Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Ja en stor dag imorgon :)))

Av anette - 20 november 2011 21:10

 



Tjohoooo.. Ska till Hörby och skriva på kontaktet.. ja snacka om en fet dag haha..

 

Har för en stund sedan tittat på ett program på tv om hur det går till i vården Hm.. Fy fan säger jag..

 

ja det var väl ingen överaskning om hur det kan gå till på vissa sjukhus och i vården, det visste man ju..

 

 Men här satt en överläkare och berättade hur det gick till där han jobbade..

 

Och detta var på en hjärtavdelning...  Visste ni att vissa patienter kallas för Svarte Petter Hm...

 

Svarte Petter är de patienter man inte vill ha, som kostar mest pengar och är dåliga för avdelningens statestik..

 

 Och framförallt dem som är sk mest *Svarte Petter * är de äldre dementa med mer än en sjukdom..

 

De vill de inte ha, de är till stor belastning och dyra att ha där..   Det sades även att De hellre vill ha lite yngre, friskare patienter som inte behöver ta plats länge där..

 

Sades oxå att de hellre vill ha patienter som inte tar plats på avdelningarna länge, det vore inte bra för deras ekonomi..

 

De kunde säga att de inte hade plats för vissa patienter, fast de var svårt sjuka.. Och ändå kunde de ha lediga sängar..

 

Att de helt enkelt inte vill ha vissa patienter.. Men om deras ekonomi var dåligt nåt år, så sa överläkaren att ja då jagar vi patienterna istället fast de kanske inte är så sjuka eller behöver läggas in..

 

Bara för att få mer pengar till nästa år och förbättra stastiken...

 

Lagen säger att man ska behandla de sjukaste först..  Här är det ju väldigt tydligt att det inte är så.. Det sades även i programmet..

 

ja det sades mycket i det programmet.. Fyyy fan säger jag bara..

 

Ja om man ska ha sjukvård så måste man stå på sig för att få rätt vård.. Men inte alla som kan det..

 

helst så ska man ha utskrivet lagarna med sig oxå om sina rättigheter, så kan man trycka upp det i huet på dem..  ( HSL)  ( Socialstyrelsen)

 

Hasta la v..

 

 

 

Dagens:

 

 

HA TILLIT.


Tro på den mänskliga hjärnans ofattbara kraft.
Att göra någonting som gör skillnad.
Att arbeta hårt.
Att skratta och hoppas.
Lata kvällar.
Trogna vänner.
Tänk på alla saker som kommer att korsa din stig
under det här året.
Att börja med någonting nytt ger hopp om någonting stort,

ALLT ÄR MÖJLIGT.

 

 FÖRFATTARE OKÄND

 

 

 

                                                  
                                                  
                     

 

 
 
pärle

pärle

20 november 2011 22:43

Hej ungen min..
Ska bli skönt att kunna andas ut när kontraktet är skrivet,
jag hör till dem som inte tror på något innan jag har det på papper.

Igentligen ska man ha allt på papper,
ett handslag gäller inte i dagens läge,
inga muntliga löften heller,
den läxan har man lärt sig genom åren..
kram, mor din..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

anette

21 november 2011 21:33

:) Håller med dig, många bara snackar och sen händer inget..
men nu hände det grejer ha ha ja tack vare dig, ja och farsan.. Och nu hade vi tur att denna människa svarade.. knappt någon annan gjorde..
Kramar min granne ha ha

 
Ingen bild

Lena

21 november 2011 06:31

God morgon!
ja det är hemskt med sjukvården idag det har vi verkligen fått erfara.
Men sen finns som tur är även helt underbara människor också.
Man får hoppas att man stöter på dem när man själv behöver vård.
Lycka till idag:) kram

anette

21 november 2011 21:34

hej hopp galopp :).. tack Lena.. Ja detta gick bra.. Nu kan man koppla av och andas lugnt och fint *s*..

Kramar

 
Marre :)

Marre :)

21 november 2011 08:30

Våga fan bli sjuk och hur i all sin dar kan detta få fortgå? Men det är klart, ALLT handlar ju om stålar, spyr, blä.

Grattis till kontraktet och snart ska du flytta :) härligt :)

Kramizzzzz

http://fototolig.bloggplatsen.se

anette

21 november 2011 21:36

Hejsan :) ja pengar o pengar fy fan.. Nä man vill inte bli sjuk och inlagd, o se hur de sätter en diagnos på en, kanske man blir en Svarte petter..

Tack du :) känns nice med flytten, en ny början.. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards