Alla inlägg den 3 juli 2011

Av anette - 3 juli 2011 22:06

 



Saknar redan det lilla livet   Jobbig dag har det varit att lämna lilla Hilton..

 

Kom till jobb 2 idag, bara jag o nån vikarie där, resten var på äventyr..

 

Fick då medd om att min andra arbetskamrat hade fått tag på ägaren, via en granne till fanskapet, via många telefonsamtal o genom datan.. Och att hon skulle hämta lilla Hilton på jobb, inget annat visste jag..

 

Sa att jag öppnar dörren när hon kommer, så kalla på mig då... Ville säga ett o annat..

 

Hon kom sen med sin tonårsdotter.. Frågade henne om hon missat nåt eller missuppfattade vad gällde hennes hund.. Hon var kall, fin i kanten och verkade helt oberörd av hela situationen..

 

Hon ljög om allt mitt framför mig, att det gällde tre dagar, men jag vet att det inte var så, o att det de hade bestämt var tydligt..

 

Ljög om telenr , sa att det fungerade ?? Och en annan massa skit..

 

Berättade om allt jobbigt min arbetskamrat hade haft det och så mycket tid hon lagt ner för att hitta henne, och att de varit på djursjuk oxå för att kolla ägaren, som var anonym??

 

Hon var kall hela tiden o obrydd.. Sa att jag oxå haft hunden (viktoria) hette visst Hilton..) Hela helgen, men det verkade hon inte bry sig om heller, hur den hade haft det hos mig..

 

Hon hade ju inte alls hört av sig och frågat om Hilton alls..( ingen ånger, eller medkänsla överhuvudtaget) den dumma jävelen..

 

ja allt var bara märkligt Hm.. Hon tog Hilton och gick iväg med henne:( Fy fan, det kändes inte alls bra med den människan kan jag säga..

 

Och hennes idiot till dotter säger när de lämnar , vad fan e detta för ett ställe.. Är fan inte våldsam, men hade god lust att sparka henne i röven, så hon hade farit utav helvete..

 

Blir så besviken på människor... Man kan inte anmäla heller, om man inte har bevis på att hunden far illa..

 

Så min lilla Hilton   saknar dig.. Undrar om jag hade kunnat göra nåt eller inte..  Blir tomt i sängen utan dig ...

 

ja så e det.. Varit hemma en stund nu .. Dricker lite kaffe :))...

 

hasta la vista...

 

 

 

dagens:

 

Tänker på människors åsikter, tankesätt och värderingar....

 

Alla är de olika så klart..  men om man kan så, vill man väl själv fatta sina beslut och tänka själv..

 

Tycka vad man vill.. Ja eller så kan man låta någon annan göra det..

 

 

vara sin egen individ och ha sitt eget självbestämmande om sitt eget tänkande och agerande..

 

Vissa blir så starkt påverkade av andra att de till slut inte kan tänka själv, eller fatta några beslut på egen hand.. Sorgligt tycker jag..

 

man kan kanske bli hjärntvättad hm börjar undra...

 

Till slut förlorar man sig själv.....

 

 

 

 

Av anette - 3 juli 2011 09:13

 



Ligger i mitt knä åter så fort jag satt mig ner   ska jag gå upp så lägger jag henne i filten brevid, sen kollar hon vart jag tar vägen.. När jag sätter mig igen så lägger hon sig igen hos mig..

 

Har sovit tätt intill mig hela natten bakom mig :) det lilla livet...

 

Min minsta gick ut med henne i morse på en runda...

 

Som sagt, hade jag haft möjlighet så hade jag behållt henne om det hade gått.. Inte tvekat då..

 

Och jag som alltid annars har velat ha en stor hund, o dessa hilton dogar har jag inte gillat så mycket ha ha varför vet jag inte...

 

Men denna lilla hilton hade jag lätt kunnat ta till mig.. Och tycker mycket om henne..

 

Men sen kan man inte ta hand om alla djur heller som man tycker synd om..

 

Men denna Naw hade jag kunnat.. Nu e det viktigaste i alla fall att hon kommer till ett ställe och sen stannar där..

 

Finns en som hade kunnat ta hand om henne, en vän till en arbetskamrat på tvåan, men måste ju följa regler oxå så inget blir fel..

 

Så vet inte om det är upp till polisen eller jourhem att besluta sådant ?..

 

Ja får väl se vad som händer under dagen o kvällen på jobb, skriver här senare ikväll om det..

 

Hasta la..

 

Dagens:

Var snäll mot människor på vägen upp för du kommer att möta dem på vägen ner.
Källa: Wilson Minzer

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards