Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av anette - 3 oktober 2011 23:28

En tankeväckare av revymakare Claes Eriksson..


Det är jag som bestämmer..

 
Det är jag som bestämmer.
Det är inte Gud.
Inte ödet. Inte staten.
Det är jag.
Jag kan inte komma ifrån ansvaret.
Jag kan inte skylla ifrån mig.
Jag kan inte påstå att någon annan bestämmer.
Hela tiden.
Jag bestämmer också. Över mitt liv.
Jag kan inte smita undan ansvaret.
Hopp eller hopplöshet?
Förlåtelse eller hämd?
Det är jag som bestämmer.
Jag också.
  
 

  Man kan inte hämnas fram en bättre värld.
Inte hoppas fram en bättre värld heller.
Eller förlåta fram en.
Man kan komma överens.
Man kan bestämma
att man ska komma överens.
Och man kan genomföra det överenskomna.
Man kan bestämma att man ska genomföra det överenskomna.
Och det är jag som bestämmer.
Det är jag som bestämmer om jag ska komma överens.
Ingen annan. Så jag kan inte skylla ifrån mig.
Jag kan inte skylla ifrån mig
när vi inte kommer överens.
Det är mitt fel. Också.



 


Av anette - 3 oktober 2011 22:08

    




Hemma från jobbekvällen.. Gått snabbt tycker jag.. varit en rolig dag på jobb, som vanligt ha ha efter snart 10 år där..

 

Visst tänker ofta på att byta jobb, att inte fastna på samma ställe i hur många år som helst.. Man vill ju utvecklas oxå..

 

kan tänka mig senare att jobba i en daglig verksamhet för gravtutvecklingsstörda eller nåt liknade... kanske börja på ett nybyggt, och nystartat boende oxå inom Lss, det vore kul..

 

Men sen vet man oxå vad man har :) En viss trygghet det oxå.. Vi personalen är ett fett gäng ha ha.. Ställer alltid upp för varandra tycker jag, på olika sätt. Känns nice det att vi har det så..

 

 Roligt har vi tillsammans med.

 

ja tiden får utvisa vad som händer.. Inget som ska hända just nu i alla fall.. Eller så stannar jag tills pensionen ha ha.. Ja bara man får nya uppdrag och lite sånt shit :) Annars fastnar man i sig själv, och det blir tråkigt oxå..

 

Skit på min tv idag hm.. Just det, är ju måndag..Men men koppla av lite här nu, gäsp gäsp..

 

Hittade detta på nätet om personlig utveckling( Och håller med)

 

 

Personlig utveckling handlar om att vårda din dyrbaraste resurs - dig själv. Våra bilar servas, våra djursköts om , våra  barn får omvårdnad, t.o.m våra hemsidor uppdateras - men det är lätt att glömma att just du själv också behöver utvecklas. Antingen utvecklas du eller så går du bakåt i utvecklingen. Det finns inget mellanting. Antingen växer du eller så vissnar du.

 

Ja då säger vi så för idag och nu e kl 22 43 :) ..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Var och vad är du om tio år om du fortsätter
att hålla på som du gör i dag?   

 

Ha ha ja det kan man undra..    

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards