till den personen vad man tycker och tänker..

 

Kan ju inte betyda att man har respekt för denna väl?.. Rädsla och respekt betyder ju inte detsamma..

 

Man kan bli bättre på att våga, våga säga till.. En träningssak, har man vågat en gång så vågar man igen..

 

Är man rädd för att hamna i en konflikt, eller är man rädd då för att inte vara omtyckt ? Hm..

 

Har själv varit rädd för konflikter, och kan ibland fortf vara det.. Men jag har tränat och tränat genom åren, och vågat ..

 

Det är inte farligt att säga vad man tycker eller att hamna i en konflikt.. Konflikter kan man ha med alla, och tycker det är nyttigt..

 

Man är inte, och behöver inte vara ovänner för att hamna där, tvärtom har jag själv upplevt...

 

När jag tränade och började våga ifrågasätta, sa jag i huvudet : Vad är det värsta som kan hända?..

Tja, det värsta hm.. Ja att personen i fråga blir kanske sur eller nåt, men hallå!! Det värsta..

 

Men många är rädda för vissa människor, och inte vågar stå upp för vad de tycker till dem.. Det ska ju inte behöva vara så, att gå runt och vara rädd för någon..

 

Jag tycker att det är  viktigt att våga tro på sig själv,  att jag är bra som jag är! .  Många människor fokuserar på allt negativt hos en själv och bryr sig för mycket om vad andra tycker och tänker.. Som jag brukar säga, de gör dem ändå..

 

 Människor pratar alltid om dig.. Så då kan du lika gärna vara den du är och våga vara det.. Du kommer ändå aldrig att vara allas vän..

 

Och vill man det ? vara allas vän ?.. Hm inte jag i alla fall ha ha..

 

Man behöver inte tycka lika och hålla med alla, hur fan skulle det se ut.. Man kan ha en bästis där man kanske inte tycker lika, men det är ju inget negativt med det..

 

Och det är en frihet att kunna säga ifrån och våga, ha diskussioner och kanske förstå vad den andra tycker och känner, men du behöver inte hålla med.. men du ska respektera den andra..

 

 

ja det var lite shit från mitt hue :)..

 

 

 

 

 

  

 

 

 
 
Marre

Marre

9 november 2011 20:32

Han är värsta datanörden, haha. Här funderar man allvarligt på att öppna en egen blogg då herrn här nu helt tagit över, hm :)

Ha det fint. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

anette

9 november 2011 21:52

*s* Ja får du nog snart göra :) Var en helt härlig bild på honom där framför datan.. Ni får turas om..

Natti natt och kram..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards