Alla inlägg den 17 september 2011

Av anette - 17 september 2011 18:47

 

 


* Det är bättre att göra någon ledsen, än att göra någon illa *

 

* Den som ruvar på hämnd håller sina egna sår öppna *

 

* Vart skall jag gå? Kan det spela nån roll? Måste man gå åt nåt särdeles håll? *

 

* Gör alltid det rätta! Det gläder somliga människor och förvånar resten *

 

* Ju bättre en människa är, desto mindre vet hon om det *

 

* Det är den som går vilse som finner de nya vägarna *

 

* Stark är den som kan le åt sin svaghet *

 

* Den som alltid vet bäst lär sig aldrig något *

 

* Döm aldrig i vredesmod, eftersom vreden går över men domen står kvar *

 

* Man kan inte göra ont mot andra utan att därmed skada sig själv *

 

*  Varje tanke du tänker om en annan människa är ett meddelande till dig om dig själv *

 

* Det är aldrig kärleksfullt mot någon, att vara någons dörrmatta *

 

* Vissa kan köpas för pengar, och vissa kan köpas med lögner *

 

*  Sägs att människan inte kan födas med ondska *

 

* När du säger att du inte litar på någon? Kanske är det dig själv du menar *

 

* Vad är du utan tillit? *


* Man kan se in i ögat, men inte in i hjärtat *

 

 

 

 

 

 


  










Av anette - 17 september 2011 06:40

Och av mitt härliga   fast jag dricker ur en mugg, en gul en..

 

Som jag sagt innan, rena lyxen att kunna ta sig en kopp kaffe när man själv vill, inte alla som kan det.

 

Även om man inte har en massa pengar, flott hem med mera, som jag önskar många gånger :) Så är jag glad över att kunna ta mig en kopp kaffe..

 

Så jag sitter här i halvmörkret i min gröna soffa och njuter av mitt kaffe i min gula mugg, inte klokt..

 

barnen Zzzzz fortfarande :) kanske ska in och väcka dem ha ha.. nej de ska få sova..

 

har tagit fram mina pluggeböcker, ska läsa lite av olika böcker idag och skriva stödord..

 

Tänkte ut och gå senare oxå vid ribban :)..

 

hasta..

 

Dagens:

 

Jag skulle vilja ha mer fina och lyxiga kläder, men så såg jag någon som gick i trasiga.. Då insåg jag att jag redan var i lyx..

 

 

  rock on bitches :))

Ovido - Quiz & Flashcards