Alla inlägg under juli 2011

Av anette - 8 juli 2011 09:43

 



Och då är det mys hela dagen och kvällen.. Feberfri tack o lov :)  Blir lugnt här hemma, trött och slö fortf..

 

Då kan jag ju se lite filmer tänkte jag nu under dagen, och bara ta det lugnt..

 

Ja uffe och Fredde är här :)  Uffe är mest hos mig, medan fredde är hos den minsta den mesta tiden hihi..

 

Så brukar det vara när de är här... :))

 

Ja annars så har det inte hänt så mycket...

 

Ha en underbar fredag på er vad ni än ska göra :)

 

Hasta la vista..

 

 

Dagens:


Allt det vi är, är resultatet av vad vi har tänkt.
Källa: Buddha
 
 
  
 
 
 
Av anette - 7 juli 2011 08:20

 



Vilken natt.. Feber och kräkt halva natten blää vad fan e detta ?! Inte länge sedan jag var sjuk sist :(

 

Känns mer än stressande fan.. Att förlora alla dessa pengar.. Men men what to do..

 

Så har precis sjukat mig till läraren och H rut..

 

Så kan inte säga att jag är sugen på kaffe direkt :(   Så nu ska jag bädda ner mig åter...

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Fan o fan

Av anette - 6 juli 2011 21:18


                                  


Och de har varit här nu i ett par timmar :) Märks att de känner sig himma här, och det känns nice :)      Har katterna par veckor medan ägarna är iväg...

 

Så nu blir det fullt hus ha ha nästan.. Mycket jobb oxå, mer städ med mera blir det .. Men det är ok..

 

Min äldsta är oxå här, hörde att katterna var här.. Roligt med dem här, de får väl snart sitt kvällsryck :)) då får man hålla sig undan ha ha..

 

Ska fortsätta kolla på filmen nu på sexan..

 

hasta la..

 

Dagens:

 

Mjau mjau...

 

 

                                                  




Av anette - 6 juli 2011 12:16

 



och skivit med läxan sen en tid här, tills imorgon då det är skoldag igen..

 

Ska pausa lite nu, gå och handla sen fixa lite här hemma.. Sen läsa och sammanfatta resten av den lagen som jag har..

 

Ikväll kommer Uffe och Fredde :)) Två st mjau mjau som ska vara här ett par veckor.. De brukar vara här på somrarna..

 

Så det blir skoj att få ha dem igen, de gosiga katterna.. Ja de heter annat egentligen ha ha..

 

Hasta la..

 

dagens:

 

Kommer senare ikväll..

 

       

Av anette - 5 juli 2011 20:29

    




Att jag är stans Bitch ha ha.. sant eller falskt ?!  ja det vet väl bara jag eller inte.. Är det en fråga eller ett rykte? eller är det bara jag som dummar mig?

 

 Svar ja så klart.. Att jag dummar mig ha ha.. Ja annars kan ni analysera om det..

 

Och varför gör jag det kanske ni undrar?  Tja sån är jag..  de som känner mig riktigt privat eller genom bloggarna , ja ni känner mig ha ha..

 

och ibland e jag inte riktigt klok i huet   ... Men det gillar jag ha ha.. På ett positivt sätt så klart..

 

Alla människor har humor (tror jag) Ja och min humor   ja den e nog torr eller skum.. Men som sagt, sån e jag.. kan inte bortförklara det :) ..

 

Min personlighet är min .. Fått lite av fam ha ha sen lagt på mig genom åren och har nu denna skumma och spontana personlighet ( ja har lagt på mig några kilo med genom åren, ja ni vet ju hur det är efter 27 )..

 

ja sån är jag hm sån som oxå kan vara tjurig som en liten unge ibland   ...

 

säger någon till mig att jag borde sluta röka, eller att jag borde röka mindre.. Vad gör jag då? Jo då tar jag fram en cigg och tänder den direkt när jag fimpat den andra .. sån e jag....

 

Gillar som ni säkert märkt ordspråk, citat och lite blandat shit   och egna tankar och funderingar.. Sån är jag..

 

Oxå när jag skriver mitt eget shit så kan det vara i allmänhet, en släng av mig själv eller annat.. saker jag varit med om eller inte.. Sån är jag..

 

Behöver oxå påminna mig själv om vissa värderingar som jag tycker är viktiga, för mig själv :)..  Vissa saker som jag tycker kan jag oxå bryta eller göra fel så klart ibland:) ja sån är jag..

 

När jag skriver  hoppas jag inte att någon tar åt sig... Skriver i stora hela och inte om en viss person.. Om sen någon tror det, ja då kan man ju undra varför.. Min blogg och visst e den flummig ibland som mig, men sån är jag..

 

Om jag tar åt mig i någons blogg eller från någon kommentar, ja då kan man ju oxå undra..

 

Förr var jag tyst som en mus och rädd för min egen skugga, men sån var jag.. Fanns oxå kanske orsaker till det, men det kan inte skrivas här..( inget med min familj) vill bara säga det..

 

men idag är jag en sån, sån som blivit tuffare, modigare och trampar över min egen skugga :))

 

Vågar mera, kan prata mer för mig, ja för andra oxå för den delen.. kan alltid förbättra mig mera.. Kan hantera konflikter och ta itu med saker lättare, ja sån har jag blivit..

 

Är oxå en sån som tycker det är bättre att säga till någon om man gjort något fel, än att tiga.. Hur ska man själv eller den andra ändra på sig annars..

 

 

Vet inte än om jag ska fortsätta skriva ha ha ni kanske har stängt av, men det e ok.. Ta en kopp kaffe annars emellan om ni vill... För jag ska ta en liten paus och ta en cigg , för sån är jag...

 

Nu e jag här igen :)) I fall ni undrade..

 

Hade jag kunnat så hade jag velat studera om människors beteende hm.. ja jag tycker det är intressant hur människor tänker och fungerar

(även mig själv).... Kanske har det att göra med att jag är vattuman :) eller så är jag bara en sån..

 

Die hard två kommer 22 40 :) sett den många gånger och kan se den igen, för sån är jag..

 

ja jag är så jävla mycket ha ha..

 

Jag kan svära som en galning, rapa som en karl och .... som en gudinna ha ha.. men sån e jag..

 

Hasta la vista .. Peace and love.. Och mycket fucking anderstanding   ...

 

Dagens:

 

Det finns bara två sätt att leva vårat liv. Ett är som om inget är ett mirakel. Det andra som om allting är ett mirakel.
Källa: Albert Einstein

 

 

                   

 

Av anette - 5 juli 2011 19:35

Obs obs Mor!! Hjälp hjälp ha ha skulle ändra profilbild, men hela jävla bakrunden e juuu jag ha ha . Kommer inte ihåg var fan jag tryckte? så här vill jag inte ha det..

Av anette - 4 juli 2011 20:42

 



Full rulle idag oxå..  men nu har jag placerat arslet i soffan och dricker mitt kaffe ur min gröna mugg, i min gröna soffa   ... Och jag gillar kanske inte ens grönt ha ha eller ??!! Hm..

 

Skit i samma egentligen.. Bara jag kan dricka kaffe och placera röva så spelar färg ingen roll   ...

 

pluggat lite idag med etik och livsfrågor, har inte börjat än med det..

 

Men gäller att dela upp allt och på onsdag ska jag oxå plugga, och det gäller lagar som jag ska sammanfatta till mitt eget, som ska användas till data lektionen på torsdag, då vi ska göra en presentation av det vi har med oss..

 

Om typ nån vecka eller så, så får jag eventuellt besök här :) Av mina söta goaste trollungar.. Då ska här busas och ut på äventyr.. Får passa på när man träffar dem.. Ska bli riktigt nice :).. Saknat dem..

 

ja till sist.. Förr var det ju alltid de elaka som levde längst, konstigt nog.. men det visste ni väl?!..

 

Nu har det bevisats tvärtom, har väl med klimatet o lite sånt shit att göra väl.. Konstaterat nu att alla elaka människor dör typ ca 10 år innan de goda..

 

Finns inget botmedel, och svårt att förebygga oxå säger dem, för regel har dem det i sig alltid och är födda sådana..

 

Tur att man inte tillhör dem ju, fy fan.. ha ha att de kan bevisa sådant, ja där ser man..

 

Och de som drack par kannor kaffe och några matskedar grillkrydda varje dag skulle slippa ökad hårutväxt, gällde röven oxå..

 

hasta la vista all bitches   ..

 

Dagens :

 

Frågan är inte vad som är meningen med livet, utan vad som är livets mening för dig.( okänd)..
 
ja det kan man verkligen analysera om, ja spekulera oxå   ....
 
 
 
 
  
Av anette - 3 juli 2011 22:06

 



Saknar redan det lilla livet   Jobbig dag har det varit att lämna lilla Hilton..

 

Kom till jobb 2 idag, bara jag o nån vikarie där, resten var på äventyr..

 

Fick då medd om att min andra arbetskamrat hade fått tag på ägaren, via en granne till fanskapet, via många telefonsamtal o genom datan.. Och att hon skulle hämta lilla Hilton på jobb, inget annat visste jag..

 

Sa att jag öppnar dörren när hon kommer, så kalla på mig då... Ville säga ett o annat..

 

Hon kom sen med sin tonårsdotter.. Frågade henne om hon missat nåt eller missuppfattade vad gällde hennes hund.. Hon var kall, fin i kanten och verkade helt oberörd av hela situationen..

 

Hon ljög om allt mitt framför mig, att det gällde tre dagar, men jag vet att det inte var så, o att det de hade bestämt var tydligt..

 

Ljög om telenr , sa att det fungerade ?? Och en annan massa skit..

 

Berättade om allt jobbigt min arbetskamrat hade haft det och så mycket tid hon lagt ner för att hitta henne, och att de varit på djursjuk oxå för att kolla ägaren, som var anonym??

 

Hon var kall hela tiden o obrydd.. Sa att jag oxå haft hunden (viktoria) hette visst Hilton..) Hela helgen, men det verkade hon inte bry sig om heller, hur den hade haft det hos mig..

 

Hon hade ju inte alls hört av sig och frågat om Hilton alls..( ingen ånger, eller medkänsla överhuvudtaget) den dumma jävelen..

 

ja allt var bara märkligt Hm.. Hon tog Hilton och gick iväg med henne:( Fy fan, det kändes inte alls bra med den människan kan jag säga..

 

Och hennes idiot till dotter säger när de lämnar , vad fan e detta för ett ställe.. Är fan inte våldsam, men hade god lust att sparka henne i röven, så hon hade farit utav helvete..

 

Blir så besviken på människor... Man kan inte anmäla heller, om man inte har bevis på att hunden far illa..

 

Så min lilla Hilton   saknar dig.. Undrar om jag hade kunnat göra nåt eller inte..  Blir tomt i sängen utan dig ...

 

ja så e det.. Varit hemma en stund nu .. Dricker lite kaffe :))...

 

hasta la vista...

 

 

 

dagens:

 

Tänker på människors åsikter, tankesätt och värderingar....

 

Alla är de olika så klart..  men om man kan så, vill man väl själv fatta sina beslut och tänka själv..

 

Tycka vad man vill.. Ja eller så kan man låta någon annan göra det..

 

 

vara sin egen individ och ha sitt eget självbestämmande om sitt eget tänkande och agerande..

 

Vissa blir så starkt påverkade av andra att de till slut inte kan tänka själv, eller fatta några beslut på egen hand.. Sorgligt tycker jag..

 

man kan kanske bli hjärntvättad hm börjar undra...

 

Till slut förlorar man sig själv.....

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards