Alla inlägg under november 2011

Av anette - 7 november 2011 19:20

 





Faster Bettan med trollungarna :).. Frågat lov om att lägga in denna så klart )...

 

Ja som jag sagt innan, så var det kul att att träffa kidsen och deras mamma :).. Synd det inte blir oftare bara..

Ska klart försöka träffa dem så ofta jag kan, när de är hos sin mamma..

 

Önskar fortf fler timmar på dygnet, vet bara inte var jag ansöker om det ??!!..

 

Just det :)..   Jag och sonen var på studiebesök på hans förhoppningsvisa nya skola..

Den skolan ligger vid möllan, barkgatan.. ( NTI Gymnasiet).. De har inte så många elever, typ 250..

 

Vi pratade och gick med en i en timme, hon var jättebra och en trevlig typ :).. Fick info om allt möjligt, fick träffa rektorn, pratade med två lärare och fick vara med några min på två lektioner..

 

Sonen ska gå på El programmet..  Ska  läsa Eng, Historia, Idrott och hälsa, matte, naturkunskap, religion, samhällsk, svenska...   Senare, Datorteknik, elektromekanik, energiteknik, mekatronik...  Senare... Dator och nätverksteknik, elektronik och mikrodatorteknik, kommunikationsnät, nätverksteknik...

 

Senare.. Programfördjupning och individuella val.. Kan välja Webbutvecklare, IT-support, Nätverkstekniker, hemservicetekniker, Elektronikproduktionstekniker...

 

Så den nya skolan ska bara få lite info om vissa ämnen från den andra skolan, men det ser ljust ut :).. Har redan pratat med läraren där sonen går nu, så han ska maila hon vi har varit hos idag..

 

Ser ut redan att han kan börja där innan veckan är slut tjohooo får besked på ons tror jag, då hon ska ringa mig..

 

Skolan hade ingen matsal heller, de får kort eller vad hon sa, så de kan äte på vissa ställen för 45 kr om dagen..

 

Imorgon ska sonen till sin skola och lämna böcker och sen ska han hem.. Läraren tycker inte heller att det är lönt att gå nu när han har bestämt sig..

 

Sovit middag idag, igen.. Jävla tandvärk fyyy faaan... Det spränger i käften rent ut sagt, hoppar till emellenåt av smärta, helt sjukt vad det gör ont..

 

Hade tre citadon hemma, tagit en och sen lade mig..Blir lite trött och yr av dem, men hade inget val..

Så nu får jag knapra på vad jag har himma ha ha ja det lät nåt, men alvedon och voltaren...

 

Ja sömnen e ju lite fuckad/fackad så ringt jobb, för väckning imorgon :) ..

 

Nu blir det lite tv, ett härligt bad och sen Zzzzz....

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Om du har begränsningar så håll dem för dig själv.. För att fiender har en förmåga att behärska människor genom deras svagheter..      ( Har man sett och hört, varit med om..)..

 

 

 

 

 

 

 

Av anette - 7 november 2011 07:38

 






Snart dags för mig och minstingen för studiebesök på den skola som han vill byta till :).. Ja håll nu tummarna tack, Har de ungefär samma ämne just nu så ska det inte vara ett problem..

 

Men har de inte det så får vi kolla vidare, men vore skönt att slippa jaga och ha oss..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Kommer senare..

 

 

 

     

 

Av anette - 6 november 2011 21:43

       




Hejsan hoppsan på er.. Ja snart the walking dead :) lite zoombies och sånt shit.. Andra säsongen..

 

Jobbat dagen idag på tvåan, och varit åter en intressant och rolig dag.. Väntar fortf besked hur och var jag ska jobba under jullovet från skolan.. Tvåans chef ska prata med ettans chef :).. Så vi får se, har lite aning om hur det blir..

 

Blir under vecka 51, 52, 1.. Sen ska jag ta några semesterdagar innan året e slut och några dar i början av jan, så jag kan fixa klart i lägenheten och flytta ut..

 

Märks att man e stressad av allt, och hela tiden så jääävla trött och utmattad.. Sover knappt och vaknar hela tiden, skitjobbigt och håller på att försova mig hela tiden..

 

Samma i natt, hann inte somna förrän jag vaknade efter en timme och sen två g till innan kl ringde..

Så jag sov mellan 18 och 20, fortf trött..

 

Nä, nu börjar snart serien..

 

Hasta la..

 

dagens:

 

Take no shit..

 

 

 

 

Av anette - 5 november 2011 19:29

        



Äntligen himma :)... Jobbat idag från 09 till 18.. Så kom hem lite innan 19..

 

Jobbat på nya tvåan ;).. Ja denna dagen har gått fort oxå, känns som 310.

 

Har gått jättebra idag med.. Skulle vilja vara där mer än varannan helg, bara för att jag hade kommit in i det mer på ett helt annat sätt, istället för att känna sig ny varannan helg.

 

Trivs bra och känner att det är mycket att ta in, inte bara med nya människor utan oxå att lära mig all och olika arbetssätt med de boende, med rutiner och teach ..

 

Varit på utflykt oxå, även i oxies kyrka :) Den var väldigt vacker.. Tycker om kyrkor faktiskt, inte för att skrika halleluja.. nej för fan..

 

Tycker bara att det är rogivande i kyrkor och att de kan vara vackra på olika sätt.. Hade nog kunnat suttit i en kyrka en hel dag utan att bli uttråkad, kanske bara hade blivit öm i arslet :) men det är allt.. Ja sån e jag..

 

kanske skulle blivit präst :) fett som fan ha ha... Ja varför inte.. Har många bra egenskaper för det...

 

Pausat här från o till.. Just nu e kl 1945.. har hunnit städat golven här, duschat och nu luktar jag avoccado, sniff sniff..

 

Kaffe har jag här och en burk coca.. Har inte minstingen här, känns skumt.. Han är hemma och sover hos brorsan :)  De har familjefritt ha ha.. Så kul att de är själva tillsammans..

 

Snart kommer : Så mycket bättre :) gillar dessa människor och tycker att de är ett härligt gäng tillsammans..

 

Och morsan ( E-type är ju med *s*).

 

kanske ska äta lite pommes bara.. Inte direkt hungrig, åt vid 4 på jobb.. Då blev det lax i ugn, potatis, kall sås och sallad..

 

Men bara lite sugen på att trycka in i huet :) Fått en flaska chokladsås av min son :) Ha ha  ska ta mig fan testa det på pommefritsen...

 

Så ja, nu mina pommes i ugnen *s*.. Shit, har bara två minuter nu att skriva.. Sen e kl 20..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Man ska passa på ta chansen när det kommer/ finns.. Kanske sen det är för sent...

 

 

 

 

  Buuuuuuuu.......

Av anette - 4 november 2011 20:52

 






Ha ha.. ja man får vara ego ibland :)) Så här ser jag ut idag.. Imorgon vet jag inte än, får bli en överraskning..

 

Ja idag har jag varit ledig.. Så jag stack iväg imorse till trollungarna och deras mamma :)).. Inte sett dem på länge.. Så det var härligt att få träffa dem... Vi åt frukost tillsammans, pratade och hade det nice..

 

Blev fotograferad :) Ja det var jag som frågade, har inte så jag kan fota eller lägga in i datorn..

Kul att variera och lägga in på facebook oxå, så det blev några st.. Tog några på mig och kidsen oxå..

 

Sen skulle jag hem och fixa mig, iväg och vara lite social senare.. Mob ringde, kris med folk på jobb.. Så avbokade mitt jag skulle på.. Var ju hemma oxå igår och förlorade typ 1000 kr eller 900?? ( pust och ont i magen för det )

 

Så klart jag stack till jobb några timmar, blev en inbordning.. Så det jämnar ut karensdagen :)) Sen vet man oxå om man står där på jobb, och att det kan vara svårt att få in någon, speciellt en fredagskväll..

 

Så tiden gick snabbt ändå och jobbade med en som jag aldrig brukar jobba kvällar med, så det var kul det..

 

Kollar från och till på idol nu, ja lyssnar mest :).. Båda mina kids e himma här.. Just nu är det tyst i rummet ha ha fredagstrött kanske..

 

Imorgon ska jag jobba på hm ha ha.. Ja inte ettan i alla fall... Blir kul det oxå, ska bli ännu klokare och få ännu mer kunskap..

 

är så glad för detta LPA :) även om jag gått på denna utbildningen innan på heltid, så känns det som om jag lär mig mer på detta..

 

Nya ställen, nya arbetsplatser, nya arbetsmetoder, med mera med mera... Fått mycket att tänka på som jag kan jag göra bättre på i mitt jobb, både i tankesättet och handlandet...

 

Som det känns nu så vill jag att LPA aldrig tar slut... Tjohoooo...

 

Kaffe här nu i soffan, med mina myskläder :) ljusen är tända, och så är skallen ha ha på bordet..

 

Ska vara så jävla ego, att sätta in en till bild på mig ha ha.. Så vi kan kalla det för  Anettes egna ego dag ha ha.. Ja det gör väl inget..

 

 

 

Nu ska denna ego bitchen inte vara mer ego ;) Inte ikväll i alla fall...

 

 

Hasta la vista..

 

 

Dagens:

 

Mina tankar nu går oxå till Lena och hennes familj  ... Haft det mycket tufft den senaste tiden, och även idag.. Kramar..

 

 

 

  

     God natt Lena...                                     

Av anette - 3 november 2011 21:02

 



Varit jättedålig hela natten, så har varit hemma idag, skit det.. Så både sjukat och friskat mig på jobb idag..

 

Så här har det inte hänt så mycket, mest Zzzzzzz och vilat hela dagen här.. Tur man e pigg och bra igen, så jag kan jobba åter :)..

 

ja imorgon ska jag till trollungarna tjohooo.. Sjukt att det gått så långt tid bara.. Men så e det bara, både jag och deras mamma har fullt upp..

 

Ska bli jätteskoj att umgås med dem i morgon :)..

 

Nu ska jag kolla på Criminalds Minds...

 

Sen ett snabbt och varmt bad innan snark snark..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Det gäller att ha mod att vara den man är.. Och inte tappa modet för att man är den man är..

 

 

 

 

 

 

Av anette - 2 november 2011 21:09

 



Här är the witch of hell.. Fast jag känner inte igen mig riktigt :)..

 

Idag har det varit en rolig, lärorik dag på tvåan :) Oj vad jag har lärt mig mycket idag om allt möjligt.. Trivs jättebra här oxå.. Vet och känner att här finns så mycket för mig att lära och att ta med mig..

 

Allt ifrån att lära känna nya människor, nya boende, nytt tankesätt och nya arbetssätt och olika metoder av olika slag.. Ja fy faan vad klokare jag känner mig redan ha ha..

 

Kom dit i morse och till min förvåning så satt en gammal arbetskamrat från ettan där, med ena chefen :) Som ska hjälpa henne ett tag medan den andra chefen är borta ett tag.. Ja det var ( A . N ).. Så kul att se henne..

 

Varit intressant att vara med på deras konferans oxå och träffa alla i arbetsgruppen, Höra hur de tänker om olika saker och ting.. mest spännande tycker jag är att höra den här chefen :) vet inte varför, men tycker att hon är väldigt facinerande..

 

Träffat henne lite från o till, även när vi var på planeringsdagar i våras om LPA... Då jag och min handledare från förra stället, bodde ihop med dessa två chefer..

 

Där satt man och lyssnade på denna chef, om olika dilemmen ha ha skitkul och nyttigt, lärorikt att höra som hon diskuterade..

 

Mycket om att se saker och ting på olika sätt och vis, och många g fick man sig en tankeställare...

 

Just nu så njuter jag av tystnaden *s* och varför jag skrattar åt det, säger jag inte..

 

Piss på min tv.. Önskar att jag hade tv 4 guld :) ..

 

Pluggat och läst här ikväll, och minstingen fixade dinnern här :) Fy fan vad skönt att kidsen är stora.. Ja här blir det fan inga fler barn..

 

Tänk om mina barn hade varit typ 3 och 7 ex.. med jobb, skola, läxor, barnens läxor, aktiviteter, hemmet,sjukdomar och annat shit ha ha.. Ja haft så innan för många år sedan.. Det e fan inte lätt.. Speciellt om man är själv oxå..

 

 Många som har det så och får kämpa.. Känner oxå en nu som pluggar på heltid med två små barn, och har det kämpigt.. Läxor och inlämningar varje dag och skola..  Hoppas det går bra för henne, för den utbildn e tuff som fan..

 

Just det, ska nästa måndag iväg med minstingen till en annan skola, för ett studiebesök och prata med lärare.. Hoppas verkligen att han kan byta.( har lite med ämnena att göra oxå).. Så hoppas hoppas..

 

Nä nu ska jag ta mig en mackjävel eller två..

 

Hasta la vista..

 

dagens:

 

Brinn så länge du lever, låt ingen släcka din glöd.
Brinn så vi alla kan se dig, vägra vara levande död...
                                                     
              
- Okänd

 

Tårar märker man, men om hjärtat blöder
 vem ser det?
                                                     
         
Wen Hsuh




 


 

 

Av anette - 1 november 2011 22:55

  Naw :) Ja söt liten vov vov, fast utan rosa peruk ha ha..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

ha ha :)).. Nu tänker ni säkert... Oj hade hon den där haft katt, så hade den haft olika peruker i dess färger.. Tja vem vet..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards