Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Sitter här med en kopp kaffe tjohoooo....

Av anette - 12 oktober 2011 19:36

  Buuuuuuuuuu...

 

 

ja igår jobbade jag dagen på jobbet :) Det var roligt det som vanligt.. Slutade 16 och pratade med min nya chef en timme innan jag lämnade byggnaden..

 

Nu när jag går min utbild jobbar jag bara 6 dagar på jobb 1 sen jobb 2 är det oxå 6 d i månaden, resten skola, läxor och pluggdagar..

 

Så inte träffat min nya chef då så många gånger, så tog chansen då igår :) ja det handlade mycket om min utbild som jag ville prata om som var viktigt..

 

trodde jag skulle bli klar på 10 min, fast truten på mig gick i 220, stackars chef ha ha tog en hel timme.. men jo då, hon förstod allt..

 

Idag har jag varit iväg hela dagen, egna studier idag.. Så varit i en lokal med min ena klasskamrat, ska ha redovisning imorgon, hon och jag ska redovisa tillsammans..

 

Så suttit och läst för varandra vad vi har gjort hemma :) ja vi är nöjda båda två, så det blir en fet redovisning..

 

Vi ska redovisa, sagt innan) om insatser för barn och ungdomar i svårigheter, Ja det finns jättemycket om det, mycket oxå som jag inte visste innan, både om lagar och insatser om detta..

 

Fick reda på idag, att det även finns BRIS för vuxna.. Det visste ni kanske?.. ja men inte jag, då har jag åter lärt mig något nytt idag, inte klokt det :)

 

BRIS för vuxna ( om ni vill veta) innebär att de även har en vuxentelefon.. De tar emot samtal från vuxna som behöver prata med någon kring frågor och problem som rör barn..

 

Man kan vara anonym, prata om vad som helst.. Det kan vara om allt från vardagliga frågor, till mer svårare..

 

Det kan gälla dina egna eller endras barn och kan få information om var du kan vända dig för att få ytterligare hjälp..

 

Tycker att det oxå är bra att vuxna kan ringa dit om man undrar över något, eller har tankar och funderingar, och man inte vet vart man ska vända sig till..

 

just det, var oxå i skolan i måndags, hade tid med läraren och skulle lämna in min uppgift som jag var sen med.. Från förra kursen..

 

när jag satt framför henne så tog jag fram mitt block och min bok.. Men var faaan är mina papper jag skulle lämna hm.. ja de hade jag glömt himma..

 

men det är lugt, ska lämna de imorgon i stället.. lagt de nu så jag inte glömmer att ta med det..

 

men vi pratade i en timme om utbildn (LPA) om lite av varje om det, snart oxå ny kurs där jag inte heller har betyg i.

 

Hon vet min jobbiga situation här hemma, och vill att jag ska klara det, att jag behöver mycket stöd nu..

 

Så hon har även pratat med rektorn, ( har pratat med lärarenm innan om detta) De har en kurator oxå på skolan, gäller egentligen inte mig, som går LPA, men de har ordnat ändå så jag ska få kunna gå till henne..

 

Så har pratat med kuratorn i tele, så ska dit på fredag :) ..

 

Nä en kopp till :)

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Du har två personer framför dig.. Den ena fattas en hand, den andra fattas en fot.. vem lider och vem är det mest synd om ?!! Ja vilket dilemma :)...

 

 

  sniff sniff..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards