Alla inlägg den 20 september 2011

Av anette - 20 september 2011 22:04

 




Alla ni som blir förvirrade av en förvirrad själ kan stänga av här och nu:))

 

Brukar skriva spontant och det gör jag nu oxå, hjälp.. Så man kanske inte fattar nåt ha ha..

 

Ja ha men i första hand skriver jag för mig själv.. Kanske tankar, vettiga och ovettiga tankar kommer nu?? Ingen aning..

 

Mina fingrar bara trycker nu i 140.. ja jag vet jag kommer inte igång och till skott ha ha.. Brukar ta tid ibland hm..

 

Men de som känner mig vet det.. :)) Ska jag säga nåt eller berätta något, så kör jag lite krokiga vägar först hm ja ja... Säkert jobbigt ha ha.. men sån e jag...

 

* Att vara konfliktmodig är inte detsamma som att gå omkring och trampa folk på fötterna. Det innebär inte heller att alltid säga vad man tycker rakt ut utan hänsyn eller respekt. Konfliktmod är ett konstruktivt förhållningssätt till alla våra olikheter och skilda perspektiv på tillvaron.

 

 

* En dag frågade lille Pelle sin pappa vad som skulle hända om han åt för mycket choklad.

Pappan svarade:

- Du blir lite stor om magen!

Samma dag var Pelle ute i stan med sin mamma och såg en gravid kvinna och sa belåtet till henne:

- Jag vet vad du har gjort och det e gött det!

 

 

* Utmattningsdepression/utbrändhet

 

 orsakas av långvarig stress, såväl inom privatliv som arbetsliv, utan möjligheter till återhämtning vilket leder till en rad kroppsliga och psykiska symptom. Det börjar ofta med värk i kroppen med smärta i nacke, axlar, rygg, mage och smärta i bröstkorgen/hjärtat och övergår sedan i andra psykiska symtom. Ångest är vanligt och man blir nedstämd. Detta kan utvecklas till en depression, en utmattningsdepression, där även självmordstankar kan förekomma.

Utmattningsdepression och utbrändhet påverkar kognitiva, känslomässiga, beteende- och fysiska funktioner. Vanliga symtom är:

  • känslomässig utmattning
  • okänslighet för andras behov
  • låg prestationsförmåga
  • trötthet
  • brist på energi
  • lättirritabilitet
  • minnessvårigheter, särskilt av korttidsminnet
  • koncentrationssvårigheter
  • ångest
  • nedstämdhet
  • bristande sexlust
  • sömnsvårigheter
  • muskelspänningar
  • magkatarr
  • huvudvärk
  • smärta
  • Hur lång tid det tar innan man blir frisk varierar, från några månader upp till flera år.

* Snälla.. ge mig kritik och var ärlig.. Det är då jag lär mig mer om mig själv och andra..

 

* Allas värderingar och normer ska man respektera även om man har andra åsikter..

 

* Du ska tycka vad andra vill, samtidigt som du ska tycka som du själv vill många gånger hm... Det kan bli förvirrat för den som redan är förvirrad..

Man ska passa in i olika sammanhang.. vara sig själv och ändå passa in..

 

* Måsta man vara på ett visst sätt för varje ålder?.. Vet att jag kan vara hm hur ska jag säga ha ha.. Shit, tappat tråden, åter.. tar ett bloss så länge..

 

Just det :)  Nä fan oxå.. haft min rökpaus, och har fortf tappat ordet HM.. menar inte tjurskallig ha ha.. ja shit samma..

 

 

* bitch(vard.) självständig och aggressiv kvinna, rivjärn; (neds.) satkärring, satmara , argbigga, kossa, slyna, subba

* Kvinnligt, manligt ??.. Har ändrats en del om det, vad som är det.. Men inte om allt ändå.. Att ex kvinnor gör och säger som män.. Hm vissa saker som män säger rycker vi inte på axlarna på eller snackar dynga och ja men det är tillåten, för de är män..

 

Jävla hyckleri eller ?.. ja ja

 

Om en kvinna säger, fy fan.. Jag hade världens bästa knull igår.. Spottar längs gatan, rapar som en karl, eller svär som ett rövhål ha ha..

 

Eller om jag äter nåt gott, och säger fy fan det knullar gott i munnen hm.. Manligt eller kvinnligt, vem fan orkar bry sig egentligen.. Ha ha..

 

* har du analklåda?.. Kör ut till närmast skog, och kör upp arlet mot det första träd du ser :)) ja vad fan.. det gör ju kvinnan i reklamen..

 

 

* En man sitter hemma och kollar sport på tv när hans fru frågar:

- Kan du fixa lampan i hallen??

Han tittar snett på henne och säger:

- Ser jag ut som en elektriker?

- Men kan du fixa kylskåpsdörren då??

- Laga kylen?? Ser jag ut som en kylmontör??

- Du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren.

Han säger:

- Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg!! Jag har fått nog. Jag går till puben...

Han går till puben och dricker några timmar och börjar få skuldkänslor och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna.

När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat, lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.

- Älskling, hur har det här gått till??

- Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och grät lite. Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Jag sa som det var.

Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.

- Jaha sa mannen:

- Vad blev det för sorts kaka då??

- Men Hallååååå... Ser jag ut som en konditor eller?

 

* Vet inte om ni vet? brukar skriva om en låt som betyder mycket för mig.. En låt, vars text som betyder mycket för mig, en speciell person då :)) Som jag tänker på varje g jag hör denna och får gåshud av..

 

Vill ni kan ni lyssna.. Remember yesterday med skid row.. fan vad allt stämmer in på mig och denna person.. Om man lyssnar på texten och det han och jag har upplevt tillsammans..

 

Så i remember yesterday Always.. Oj oj .. Kollar fortf på alla foton..

 

http://www.youtube.com/watch?v=ivFYVAntpw0

 

 

Natti natt..

 

Men ska vara uppe lite till :))  För just nu njuter jag av denna låt, och av halvmörkret och mina värmeljus...

 

peace, love and some fucking anderstanding...

 

 

 

Av anette - 20 september 2011 21:19

     





Det sitter en förvirrat slyna i min gröna soffa och dricker kaffe ur en vit mugg som kostat fem spänn.. Inte klokt hm..

 

Undrar när denna förvirrade själen ska lyfta på arslet??

 

Jag tänker sitta här så länge jag känner för det   ... Där kommer mitt tjatande om mitt eget självbestämmande in igen :)) Ja vem fan vet vad som händer imorgon, då har jag kanske inget på grund av något..??

 

Vet aldrig vad som händer.. Göra vad jag vill när jag vill i det mån man kan tjohooo säger jag om det..

 

ja lev här och nu.. lev livet.. Ångra inget... Våga chansa.. Våga leva.. Våga göra misstag.. Våga vara glad och lycklig... Våga utmana dig själv... Bara våga..

 

Jobbat på ettan idag :).. Och det blir tvåan hela helgen.. Brandutbildning imorg på min lediga dag:) Men kommer inte ihåg vad min chef sa om det skulle bli nåt ledigt för det eller annat   Jodå hon sa det tydligt och klart ha ha men kommer inte ihåg hm.. men det får jag ta sen.. Ska bli kul ändå :)..

 

Kanske jag slänger in något shit här efter detta?..

 

Just det.. Förresten.. brukar skriva att jag väcks kl 04 45 av alarmet på morgonen av en av mina favoritlåtar   så jag slänger in den för att plåga er om ni vill:))..

 

En låt som jag aldrig aldrig tröttnar på.. Bara älskar denna.. Blir glad, sprallig, halvtokig, danssugen ja nästan upphetsad ha ha what the fuck, i just love it.. Vad a feeling :))).. ja ja what a feeling .....

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=EZjevnnkA20

 

Hasta..

 

Dagens:

 

Heavens on fire...

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards