Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av anette - 14 oktober 2011 18:59

 

 


Tänder ljus för alla .... För de som inte finns kvar.. För de som finns här.. Tänder för de som behöver , och tänder för de som vill.... Tänder för mig själv..

 

Tänder ofta ljus här för olika anledningar... Det är mysigt, och lyser upp, gillar att titta i skimmret och kan känna ro, det är vackert med ljus, tänder för många som inte finns här längre, även om jag får besök ibland :)

 

Och tänder ibland för de jag vet har det svårt eller för att jag tänker på någon som verkligen behöver mer än en tanke, men är allt som jag kan göra..

 

Ja vet inte hur många gröna bussar som jag har åkt idag :).. Varit på olika ärenden, sen oxå bytat buss fram och tillbaka, så i helgen tänker jag inte sätta mig på en buss jävel..

 

Gillar annars att åka buss, men efter idag så behövs en busspaus..

 

Varit hos kuratorn på skolan, det gick bra.. Hon var lätt att prata med, ska kontakta henne när jag vill och behöver det..

 

Efter det åkte jag till det LSS boende som jag skulle besöka.. haft lite kontakt med handledaren där, där även två av mina klasskamrater jobbar..

 

Ja när jag kom dit möttes jag av deras chef och min gamla chef :))

 

De båda kom fram och kramade om mig, det kändes äkta :) Inte bara en kram för att det ska vara så..

 

Vet att de båda är måna om mig, att min utbildning ska gå bra, och de vet vad jag brottas med privat..

 

Var där inne, och såg mig omkring.. Verkade intressant där faktiskt..

 

Jag, cheferna och handledaren där pratade lite och ha ha ja herregud...

 

Cheferna har bestämt att jag ska vara där nu på mina helger, för att få den kunskap, stöd som jag behöver med min utbildning.. :) ja det är ju det det handlar om, mig , att jag ska få lära mig så mycket som möjligt :)

 

herregud, nu ska jag bli ännu klokare..

 

Ja nästa helg börjar jag där redan :) Klart kommer att sakna tvåan, nu när jag ska börja på trean hihi..

 

Ja lite jobbigt så kanske att lämna dem, jag trivs jättebra där med alla och allt..

 

Det hela här har hänt lite snabbt , men men ..

 

Ja denna kvällen har jag längtat efter hela veckan :) Lugn o ro hemma i soffan, med mina tända ljus.. Idol på tv :) Och mitt kaffe.. Vilket lyx, jag kan inte vara nöjdare..

 

Stora sonen har varit lite här idag, var här igår oxå och sov över tills idag..

 

Minstingen och jag har fixat middagen ihop, och haft skoj under tiden :)

Nu är det spel som gäller för han i sitt rum, håller sig undan när det är idol ha ha..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Tänk vad ett leende eller en kram kan ge för glädje :) När man vet att det är äkta.. Sen om det är ifrån någon man känner, eller om det är en främling, det spelar ingen roll..

 

 

 

 

 

 

 

Av anette - 14 oktober 2011 10:13

 



Det är väl så det bara är..  Ljusa dagar och mörka dagar kommer och går..

 

 

Sitter här nu med sista koppen.. Sen hoppa in i duschen och göra mig klar..

 

Ska iväg till skolans kurator, sen iväg på ett studiebesök till ett annat LSS boende....

 

Ikväll ska jag inte göra något, mer än att bara koppla av och slöa, längtar tills det..

 

Är ju Idol oxå :).. Så riktigt fredagsmys..

 

Hasta la v..

 

Dagens:

 

 

Den rätta tiden att koppla av är när du inte har tid till det...

 

 

 

  

 

 




Extra många kramar till dig lena.. Från både Puh och mig...

Ovido - Quiz & Flashcards