Alla inlägg den 2 juli 2011

Av anette - 2 juli 2011 22:06

 



Från jobbekvällen :) Och myser med lilla hilton      det lilla livet...

 

Ja fortf inget spår efter ägaren??!! Hm.. Allt e märkligt tycker jag..

 

 

Min arbetskamrat som har haft lilla hilton (har inget namn) men jag tycker det e passande till denna lady :)).. Sedan två dagar, och ägaren skulle kommit igår och hämta henne..

 

Men nr funkar inte? adressen / bostaden e till salu..

 

Min arbetskamrat har försökt få tag på människan på alla sätt man kan..

Varit på djursjukh med hilton, jo då hon nar chipmärkt men kunde inte spåra ägaren/anonym???   

 

 Kunde bara se att hon var lite mer än ett år, och inte två som ägaren sagt..

 

Så hon har försökt ta tag i mäklaren till ägaren, om de kunde lämna medd, försökt få tag i en granne, men svarar inte i tele..

 

Har de flyttat och ville ge hilton ett hem ??

 

Polisen kunde heller inte spåra ?? trodde de klarde det mesta ha ha.. men de sa att man kan ringa, så hämtar de henne.. Eller så lämnar man henne till nåt jourhem..

 

Ja stackars lilla hilton, som fattar ingenting   Vad ska det bli av detta lilla liv?? Som far fram o tillbaka.. Och inte veta vart hon ska nästa dag, olika människor hela tiden :(....

 

Nu ligger hon i mitt knä   och sover.. märks att hon är mer avslappnad här hemma idag än igår..

 

Hon e jättemysig och rolig.. Nyfiken och aktiv.. Duktig när man är ute med henne, och orkar gå långt, och även för alla trappor..

 

Men det blir hennes sista natt här, och tar med henne igen till jobb.. Så hoppas att allt löser sig till det bästa..

 

Ja mycket dogsnack ha ha.. Lugnt annars och gått bra på jobb 2 som vanligt, och tog en kaffe först på ettan :))..

 

Nu ska jag relaxa och ta det lugnt i min gröna soffa och njuta.. Värmeljusen är tända och hoppas jag slipper höra mer åska idag...

 

Och nån bra film går väl inte idag   kan jag inte tänka mig, inte en lördag    .... En jävla dålig tv jag har...


Men men... Sitter ändå och letar efter lite bilder så det e lugnt ...


Åskat som fan, och imorgon får jag ringa en liten trollunge som fyller år idag ( Grattis grattis)

 

jag ringer och svarar inte i tele när det brakar utav helvete)... Och hann inte ringa innan från jobb..

 

Nä nu ska lilla hilton få en bit kalkon/ skinka, och jag ska dricka min saft ha ha ha... Jodå saft dricks här oxå, fast jag har juuu precis klämt i mig en halv kanna kaffe..  ..

 

hasta la vista...

 

Dagens:

 

Ofta brukar det finnas logiska förklaringar till saker och ting, men inte alltid.. Djur är alltid djur.. Människor är människor och även djur och odjur.....Grrrrrrrrr



 



Av anette - 2 juli 2011 08:24

 



Av lilla hilton dogen   ...  Jag har vaknat till några g och hon har ledat kvar, och sovit antingen bakom ryggen på mig eller bakom nacken hihi ja hon e ju så liten..

 

Ska snart ut med det lilla livet i regnet.. Först ska jag dricka kaffet och hon var ute sent igåt, så hon klarar sig en stund till..

 

Tänkte att jag skulle upp tidigare imorse, men kudden var nice och gick inte upp förrän ca 8.. har lite att fixa oxå innan jag sticker till jobb..

 

Ja hoppas det löser sig med lilla Hilton idag, så inte heller min arbetskamrat ska oroa sig hela tiden om vad hon ska göra.. Ja annars blir det polisen som får rycka in i dag och hämta henne i så fall..

 

säger så för nu, återkommer senare ikväll..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Kommer ikväll.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards