Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Sista dagen jag skriver om lilla Hilton dogen :(...

Av anette - 3 juli 2011 22:06

 



Saknar redan det lilla livet   Jobbig dag har det varit att lämna lilla Hilton..

 

Kom till jobb 2 idag, bara jag o nån vikarie där, resten var på äventyr..

 

Fick då medd om att min andra arbetskamrat hade fått tag på ägaren, via en granne till fanskapet, via många telefonsamtal o genom datan.. Och att hon skulle hämta lilla Hilton på jobb, inget annat visste jag..

 

Sa att jag öppnar dörren när hon kommer, så kalla på mig då... Ville säga ett o annat..

 

Hon kom sen med sin tonårsdotter.. Frågade henne om hon missat nåt eller missuppfattade vad gällde hennes hund.. Hon var kall, fin i kanten och verkade helt oberörd av hela situationen..

 

Hon ljög om allt mitt framför mig, att det gällde tre dagar, men jag vet att det inte var så, o att det de hade bestämt var tydligt..

 

Ljög om telenr , sa att det fungerade ?? Och en annan massa skit..

 

Berättade om allt jobbigt min arbetskamrat hade haft det och så mycket tid hon lagt ner för att hitta henne, och att de varit på djursjuk oxå för att kolla ägaren, som var anonym??

 

Hon var kall hela tiden o obrydd.. Sa att jag oxå haft hunden (viktoria) hette visst Hilton..) Hela helgen, men det verkade hon inte bry sig om heller, hur den hade haft det hos mig..

 

Hon hade ju inte alls hört av sig och frågat om Hilton alls..( ingen ånger, eller medkänsla överhuvudtaget) den dumma jävelen..

 

ja allt var bara märkligt Hm.. Hon tog Hilton och gick iväg med henne:( Fy fan, det kändes inte alls bra med den människan kan jag säga..

 

Och hennes idiot till dotter säger när de lämnar , vad fan e detta för ett ställe.. Är fan inte våldsam, men hade god lust att sparka henne i röven, så hon hade farit utav helvete..

 

Blir så besviken på människor... Man kan inte anmäla heller, om man inte har bevis på att hunden far illa..

 

Så min lilla Hilton   saknar dig.. Undrar om jag hade kunnat göra nåt eller inte..  Blir tomt i sängen utan dig ...

 

ja så e det.. Varit hemma en stund nu .. Dricker lite kaffe :))...

 

hasta la vista...

 

 

 

dagens:

 

Tänker på människors åsikter, tankesätt och värderingar....

 

Alla är de olika så klart..  men om man kan så, vill man väl själv fatta sina beslut och tänka själv..

 

Tycka vad man vill.. Ja eller så kan man låta någon annan göra det..

 

 

vara sin egen individ och ha sitt eget självbestämmande om sitt eget tänkande och agerande..

 

Vissa blir så starkt påverkade av andra att de till slut inte kan tänka själv, eller fatta några beslut på egen hand.. Sorgligt tycker jag..

 

man kan kanske bli hjärntvättad hm börjar undra...

 

Till slut förlorar man sig själv.....

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Lena

3 juli 2011 23:18

Gud vilka människor hoppas Hilton(viktoria)har det bra och att han inte förstår hur knäppa hans ägare är. Han fick 3 fina dagar hos dig ialla fall. Vi ses på Tisdag. Kram

anette

4 juli 2011 00:22

Ja hoppas verkligen det.. Försöker att inte tänka så mycket på det, men det e svårt..
Ja ses på tisdag :) natti natt o kram..

 
Trollmor

Trollmor

4 juli 2011 08:04

Ja, då var det en ägare som inte tar något på allvar gällande sin hund, utan kan lämna bort henne hur som helst, och hur länge som helst och som är säker på att andra bryr sig så mycket att de tar hand om det hon inte själv bryr sig om. Hon ser kanske bara pengarna i hunden.

Har man empati så är det väldigt lätt att fästa sig vid det levande, människa som djur. Man får bevara dem i sitt hjärta.
kram mor..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

anette

4 juli 2011 09:11

Ja kanske var det bara en inkomst grej för henne och inget annat, man undrar ju...
Varför annars detta ljugande om allt.. Skumt i alla fall.
Kram

 
Marre

Marre

5 juli 2011 09:53

Blir så ledsen när jag läst det du skrivit och denna ägare borde inte ha djur överhuvudtaget då hon inte bryr sig överhuvudtaget. Här skulle man klättrat på väggarna om Rasmus sprungit bort, hu.

Ja, man kan bara hoppas att det lilla livet har det bra, fast man vet nog innerstinne att så inte är, snyft :(

Gulligt av dig att ta hand om viktoria och förstår att du saknar henne. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

anette

5 juli 2011 18:39

Ja det var tråkigt med lilla Hilton :( .. Men men.. Tänker klart på det lilla livet :) har sen inte bevis mot ägaren att hunden far illa..
kram o hasta..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards