Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Ja kanske bäst att kolla med hyresvärden och vad det kostar att..

Av anette - 23 februari 2012 17:43

    




Fixa ett kikhål på dörren, om hyresvärden ska godkänna, eller man bara fixar det själv..

 

även om här e lugnt i lilla byn haha så vet man aldrig hm.. ja ringer det på dörren kan jag gå in i sonens rum, men då ser de som står utanför att man glor..

 

Ringde på dörren i eftermiddags, hm vem kunde det vara typ?!! ja vad fan, så bara öppnade.. Var en man som inte kunde prata svenska, visade en lapp men läste inte hela.. Att han var sjuk eller nåt, och att han hade barn så ville att jag skulle köpa tavlor..

 

Hm undrar det egentligen..Har man barn och är sjuk så kan man få stöd ekonomiskt av soc, ja kanske det var sanning, men hm..

 

Sa bara nej, sen sa jag till sonen att vi inte ska öppna om det ringer, vet aldrig vad som kan hända.. Han kunde oxå haft sällskap ju, den där mannen..

 

Har ett basebolls rack (runt) i hallen :) kan vara bra att ha, inte rädd för att använda det, om det skulle behövas..

 

Ja ha då hade vi den ena läraren för sista gången :) ja bra har hon varit.. På ett annorlunda sätt haha ja ni vet, byttor, vinklar, krokar, kärnan..

 

Idag har det mest varit Kärnan, korgar och djupdykning haha..

 

Skulle faktiskt vilja ha henne som observatör par dagar på jobb, hon e fantastiskt på många sett, tror vi hade lärt oss mycket av henne.. ( menar inte att vi gör fel på något sätt) men ja nyttigt vore det ändå..

 

Hennes tankesätt e bara så wow även om det verkar invecklat ibland haha.. ja kanske en dag kan man kanske hyra henne ( oj det lät skumt kanske)..

 

En del läxor kvar som jag e back i , men får fixa allt i dagarna så jag kan lämna nästa torsdag.. Varit lite omotiverad bara den senaste tiden, så får sparka mig i arslet och se om det händer nåt..

 

Fast tycker jag gjort mycket ändå med inlämningar och läst, men här i denna kursen har det varit mycket..

 

ledig imorgon, eftersom jag jobbade på tvåan igår, då det var min lediga dag..

 

Imorgon blir det städ och tvättedag, ringa till skolan och fråga om mitt gamla betyg, så jag får allt klart till den 12 april då vi slutar, de betyg från 06..

 

Iväg med sonen och hämta papper tills han ska börja sin praktik på måndag :)..

 

ja nån läxa får det bli med.. På kvällen blir det mys och mys och njuta i det tysta :) lyxigt det.. Blir väl nån film med lite pop corn och saft.. Gosiga filtar och levande ljus, och kanske det doftar vanilj här, tja eller jordgubb..

 

Får bli lite motion här imorgon med, sätta sig på cykeln här himma och se glad ut :) skönt efteråt är det, måste bara hinna och skärpa till mig mer..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Pyttipanna med rödeder...

 

 

 

 
 
Ingen bild

Lena

23 februari 2012 21:07

Hej!
Vi har också haft besök av ett par sådana män som visat fram ett papper men du behöver nog inte vara rädd att de kommer igen jag har även träffat på en på citygross parkering.
Ett kikhål skulle jag också skaffat det är alltid bra.
Ikväll var jag upp till sonen och fick middag och mös med Noomi det var himla mysigt.
Kram

anette

24 februari 2012 10:38

Hej Lena.. Kan tänka mig att det var mysigt att umgås med Noomi :)

Ja tyckte det var skumt haha ja öppna gör jag nog inte igen, och de som ska till mig ringer nog först :) annars får de skrika :) genom dörren..

Kramar så länge..

 
pärle

pärle

23 februari 2012 22:00

God kväller ungen min..
Du får nog fråga hyresvärden innan du borrar i deras dörr.
Sen angående den sjuka mannen, så hände det att den typen
av personer ringde på där vi bodde i Malmö,
det är bara ett trix för att lura oss andra på våra pengar...
bara att skaka på huvudet och säga att du inte förstår *s*
och sen stänga dörren.
Har du inte kvar skunksprayen du fick av mig?
Ha annars den på hatthyllan..
Sen kan man undra hur en sjuk människa orkar
gå omkring i trappor och hus..
kram mor din..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

anette

24 februari 2012 10:41

Hej hej mor .. Ja därför tänkte fråga hyresvärden sen.. Andra har här, så kanske det vore en bra ide, ingen panik nu men kan ju höra mig för..
Jo den har jag kvar, men den har utgått, så vet inte om den har nån verkan.. Får kolla sen på nätet, den e ju annars en väldigt bra trygghet.. Kram kram ringer sen

 
Marre

Marre

24 februari 2012 19:28

Tjingeling… Å, kan tänka mig att du njutit utav ledigheten idag, ja så mycket som du står i.

Ett kikhål är ett måste nu mera, då man ju inte vet vem som ringer på. Och brått ökar för varje dag. Här fick man höra idag att en man blivit bestulen på både bil, mobil och plånbok under vapenhot i Tumbas centrum, hu säger man här och aldrig att man skulle väva ner bilrutan för en fråga… vart är vi på väg, hemskt värre.

Denna mannen låter inte ärlig, jag menar bara att i vårt avlånga land finns faktiskt hjälp att få och har man barn, får man det garanterat, vet själv då jag som ung mamma var tvungen att en kort tid få hjälp utav socialen. Öppna inte när det ringer, för man vet ju aldrig, som du själv säger, läskigt.

Önskar dig/er ett trevligt fredagsmys och helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

anette

24 februari 2012 21:06

Hej hopp i kvälla..

Ja dagen har varit riktigt nice här :)..

Nej öppna gör jag nog inte utan att veta vem det är.

Oh då fy vad hemskt, ja händer skit överallt.. Stackars honom, att bli hotad på det viset och rånad på allt..

ja nu e det mys :) Kram och ha en mysig helg ni oxå..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards