Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Hemma efter skoldagen..

Av anette - 15 september 2011 16:51

 


Varit på rönnen hela dagen idag :) kul det.. Träffade en arbetskamrat där oxå ( N)..

Varit i skolan idag bara för att vi skulle se filmer..

 

Den stora jävla hemska inlämningsläxan, har jag fått mer tid på mig att göra.. Den kursen oxå som jag inte har betyg i..

 

Har inte kunnat koncentrerat mig den senaste tiden, med tanke på allt som händer just nu omkring.. Och det tyckte läraren inte heller var konstigt, var väldigt förstående :) tack..

 

Vill ju inte lämna in något halvdant i heller.. Så får min handledare stödja mig lite i det, så allt ordnar sig där ..

 

Börjat ny kurs idag, social omsorg, lagar och sånt shit :) svår kurs, men rolig.. ja man har lite att göra..

 

kan lika bra säga det här och nu.. Sen får ni tycka vad ni vill, och spekulera..

 

Hyr i andra hand sedan tre år tillbaka, och nu är jag uppsagd från lägenh..

 

jag och min son måste lämna den siste dec.. Vi vet inte vart vi ska ta vägen.. Just nu kan inte soc hjälpa oss.. Och vi måste vara tilsammans..

 

Svårt att få lägenhet, sen har jag tyvärr skulder, som gör det svårare att få en lägenhet..

 

Så därför är det jobbigt nu, mycket att tänka på, fixa, ringa, söka på nätet, myndigheter, jobb, skola,läxor hemmet och barnen..

 

Så även om jag försöker, så är det svårt att vara positiv.. Vet att det är inte säkert att det ordnar sig..

 

 Det värsta är att får vi inget, får jag gå med ryggsäcken till soc och de skickar mig till olika vandrarhem i veckan, samtidigt som jag ska fixa jobb och allt det vardagliga..

 

Min minste son är stark :) han säger till mig hela tiden, mamma det kommer att lösa sig, vi ska vara tillsammans :)

 

Klart han är orolig oxå, så jag måste fixa detta på ett jävla sätt.. Hitta en lägenhet, och sen säga till honom, att nu är vi hemma och nu ska vi stanna här..

 

ja så är det just nu, mycket i huet hos mig med allt mög..

 

Hasta la vista..

 

dagens.

 

Trötthet och leda
försvinner på freda
men olust och vånda
är tillbaka på månda.
 (Alf Henriksson

 

 

 

 

 
 
Mor din..

Mor din..

15 september 2011 17:52

Ja stackars ungen min..
Vi har ju vetat detta..
men du vet att går det att ordna så kan
far din står för lägenhet..
Du får ringa o prata med honom..
är svårt för mig att prata i "andrahand"..
kram..love you..<3

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

anette

15 september 2011 18:13

:) ja får prata med honom i helgen, det vore snällt, ja mer än det..
Kan prata med dig då oxå, berätta om den cirkus som pågått, kan inte förklara här.
Kramar love you oxå.....

 
Mor din..

Mor din..

15 september 2011 18:53

Du kan skicka ett medd till honom
så kan han ringa dig..
ska förvarna honom..*s*
kram..<3

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

anette

15 september 2011 19:26

:) ja jag sms ar farsan imorgon..

Kram kram..

 
Ingen bild

Lena

15 september 2011 19:05

Hej! Läxan kommer du att klara galant så jag tror inte du behöver oroa dig för den.
Stark av dig att skriva om dina problem men det är väl en av orsakerna att man har en blogg.
Jag kan inte hjälpa dig med en lägenhet men jag finns alltid där för dig när du behöver prata.
Kram

anette

15 september 2011 19:29

Hej lena :) Hoppas att det är bra med dig, vet att du har mycket att tänka på oxå, din mamma).. Tänker på dig..
jadå läxan fixar jag, och ska göra mitt bästa med den, så skönt att jag fått extra tid på den..
Nej jag vet, men är väldigt tacksam för att du finns, du är en bra lyssnare och bra på att råda vad det än gäller, Tack.. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 23 juli 2015 20:45


      Detta fina armband har brorsans minsta dotter gjort till mig idag 😄 hon och hennes ena syster var här hemma hos mig ett par timmar och Emil (the dog)   Känner mig inte så snackig 😁 ska se äventyrs film nu med ☕&...

Av anette - 19 juli 2015 21:21


  Ja just du 😗 eller ni!   Varit hyfsad lugn söndag, annars full action hela helgen. Nu får jag inte glömma att jobba imorgon 😐 inte van att ha så här många veckors semester,men det har varit riktigt härligt men redo för jobb n...

Av anette - 17 juli 2015 10:16


    Kiss i öronen 😗 sola och dricka ☕️ får passa på medan solen är här. Sedan ska jag iväg.   Har knappt varit här på nåt år, ska bli mer aktiv haha kanske inte skriver varje dag men när jag har tid och lust. Tror inte m...

Av anette - 16 juli 2015 22:41

    Är jag analyserad än haha helt ok 👍😄     Nu slöar jag i soffan med en jävla huevärk :( fått det varje kväll nu i nån vecka eller två, alltid efter 21 hm!?   Hälsat på min kära mor ikväll ❤️ med minstin...

Av anette - 16 juli 2015 18:41


    Ja vad menar jag med det hm 😏 naken utan kläder?' Eller naken offentlig på nätet, som på Facebook och här innan på min blogg här? Naken utan mina kläder just nu, usch fy fan tvi vale 😦 gått upp en del i vikt sedan förra året ...

Ovido - Quiz & Flashcards