Alla inlägg under februari 2012

Av anette - 10 februari 2012 23:06

 




Varit på kalas ikväll hos min syster, hennes ena son fyller 12 år idag.. Nice det med trevligt sällskap och god mat  ..

 

Skulle vara där 19 och vi blev hämtade ca 17, tar ca en timme och en kvart dit med bil..

 

Så där ja, nu har sonen och jag varit iväg så inlämningen av valet av gymnsium är ivägskickat :) skönt det och han är nöjd oxå..

 

Städat och fixat lite här imorse och ringt en del samtal.. Även ringt och sökt fasta tjänster, får fortsätta nästa vecka.. Ska ringa Höör, Eslöv,Lund och kristianstad oxå..

 

Vaktmästaren har varit här, fixat en sak i köket.. :) Han hann inte komma in i köket förrän han frågade mig hur det går med mina studier *s*

 

Ja några g har han varit här och då har jag suttit med mina böcker och pluggat..

 

Ja vissa saker händer efter planering och vissa saker händer av slumpen, bara till att göra det bästa man kan göra :) Thats life..

 

Lite vårkänsla fick jag idag, när vi vandrade i byn idag :) visst var det kallt men lite solsken och lite fågelkvitter..

 

Ja här jag bor nu slipper jag måsjääävlarna som skriger på tidiga morgnar och på de sena kvällar Tjohoooo..

 

Oj redan 23 30 haha oj, hinner inte med haha.. Ska snart Zzzz nu är jag trött nu är jag trött nu är jag trött... Neeeej inte alls men jag måste vara trött :) ja enligt mig själv, tuppajääävelen kommer imorgon igen och blir aldrig av med fanskapet, undrar varför!..

 

 

Men dra täcket över mig ska jag göra om en stund ändå, blir musik i öronen och sen så snark snark ..

 

Hasta la v..

 

Dagens:

 

Leva efter sina egna värderingar och normer e fan så mycket viktigare än att leva efter andras :) För vem är man annars! då?...

 

 

 

 

 

 

Av anette - 9 februari 2012 21:28

 



Och det tycker vi flesta eller alla i klassen.. Ny kurs och helt plötsligt e vi 25 st, från de andra stadsdelarna oxå.. Rehabilitering/habilitering, men vi jobbar i gruppvis.. Sen allihopa vid föreläsning av läraren, filmer..

 

Ja oj oj vet i fan hur jag ska sammanfatta denna dagen på skolan.. Det e riktigt mycket nu alltså, och läraren slänger in läxor hela tiden, de är riktigt invecklade och knappt någon fattar..

 

Lämnat in några läxor idag, sen e jag back två små men inga problem.. Fixar dem i helgen på tvåan.. Sen har jag måndag då jag är ledig , ja hela nästa v när jag e hemma måste jag fixa och skriva..

 

Så här mycket och svårt har det inte varit innan, enligt mig.. Ändå handlar dessa två kurserna om det vi jobbar i nom haha men ja kan inte förklara, tufft e det i alla fall.. Nya läxor och en stor jääävel som haha fyyy fan alla svär över den..

 

Och den ska vara klar om 2 veckor, och den är den ja avgörande för betyget.. Får göra det andra först sen får jag sitta hela nästa helg..

 

Hunnit med en del här sedan jag kom hem :) känns skönt.. har full rulle både imorgon på lediga dagen och sedan jobbehelg..

 

Ja måste upp vid senast 07 fixa några grejer, sedan ringa några samtal vid 08, ena är vaktmästaren om två saker, och höra oxå varför det dröjer att electikern inte har hört av sig.. Vill för fan använda ugnen..

 

Sedan lite andra ärenden, och gå på kalas på kvällen ...

 

Längtar tills nästa v då det är lite lugnare , eller haha nä just det hm blir kanske inte så lugnt.. Men behöver inte gå upp vid 04 i alla fall..

 

Denna vecka e en killer vecka.. Varit läxor senat på kvällarna eller kommit hem sent från jobb.. Känt mig ganska så stressad oxå så kanske sovit ca 4 timmar per natt..

 

Eller så är jag så trött så kan inte sova heller.. Känt mig lite yr i veckan och sett i syne igen haha fy, gör det ibland när jag är övertrött, ser typ genomskinliga stora regndroppar runt om mig..

 

Men inget ovanligt, så sätter mig ner då, och gnuggar ögonen lite så försvinner det..

 

Även om jag är trött nu, kan inte lägga mig för att sova.. Känner mig uppe i varv, fast jag kopplar av..

 

Ja vi säger väl så.. Hasta la vista..

 

Dagens:

 

När man är van vid vissa saker att följa enkelt och konkret så kan det finnas stor risk för förvirring om det plötsligt sker på ett annorlunda sätt haha ( då är man i förvirringsrummet)..

 

 

 

 

 

Av anette - 8 februari 2012 23:14

 





Blir i 263 nu här... Skulle sett en film nu 21 men det sket sig.. Suttit med läxor ett par timmar :) ja så skrev jag om och så skrev jag om hm..

 

Bara en liten läxa kvar puh (ja inte nalle).. men den gör jag på bussen, fastnat lite på den, men ska bara skriva några rader på den, men vet inte riktigt vad jag ska skriva än..

 

Handlar om tillgänglighet och respekt mellan vårdare och brukare, ska ge exempel..

 

Ja tiden har bara wroom idag tog det 2 timmar innan jag landade här hemma från jobb..

 

Inte trött men ändå e jag trött hm och måste snart slänga mig, sovmorgon haha behöver inte upp förrän 05..

 

Inte hunnit läsa eller skriva på andras bloggar tyvärr, får göra det på fredag kväll, nja e på kalas då , nä jag hittar tid imorgon kväll haha..

 

Så skola imorgon, och ny kurs och det är tänkt att handledarna ska vara där då, brukar vara lite si och så med det..

 

Tvåan har det varit idag, en väldigt spännande dag, men jääävligt trött i huet haha ja av personalen då.. Ja ni vet ett rum fullt av kärringar på en konferans haha värre än våra möten på ettan ;)..

 

Tänk om de kunde räcka upp handen istället men nej, alla ska snacka samtidigt och gärna avbryta den andra haha ja det är väl vanligt kanske om man har nåt viktigt att säga..

 

Fredag e jag ledig innan helgen Tjohooooo   ska iväg på lite ställen då med sonen, och sedan på möte om hans skola till hösten.. Nu vet han vad han vill bli :) ja han lät verkligen säker och jag blev glad, för tror det skulle passa honom.. Men vill inte säga än vad det är, vill vänta fall i fall han inte kommer in..

 

Därefter på kvällen ska vi på kalas, min systers ena son fyller år...

 

Nästa vecka blir lite lugnare tack o lov :)) har mycket som jag vill skriva om här , varför kanske? tänker på mycket som händer i samhället och lagar och grejer..

 

Kommer att skriva om vissa saker hur det var förr tex  med vissa saker och hur det är nu hm ja intressanta tankar den senaste tiden..

 

 

Nä här kan jag fan inte sitta längre..

 

hasta..

 

dagens:

 

Hm vem bestämmer vad vi är i samhället!! Skillnader på människor, människa eller börda, enligt vem!! ja nästa v skriver jag en hel del om det, för ja jag e lite sån haha försöker både förstå mig själv, andra och samhället hm.. Och om kunskap i vården och om olika sorters resurser, orättvisor och om kränkning med mera..

 

 

 

Av anette - 7 februari 2012 20:41

 





Ja lite gnällig inombords hm haha vet inte om det har märkts på jobbet, de har inte sagt nåt i alla fall :)

 

ja dessa krämpor   vissa dagar är värre än andra .. Nja överdriver kanske lite :).. Sen viss smärta har man varje dag, men det vänjer man sig vid mer eller mindre..

 

Ettan idag :) och tvåan imorgon.. Kul det oxå.. Upp tidigt imorgon oxå sen har jag sovmorgon på torsdag till 05 då det är skoldag..

 

Justerat nån läxa här idag, och blir likadant imorg efter jobbet.. Flexade ut en stund tidigare från jobb och det gick ganska så smidigt idag med bussarna och trafiken :) och åkt med pigga chafförer ..

 

Var i byn och handlade innan jag gick hem och väl innanför dörren var kl ca 17 15 nice det.. Minstingen hade dammsugat och fixat lite här :) så jag tvättade lite och svabbade golven sniff sniff luktar gott hahaha..

 

Ja lite egenvård har det blivit, ansiktsskrubb, fotbad , och ikväll luktar jag jordgubb ( var fan e snapsen)och massor av kaffe, ja det är oxå egenvård (kaffe) för ett lyxigt välbefinnande och få harmoni inombords :))..

 

Kommer lite foto här när inlägget är slut, kanske lite mörka och dåligt tagna, men en del tog jag när jag gick haha hade inte tid att stanna, jo de imorse på hotellet här.

 

Tog oxå på långt avstånd blodbussen :) hoppas man ser lite, för den bussen var suoerhäftig i alla dess färger som typ grafitti..( ja vet inte om det är rättstavat ) men vad gör det..

 

Bussen var på andra sidan gatan när jag kom hem idag, hade jag inte varit kissinödig så hade jag gått över och tagit dem nära :)..

 

Nu är det kaffe och Dracula som gäller innan jag slänger mig i min säng :) älskar min säng, och älskar mitt lilla rum.. rena lyxen :)..

 

hasta la vista..

 

Dagens:

 

Sägs att har man inte förståelse så finns brist på kunskap.. Håller med till viss del beror väl på vad det gäller..

 

Och har man kunskap har man då förståelse.. ja en liten tankeställare haha..

 

En sak är säker i alla fall , att kunskap och förståelse är viktigt.. Hm viktigt för vem då?.. Ja det var kvällens dilemma analys..

 

 

 

 

 

Tog denna i mose medan jag väntade på den gule.. Hörbys hotell , nog the only one haha... Ska ta sen i dagsljuset oxå, denna feta byggnaden är bara så vacker och häftig (enligt mig då)..

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Hm ganska otydlig men men... Blodbussen i byn :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Nästa gång jag fotograferar ska jag nog stå still för det första, fan vad jag ångrar att jag inte gick över och tog i närbild, nästa g :))..

 

 

 

 

 

Haha här är vid en bro där det finns water :) som jag går förbi varje dag.. Det gillar jag och man hör hur vattnet skvalpar och har sig..

 

 

 

  

 

 

 gående med tung bag och kassar, lovar att ta bättre sen när jag har tid..

 

 

 

God natt..

 

 

Av anette - 6 februari 2012 23:33

 




Borde sova nu hm.. men snart så, kan inte kasta mig direkt när jag har kommit hem, även om tuppajääävelen kommer 04 20..

 

Jobbat på ettan :) roligt det som vanligt, och både dagen och kvällen har gått snabbt..

 

Som jag skrev på favebook innan idag haha på väg till jobb i den gula bussen, var chaffören så jävla trött och gääääspade hela tiden hm..

 

Ja galet var det, höll koll på han hela tiden, kändes inte roligt.. Och jag överdriver inte, han hade flabben öppen hela tiden och gapade och gapade, gnuggade sig i ögonen..

 

ja ofta har man sitt liv i andras händer haha, det kan oxå klart vara positivt, men detta kändes mer oroligt.. Finns de som somnar vid ratten, och där sitter man..

 

Hoppade av lite innnan haha.. Hoppas han tog rast hm.. Hade en apelsin i väskan :) tänkte trycka den i käften på han faktiskt haha.. Men hoppade av i stället,.

 

Så apelsinen hamnade i min käft i stället :) när jag kom till jobbet, gott var det..

 

Nä nu ska denna trötta vaniljluktande slynan gå och dra täcket över huet, ska lyssna på lite musik och kolla facebook i sängen :) somnar fortare då..

 

Hasta la vista..

 

Dagens: har varit..

 

Finns många sätt att ha en kommunikation på :) var och en får hitta sitt sätt, och om det funkar så Grattis hahaha  ja detta bara kom, från min trötta brain..

 

 

 

  

 

 

 Lite snälla bilder ikväll :) eller vad man fan ska kalla det för.. kanske jag känner mig snäll oxå haha men imorgon vet jag inte, kanske blir en riktig elak bitch..

Av anette - 6 februari 2012 06:57

 




Ja och helgen har gått undan som vanligt.. Varit ledig denna helg och det har varit nice.. Äldsta sonen har oxå varit här hela helgen..

 

Så en lugn och härlig helg.. Varit iväg lite, sen pluggat lite.. Ja och myst en hel del oxå..

 

Ja ingen nyhet att det har varit kallt, brrrr fy fan..Bara småsnöat här, men inget mer tack och lov.. Ja våren längtar man till nu , bara att vänta..

 

Ifredags var jag ledig och var i malmö en sväng med mina föräldrar på äventyr :) *s* ja jag skrattar, det var roligt kan jag säga..

 

Är lik mina föräldrar på olika sätt och dem båda, och ibland när jag hör fassan så håller jag på att skratta ihjäl mig haha och ja e fan lik han mer än jag trodde :)) i sättet..

 

Fast det har varit så kallt så njuter jag ändå på kvällarna när jag tar min cigg, så tydligt man ser dessa stjärnor och jag känner lugn och frid, helmåne var det oxå igår kväll..

 

Nä nu e det kaffe som gäller och sedan är det dags för ettan :))..

 

Hasta la..

 

Dagens:

 

Ibland är en kort stund lång, och ibland är en lång stund kort..

 

 

 

 

 

 

 

Av anette - 2 februari 2012 21:30

 



Grattis Lena till barnbarnet idag :)) Nu e du äntligen Farmor.. Vad roligt för dig/er... Måste vara en härlig känsla att få sitt första barnbarn..

 

Förhoppningsvis blir jag oxå det om några år :)..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja fy i helvete vad kallt det har varit idag Brrrrr Imorse stod jag vid bussen här och ja fast jag hade vantar så var händerna frusna, och var tvungen att röra fingrarna hela tiden haha..

 

Hade byxor under byxorna :) eller ja tigths.. Jackhuvan över huet och en skitstor halsduk som jag fått av morsan, som jag gillar a lot och e varm...

 

Skoldag idag :) Hm ja varit lite av bolibompa tycker jag haha hm ska nog inte säga kanske mer, ja inte vi elever som fjantat oss..

 

Fått mer klarhet av den ena läraren nu om vad alla inlämningsuppgifterna var :) så lite till att fixa bara.. (helgen)..

 

Ja och nu tar vi paus från denna kursen och börjar med rehabilitering/habilitering på torsdag ett par veckor, sen åter till denna kursen.. De ska gå in i varandra eller vad fan de sa haha så den gruppbostaden vi bygger ska vi fortsätta med sedan..

 

Trött som en slyna har jag varit gäääsp.. Även när jag kom hem, och kanske därför som jag har frusit hela kvällen, trots värmen i lägenheten och alla värmeljus..

 

Så det har varit soffan faktiskt hela kvällen under filten, slumrade till några minuter, sen vaknade lagom till simpsons..

 

Nu lite batman och kaffe innan kuddarna och det feta täcken, längtar till sängen.. men vill ändå vara uppe och njuta av denna torsdagskväll, som jag aldrig mera får uppleva..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Ibland verkar saker och ting svårare än vad det är egentligen :) Beror på oxå ibland vad det gäller så klart.. Men det som jag tänker på var lättare än vad jag trodde och uppfattade :)) Ja lilla jag haha ibland får du ta reda på all fakta och då är det bäst att gå direkt till källan.. Och det löste ju sig, och gjorde det svårare för mig än vad det var.. Snackar om läxor hahaha..

 

 

 

  Ny egobild :)) hahaha här sitter jag på den gula bussen och är cool.. Ja lite självsäker får man fan vara..

 

 

 

Av anette - 1 februari 2012 20:41

 




Jävligt trött på att se och höra om våld och mord hela jävla tiden.. Men måste ändå kolla på nyheter och hålla sig uppdaterad..

 

Och allt skit i malmö, där allt fler och fler känner sig otrygga..  Ja fy fan..  De kan ju i alla fall börja med att höja straffen, som det är nu , lönar det sig att göra brott i sverige..

 

Här har det varit lugnt hos mig :) pluggat och läst här hemma.. Sedan städat, tvättat och varit ute..

 

vaktmästaren och eletrikern har varit här, till vilken nytta haha vaktmästaren skulle kolla fläkten ovanför spisen, läcker o rinner vatten som fan på spisen..

 

ja han trodde väl att han hade orfnat det hm, men det kom som fan i gen när det började snöregna haha sjukt, får ringa igen på fredag.. Så kan jag inte ha det, inte lite vatten heller..

 

ja och ugnen hm kan väl inte använda den på ett tag, elektrikern skulle beställa nåt shit så han hör av sig.. Ugnen blir lite varm, men maten blir inte klar..

 

Skickade in en falukorv med ost på förra veckan, efter en och en halvtimme hade osten smällt med korvjääävelen var halvrå..

 

ja det finns så klart värre saker att klaga på , och värre saker som kan hända, men vill ändå använda ugnen..

 

Ja skola imorgon, kul det :) ska snacka med en lärare oxå, som har hört av sig.. Så alla inlämningar blir klara och att jag får rätt information hm..

 

kallt ute som fan, stackars alla hemlösa fy fan.. ja vad gör en söndrig ugn då kanske hm.. Bortskämd man är som har och tar vissa saker förgivet..

 

Ja de finns säkert här oxå, men har inte sett nån/några och inga tiggare heller, som jag annars stöter på varje dag i malmö??!!

 

Och mitt tjatande om mitt kaffe :) ja det e inte klokt åter, att bara ta en kopp när jag vill..

 

Precis tagit en varm och härlig dusch och nu likter jag jordgubb :) var e sillen!! haha ja det vore gott förresten, ha en burk senapssill med en gaffel och bara slöööffs in i truten med en god kopp kaffe..

 

Så kaffe blir det här nu, med en rostad macka, var ett tag sen jag åt.. Och även vampyrer   film nu på sexan..

 

Precis börjat nu 21.. Sen i pausen fixar jag mackan och nytt kaffe *s* ja man kan hinna med en del under reklamen..

 

Hasta la vista..

 

Dagens:

 

Peace and love.. And some fucking anderstanding       

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards