Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av anette - 12 oktober 2011 19:36

  Buuuuuuuuuu...

 

 

ja igår jobbade jag dagen på jobbet :) Det var roligt det som vanligt.. Slutade 16 och pratade med min nya chef en timme innan jag lämnade byggnaden..

 

Nu när jag går min utbild jobbar jag bara 6 dagar på jobb 1 sen jobb 2 är det oxå 6 d i månaden, resten skola, läxor och pluggdagar..

 

Så inte träffat min nya chef då så många gånger, så tog chansen då igår :) ja det handlade mycket om min utbild som jag ville prata om som var viktigt..

 

trodde jag skulle bli klar på 10 min, fast truten på mig gick i 220, stackars chef ha ha tog en hel timme.. men jo då, hon förstod allt..

 

Idag har jag varit iväg hela dagen, egna studier idag.. Så varit i en lokal med min ena klasskamrat, ska ha redovisning imorgon, hon och jag ska redovisa tillsammans..

 

Så suttit och läst för varandra vad vi har gjort hemma :) ja vi är nöjda båda två, så det blir en fet redovisning..

 

Vi ska redovisa, sagt innan) om insatser för barn och ungdomar i svårigheter, Ja det finns jättemycket om det, mycket oxå som jag inte visste innan, både om lagar och insatser om detta..

 

Fick reda på idag, att det även finns BRIS för vuxna.. Det visste ni kanske?.. ja men inte jag, då har jag åter lärt mig något nytt idag, inte klokt det :)

 

BRIS för vuxna ( om ni vill veta) innebär att de även har en vuxentelefon.. De tar emot samtal från vuxna som behöver prata med någon kring frågor och problem som rör barn..

 

Man kan vara anonym, prata om vad som helst.. Det kan vara om allt från vardagliga frågor, till mer svårare..

 

Det kan gälla dina egna eller endras barn och kan få information om var du kan vända dig för att få ytterligare hjälp..

 

Tycker att det oxå är bra att vuxna kan ringa dit om man undrar över något, eller har tankar och funderingar, och man inte vet vart man ska vända sig till..

 

just det, var oxå i skolan i måndags, hade tid med läraren och skulle lämna in min uppgift som jag var sen med.. Från förra kursen..

 

när jag satt framför henne så tog jag fram mitt block och min bok.. Men var faaan är mina papper jag skulle lämna hm.. ja de hade jag glömt himma..

 

men det är lugt, ska lämna de imorgon i stället.. lagt de nu så jag inte glömmer att ta med det..

 

men vi pratade i en timme om utbildn (LPA) om lite av varje om det, snart oxå ny kurs där jag inte heller har betyg i.

 

Hon vet min jobbiga situation här hemma, och vill att jag ska klara det, att jag behöver mycket stöd nu..

 

Så hon har även pratat med rektorn, ( har pratat med lärarenm innan om detta) De har en kurator oxå på skolan, gäller egentligen inte mig, som går LPA, men de har ordnat ändå så jag ska få kunna gå till henne..

 

Så har pratat med kuratorn i tele, så ska dit på fredag :) ..

 

Nä en kopp till :)

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Du har två personer framför dig.. Den ena fattas en hand, den andra fattas en fot.. vem lider och vem är det mest synd om ?!! Ja vilket dilemma :)...

 

 

  sniff sniff..

Av anette - 12 oktober 2011 19:04

  Tills jag inte har så mycket självbestämmande kvar Jippi..

 

Längtar tills jag kanske blir tvingad att bo på ålderdomshem/dement, fast jag vill bo hemma..Gör inget :) Gör inget om andra bestämmer över mig..

 

Längtar tills jag får mat när det passar personalen och verksamheten, ja jag behöver inte äta när jag är hungrig :)..

 

Ska bli kul att bli matat av personal som är stressad och att jag ska vara klar på 10 minuter :).. Behöver inte fråga mig om jag gillar maten eller vill ha annat, nä bestäm ni..

 

jaså, jag ska bli matad med lever eller annat som jag inte gillar.. :) Jag längtar verkligen.. Ni som gör matsedeln så..

 

ser fram emot när ni går/störtar in i MIN lägenhet utan att knacka först :) tack ..

 

Längtar oxå tills ni kanske kommer in kl 20 och ska lägga mig, fast jag inte är trött.. Vad snälla ni är..

 

kanske vill se på tv tills kl är 22- 23, men den snälla nattpersonalen vill att jag ligger i sängen när de kommer.. Så klart jag gör det för deras skull :) absolut..

 

jaså jag ska inte duscha förrän om 6 dagar :) vad trevligt.. Ja knuterna i håret och lukten tycker jag gör inget :) Jag sitter ju ändå här i min lägenhet..

 

Sitter här i min lägenhet och ser tråkig ut :) Ja det gör inget.. jag har bara alltid innan varit noga med hygien och mitt hår, att lukta gott och ha mitt hår på ett speciellt sätt.. Ja alltid har det varit viktigt för min självkänsla..

 

men det behöver jag ju inte nu , nu när jag sitter här och väntar på mitt kaffe :) Oj då, ja nu har de glömt mig igen:) Ja de har mycket att göra..

 

Ja att jag blir utan kaffe som jag älskar, ja det gör inget :) Gör inget i heller när jag bara får tre koppar annars på dagen, på bestämda tider när jag egentligen vill dricka en kanna :) nä det gör ingenting..

 

Ja jag längtar verkligen :))).....

 

 

 

 

Säger inte att det blir så här.. Det kan faktiskt bli bra.. Eller så här, eller bli värre..

 

Ja det får bli en överraskning.. Längtar :)))..

Ovido - Quiz & Flashcards