Alla inlägg under december 2011

Av anette - 15 december 2011 16:22

    




                         





                              





   Ja det kan man ju säga här Ho ho ho...

 

 

 

 

 

 

 




Av anette - 13 december 2011 22:21

    



Ja denna dagen har oxå flygit iväg, skönt det för då e det snart fredag :))

 

Jobbat på ettan idag, och imorgon ska jag jobba på tvåan..  Efter jobb idag, så var jag hos massören en halvtimme..

 

Har aldrig gått till en proffs förrut.. Ja haha visste sen innan att jag e spänd, så det var väl ingen nyhet..

 

Och det sa han ett par gånger.. Ja det kändes rejält *s* ja han frågade ibland om det gjorde ont, men det gjorde det väl inte. men nära på..

 

Så nu har man testat det.. Lite svårt att ligga där bara och koppla av.. Spände nog mig haha.. Sen kände jag mig lite gasig hm för jävelen liksom, tänk om jag råkar släppa mig, men det gjorde jag inte  

 

Han sa att det inte vore dumt om jag fick massage regelbundet, ja det hade nog behövts.. Räcker nog inte med denna g ju.. men det har jag inte tid till nu..

 

Ja vi säger väl så, orkar inte skriva mer o tom i huet..

 

Hasta ..

 

Dagens:

 

God natt..

 

 

Av anette - 12 december 2011 22:50

 




Så mätt jag e fyyy fan... Och fast man e mätt så fortsätter man, i alla fall jag.. När något e supergott och som man inte äter så ofta..

 

Tyvärr kunde inte alla komma ..

 

Men julbordet kunde varrit par timmar till :)..  Så lite tid, så mycket mat haha ..Vi hade skoj i alla fall, med god mat och bowling..

 

Jobbade innan vi stack till julbordet...  Dagen och kvällen har gått fort.. Kom hem nu halv elva gääsp..

 

Nä nu e kl lite över elva, en kopp till, sen Zzzzzzzzzz

 

hasta la..

 

Dagens:

 

Den största lyckan är att veta att någon behöver en...
 
Källa: Antony Ceterell

 

 

 

 

 

 

Av anette - 11 december 2011 22:13

 



Ja kanske inte så konstigt det :) Här e ju nu ganska så tomt... Och inte så mycket kvar att packa, mest små saker..

 

Städa hinner jag inte nu, med fönster, elementen, ja och en del till haha.. men ska hir en dag nästa vecka, om jag inte e klar då så får jag hit några dar efter jul och städa klart, och ta det sista med småsaker..

 

Ja nu längtar man rejält oj oj ..

 

Ska kolla på onsdag kväll igen på nätet hur bussarna går i helgen då jag ska jobba, och nästa måndag när sonen ska till skolan på måndag.. Då ska jag åka med honom, ska hit då..

 

Fy dö ont i halsen, (snörvel) känner mig kass bläää.. Kanske en stor stark imorgon kväll hjälper haha, tja eller inte.. men bara en, ska upp tidigt på tisdag 04 45 jippiiiii..

 

Men det e ingenting haha när jag flyttat får jag gå upp 04 15 senast   ...

 

Tisdag efter jobb så ska jag till en massör :) en halvtimme.. (som jag har fått) ja det kan behövas, spänd o små öm i ryggen..

 

Packat ner lite kökssaker, och toagrejer idag.. Ja och lite annat shit..

 

Inte klokt :) denna söndag sitter jag här, men nästa söndag sitter jag i min nya lägenhet.. Fortf overkligt på nåt vis.

 

Snart Jul oxå, ska vara hemma hos morsan och farsan då, ej mina barn för de ska vara hos sin papppa..

 

Men resten av fam ska vara där, och deras barn... Ja och det blir väl samma tomte som innan *s*... Ho ho ho

 

Längtar även till min semester som jag ska ha till nyår och några dagar därefter :) njuta riktigt och smälta in allt i den nya lägenheten, och i byn haha..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

När du som minst har tid att unna dig eller göra nåt roligt, det är då som du behöver det som mest och bör göra nåt :))       ( ska jag oxå *s* ) Imorgon...

 

 

 


Av anette - 10 december 2011 19:54

 



Ha ha vilken fet bild... Ja ja den gillas i alla fall..

 

Som i början på inlägget, så förstår ni nog att jag ska kolla på så mycket bättre :) ja börjar om tre minuter *s* men skriver emellan, så kanske klar om tja ingen aning..

 

Skulle ta fram ett värmeljus och tända min skalle   alltså skallen på bordet som jag har fått av Lena :) ..

Var faaan i heeelvete e ljusen hm   just det, värmeljusen är i hörby haha i min lägenhet.. De hade jag lagt i en låda, men trodde att lådan var kvar här..

 

Jag tror mycket :) letar efter vissa plagg haha jaha de e oxå i hörby.. ja jag behöver inte gå naken, men ska ju på julbord o bowling nästa v..

 

Ja ingen fara, gör som jag brukar göra ibland.. Klipper en svart sopsäck och trär den över huet.. Sen lite glitter och lite shit..

 

Jag ska ha roligt i alla fall med mina arbetskamrater och äta ett fett julbord tjohooo...

 

Sett morsan o farsan en stund idag :) och de tog en tung byrå med sig.. Minstingens, som han ska ha i sitt rum..

 

 Skräpet e på tippen nu tjohooo.. Så nice det.. Lättare att städa sedan o fortsätta att packa.. En del kartonger o säckar är redan i lägenheten.. Packat ner fler kökssaker, tavlor och lite annat..

 

Känner mig lugnare och friare inombords nu :) Egentligen inte mycket kvar att packa..

 

Sedan innan eller några dar innan jul ska här städas.. Just nu har all tid gått åt sortering och packning, ja sen allt vad vardagen har med sig..

 

Men det e lugnt, har till den siste på mig här.. Bara jag kommer härifrån snart så jag kommer in i mitt hem och få sova i min säng, och njuta av lägenheten.. kanske hinner städa klart den 21 e eller 22 e..

 

Hinner inte alls på måndag, jobb och fest med jobb, tisdag jobbar till 16 sedan 17 15 ska jag få massage en halvtimme :) sen e man väl finito.. Oj ja sen jobba på tvåan på onsdag, skola på torsdag, sen lite läxor ..

 

Måste hinna lite ändå haha känns som jag inte har tid att gå o jobba :) men va fan, det löser sig.. Andas andas andas...

 

Nu en god härlig kopp kaffe och slöa och fortsätta att kolla på programmet.

 

Hasta la..

 

 

 

 

Av anette - 10 december 2011 07:17

 



Oj oj oj vad jag har sovit gott :) hade gärna sovit längre.. Men det går inte *s* Kanske sover middag senare istället  Har gjort det den senaste tiden haha som en liten unge..

 

Ja denna trötthet ha ha helt galet.. Tröttare nu än för två månader sedan, då allt var katastrof inombords.. Tror det är för en tung börda har släpps.. Så det är en positiv trötthet nu :))...

 

Ja morsan var här igår :) Fan vilket tryck det var i henne haha .. Glad för att hon hjälpte mig..

 

Har kommit långt här nu.. Och snart ska jag till tippen, med hjälp :) Skönt det..

 

Kaffe här nu, sen hoppa in i duschen innan de kommer... ja de kommer väl kanske inte förrän 10, men ska dricka mer än en kopp..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Börja om från början... Börja om på nytt.. Kan vara häslosamt ibland :))

 

 

 

 

Av anette - 8 december 2011 21:59

 



Och då menar jag inte morsan som sitter brevid mig   ... Fast hon är kanske oxå trött...

 

Morsan är här idag och hjälper mig här hemma :).. Men nu kopplar vi av innan snark snark..

 

Haft skola idag på lindgården.. Snackat mycket om olika värdeord, mycket om tillgänglighet i ett boende, respekt, jämlikhet,möjligheter, ansvar, valmöjligheter, utöva kontroll, god livskvalite, rättigheter, värdighet..

 

Och om den boendes behov, och vad är egenvärdet hos denna i olika situationer..

 

Och alla de orden ovan ska in i tillgänglighet.. Tillgänglighet som vi skulle hitta ord som passar in, närvarande, pålitlighet, god lyssnare, klar, tydlig, ärlig, trygghet, flexibel, positiv utstrålning, lugn och metodisk. positiv gensvar med mera med mera..

 

Kanske ni finner detta tråkigt och onödigt haha.. Men då behöver ni inte läsa.. Jag tycker det är roligt i alla fall :))..

 

Vi har även jobbat med våra gruppbostäder :) skissat och haft oss. Har 8 veckor på oss haha Blir det bra så kanske man kan sälja den iden..

 

Så vi har kommit överens om var boendet ska vara, antal lägenheter och hur stora och vad vi ska ha för andra rum, och hur det ska se ut utanför med mera.. Ja det e mycket :) väldigt roligt faktiskt.. Tänk att få kunna bygga ett boende på riktigt med vad man tycker det ska se ut och hur allt ska vara..

 

Nä ska dricka kaffet här nu.. Sen tvätta imorgon, fixa hemma och fixa ärenden, kanske fixa någon oxå hahaha..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

just nu längtar jag efter att få sova i en riktig säng:)) snart så..

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards