Alla inlägg den 18 februari 2012

Av anette - 18 februari 2012 09:46

 







Mening.. meningen..Icke meningen..Och vad är meningen med det...

 

 

Vad är meningen med min blogg.. Och vad menar jag ibland.. kanske det är meningen att det inte ska vara så enkelt och konkret.. Och vad är min mening med det..

 

ja det kanske man kan undra haha ja eller inte dock..

kanske jag förmedlar nåt till mig själv eller andra i allmänhet.. Eller så gör jag ej det..

 

kanske är det meingen att det inte ska vara så enkelt, medvetet eller omedveten.. kanske jag har nån mening med att man inte ska förstå allt, utan att hm vad menar hon den där, är det meningen då..

 

Är kanske med mening att inte skriva som andra.. Mening att inte få begrepp om mig helt.. Och de som läser min blogg måste väl ha varit förvirrad nån gång eller många gånger haha och är det min mening..

 

 Ja annars om ni inte har blivit det,så blir det ett förvirrat dilemma för mig.. Ja det är kanske oxå meningen..

Alla konstiga saker som jag skriver, sen om tankar, mina analyseringar, värderingar, shit, saker jag skriver om oss människan, samhället, finns det en mening i det..

 

 Och att se saker från olika vinklar och byttor haha.. Mina meningar och icke meningar hm ja de kanske ska hängas upp på krokar.. Tror det finns mening med allt..

 

Analys hit och dit,djupdykning med eller utan dykglasögon..ja det är kanske min mening.. Att lära mig om mig själv och andra, att inte stanna upp och bli förblindad, att kunna se saker och människor från olika vinklar, inte bli förblindad av andra, samhället..

 

ja vad var meningen med detta egentligen :) Från min synvinkel så var detta meningen..


Av anette - 18 februari 2012 07:58

       



Läxorna , så jag vet vad jag ska göra idag :).. Men ska njuta av denna morgon nån timme till.. Kaffe har jag brevid så klart, och myskläderna på..

 

Sen blir det cykling en stund och lite gympa.. Sittups oxå blir oxå, men inga armhävningar haha det fixar jag inte riktigt, kommer inte upp.. Jag e väl för klen :) eller så har jag inte fått all styrka tillbaka i mina armar och axel.. men så klart, träning träning-

 

Ja sen fortsätta på en av läxorna ( pust) .. Håller på med en brukarbeskrivning.. Som jag ska skriva hur denna person funkar i allt när det gäller fysiskt, psykiskt och socialt..

 

Som oxå då har stora svårigheter i sin dagliga livsföring.. Oj oj ja sen skriva om dens styrka i dens svårigheter,Och hur personen är delaktig i sina rutiner och alla dagliga moment..

 

Om och hur mycket personen förstår, ja allt med kommunikation, vad finns det för hinder, och vad kan man då göra för personen, gäller i hemmet, daglig verksamhet och ute i samhället..

 

Hur personen förstår med handledning när man jobbar tillsammans med den, är och hur mycket egen delaktighet finns,kan personen samarbeta, och hur mycket, och när..

 

Hm ja detta är bara lite av vad som ska finnas i denna läxa haha  ja och sen ska det finnas med värderingar, olika vinkar och allt annat..

 

Ja och all bakrundshistoria om personen ska oxå med i detta, vad för slags hjälpmedel har personen, hur mycket självbestämmande finns, och ja sen alla dessa rum :) när det gäller tid, kvantitet, kvalite med mera..

 

Så jag undrar bara hjäääääääääälp haha .. Så har mycket kvar på denna och hur många sidor kommer det att bli egentligen av detta!! ja det ska bli intressant..

 

Inte bara till att skriva heller, har svårt att formulera mig, så kommer att stanna upp en del, för att analysera och se från olika vinklar och byttor, ja en del krokar..

 

Och tur att morgondagen finns :).. Fortsätta då , sen har jag en jääävel som måste göras inom närmsta, ja och efter det så kommer en större fyyy fan och om den berättar jag om imorg..

 

Pratat med läraren så får mer tid på mig med den :) det var ju bra det..

 

Men ändå... Fan vad roligt jag har :)

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Hinns det så kanske jag återkommer senare, men det vet man inte..

 

Var och en ska ha rätt till sitt eget liv och sin egen kropp, rätt till frihet att göra sina livsval och rätt att inte förtryckas...

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards