Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av anette - 23 oktober 2011 21:40

 



Ja lite trött I huet e man allt :).. Nya intryck och nya ljud.. Så jag njuter nu i det lugna..

 

Varit en bra dag/kväll på trean..

 

imorgon är det 0 an som gäller ha ha.. Får hoppas på det i alla fall..

 

Och då ska boken fram, fram för att läsas :).. Har omvårdnad nu..Nu ska jag läsa om olika omvådnadsteorier från förr..

 

Hur det fungerade för de utvecklingsstörda förr , början av 1800 talet och framåt.. Hur man tog hand om dem, äldre, sjuka mm... Hur vården var, och om omvårdnadens historiska utveckling..

 

Så plugga plugga och skriva utav helvete typ ha ha.. Har tre personer  i boken som varit med och utvecklat de olika omvårdnadsteorierna, som jag oxå ska läsa om, och jämföra deras sätt i det..

 

Nu är det bara soffan som gäller ett tag innan Zzzzzzzzz... Ikväll bryr jag mig inte om några teorier eller annat shit..

 

Pausar här från o till nu, började skriva 21 40, men publicerar det kanske inte förrän närmare 23..

 

Gör lite annat emellan, som att hämta kaffe :), duscha, kolla lite på tv, vilat i soffan, hämtat alvedon till mitt hue, och min nacke...

 

 

Kl e nu 22 56 gäääsp.. Och redo att dra täcket över mig.. Ska bli skönt att sova nu, snart ny dag..

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Verkligt mod är att ensam göra det man skulle kunna göra i andras närvaro.

Källa: Francois de la Rochefoucauld

 

 

  snark snark..

 

Av anette - 23 oktober 2011 10:00

    



Med kaffet här.. Snart iväg för lite actions :))..

 

Hasta..

 

dagens:

 

Kommer ikväll...

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards