Alla inlägg den 5 mars 2014

Av anette - 5 mars 2014 12:24

 



Blev opererad i går i axeln, tog bort förkalkningarna. Kom även hem samma dag, sonen kom och hämtade mig i trelleborg. 

 

Allt gick bra. Fick byta om i ett rum, svara på lite frågor. Sen till annat rum, de satte in kanyl nål i handen och såna grejer, medicin mot förebyggande illamående.

 

De drog på nån typ lång skena, från handen till längs upp nästan till axeln, sen fäste åter med typ bandagetejt hårt. Tror de skulle hänga upp armen *s* de sa att på operationen ska de lägga mig även på sidan.

 

En sjuksköterska fäste fast mina ben med en rem haha inget minne av det från förra op.

Var väl för att inte benen skulle hoppa till eller nåt hm kommer inte ihåg allt hon förklarade.

De tejpade över piercingen på ögonbrynet.

 

Det tog nog inte långt tid, sen var jag på uppvaket. Mådde skitilla, och fick smärtstillande. Kunde inte alls resa mig upp på länge. Senare ville de jag skulle äta, försökte nen det gick inte usch.  Men fick i mig lite kräm nån timme efter. Sen spydde jag vätska i påsen örk men efter det, släppte det lite. 

 

När sonen kom och hämtade mig i rullstol *s* hämtade vi ut min citadon där nere på apoteket.  Sonen körde mig sen till förarsätet :) tur det, för klarade knappt att gå.

 

Vaknat ca 4 g i natt, smärtan är ganska jävlig och svårt att röra armen. Vaknade sedan vid 06 och inte sovit sen dess. Men kommer nog att försöka sova lite i eftermiddag. 

 

Känner mig febrig också men kanske inte konstigt.  Ska ta av omlägget senare och sätta på annat, typ tejtplåster.

 

Så det blir lugnt här i ett par veckor. Och hoppas de snart hör av sig ang jobbet, annars ringer jag dem nästa vecka :)

 

Nu blir det citadon igen usch är känslig mot starkare grejer än Alvedon. Men kan ligga ner om jag blir yr.

 

Hasta!!!

 

 

 

 





Ovido - Quiz & Flashcards